مؤسسه دوحه فیلم از آغاز ثبت درخواست برای اخذ کمک هزینه های پاییز 2023 برای ساخت فیلم، سریال و مجموعه های اینترنتی خبر داده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، هدف از این برنامه‌ی کمک مالی، کشف استعدادهای جدید سینمایی و داستانی است که سطحی جهانی داشته و چارچوبی متمایز از قالب سینمایی داشته باشند.این کمک هزینه از کارگردانان قطری و غیرقطری که بر روی پروژه های اول یا دوم خود کار می کنند و کارگردانان باتجربه در منطقه غرب آسیا،  شمال آفریقا و نیز دیگر  مناطق کشورها، اعم از فیلم کوتاه یا بلند، حمایت مالی ارائه می دهد.این برنامه همچنین برای گسترش مجموعه های تخیلی و مستند تلویزیونی خلاق، به فیلمنامه نویسان/تهیه کنندگان مستقل در جهان عرب به منظور توسعه محتوای سریالی که بتوانند در بازارهای جهانی عرضه شود کمک مالی خواهد کرد.

مدیران این موسسه با ارائه کمک های مالی و غیرمالی به دنبال آن هستند تا در درجه نخست از ارتقا و توانمندسازی استعدادهای برجسته قطری است که می توانند به ارتقای صنعت فیلم در این کشور کمک کنند حمایت نمایند.

این برنامه همچنین به کارگردانان خاورمیانه و شمال آفریقا نیز که اولین یا دومین تجربه خود را در زمینه فیلم بلند دارند کمک هزینه های «تولید» و «پسا تولید» ارائه می دهد .