عربستان سعودی بر روی حضور گردشگران پاکستانی در این کشور و گردش سرمایه ناشی از این سفرها حساب ویژه ای باز کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل به نقل از عرب نیوز، یک مقام ارشد سازمان گردشگری عربستان (STA) اظهار کرد  که این کشور به شدت  از حضور گسترده گردشگران پاکستانی استقبال کرده و قصد دارد سالانه از بیش از 3.5 میلیون نفر از آنها را بپذیرد.  عربستان سعودی مقصد مورد علاقه هزاران پاکستانی است که هر ساله، به ویژه در ماه رمضان، برای اقامه نماز در اماکن مقدس مسلمانان در مکه و مدینه و انجام زیارت عمره به این کشور سفر می کنند.

عربستان سعودی مقصد مورد علاقه هزاران پاکستانی است که هر ساله، به ویژه در ماه رمضان، برای اقامه نماز در اماکن مقدس مسلمانان در مکه و مدینه و انجام زیارت عمره به این کشور سفر می کنند. اخیراً، پادشاهی کاوش گزینه‌هایی را برای افزایش گردشگری بین پاکستان و عربستان سعودی آغاز کرده است که شامل توافقی در اوایل این هفته برای افزایش تعداد پروازهای بین دو کشور بود.

مقامات سعودی تاکید دارند که پاکستان یک بازار مهم و استراتژیک برای عربستان می باشد  زیرا بیش از 2.5 میلیون پاکستانی در عربستان سعودی زندگی می کنند که هر ساله دوستان و بستگانشان از آنها بازدید می کنند.

به تازگی نیز توفیق بن فوزان الربیعه وزیر حج و عمره عربستان به همراه هیئتی بزرگ ه برای یک سفر رسمی چهار روزه وارد پاکستان شد و در آنجا با رهبران پاکستانی دیدار و درباره روابط دوجانبه و گردشگری گفتگو کرد.