تلویزیون سونی یا ال جی؟ ترجیح شما کدام است؟ ال جی و سونی دو برند معتبر با سابقه طولانی در تولید لوازم صوتی و تصویری از جمله تلویزیون هستند که همگام با پیشرفت تکنولوژی محصولات خود را تولید و عرضه کرده اند. تلویزیون های سونی و ال جی هر دو از بهترین کیفیت برخوردار هستند. اما با این حال دارای تفاوت هایی از لحاظ کیفیت تصویر، فناوری ها و امکانات، کیفیت ساخت و قیمت هستند که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

تلویزیون سونی یا ال جی؛ مقایسه کیفیت، امکانات و قیمت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی؟

یکی از مهم ترین مواردی که کاربران در هنگام خرید تلویزیون بیشتر آن را مَد نظر قرار می دهند کیفیت تصویر است. اگر بخواهیم تلویزیون ال جی و سونی را از این لحاظ مقایسه کنیم، قطعاً سونی پیشگام در این زمینه خواهد بود. ال جی و سونی هر دو از کیفیت تصویرهای HD، FULL HD، 4K و 8K در تلویزیون های خود استفاده کرده اند. اما تلویزیون سونی به دلیل فناوری ها و تکنولوژی های پیشرفته ای که دارد عملکرد بهتری را در نمایش تصویر و نمایان کردن جزئیات موجود در صحنه داشته است.

تفاوت در پنل

پنل تلویزیون های سونی از دو نوع VA و IPS است که نمایش دقیق رنگ ها را در تمام زوایا برای کاربران مهیا می کند. اما تلویزیون های ال جی تنها از پنل IPS در برخی مدل ها برخوردار هستند. این موضوع سبب شده تا تلویزیون های ال جی در مدل های پیشرفته با کنتراست بالاتر و دقت رنگ بیشتری محتوای تصویری را در هر گوشه و زاویه ای پخش کنند.

2

پردازشگر کدام یک قوی تر است؟

به طور معمول سونی از پردازشگر قدرتمند X-Reality PRO در تلویزیون هایش استفاده کرده است که موجب شده تا کاربران در هنگام مشاهدات خود با دنیایی از رنگ های شفاف و واقعی مواجه شوند. اما ال جی در هر سری از پردازشگر متفاوتی بهره گرفته است که به طبع آن کیفیت تصویر در هر سری و هر مدل متفاوت خواهد بود. بنابراین در پاسخ به سؤال " تلویزیون سونی بهتر است یا سامسونگ یا ال جی " باید گفت که سونی صدرنشین این قضیه است.

نوردهی تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی

درست است که سونی و ال جی هر دو از فناوری اولد در نمایشگر برخی از مدل های جدید و پیشرفته استفاده کرده اند، اما نمایش رنگ مشکی در تلویزیون های سونی با درخشندگی و یکنواختی فوق العاده ای همراه است، به طوری که کاربران در هنگام مشاهدات خود به خوبی تمایز بین رنگ های تیره را با دیگر رنگ ها احساس می کنند. البته باید در نظر داشته باشید که تمام این موارد در کنار هم سبب شده تا قیمت تلویزیون سونی به نسبت دیگر برندهای موجود در بازار در رِنج بالاتری عرضه شود.

از دیگر موضوعاتی که موجب شده تا کیفیت تصویر تلویزیون های سونی ارجحیت داده شود، روشنایی و نور بی نظیر آنها است. با توجه به آمارها میانگین کنتراست نور تلویزیون های سونی به نسبت تلویزیون های ال جی بسیار مناسب تر است. به طوری که کاربران در فضاهای پر نور دید بهتری روی محتوای در حال پخش خواهند داشت.

تلویزیون ال جی یا سونی؟ فناوری های کدام یک را می پسندید؟

جدای از بحث کیفیت تصویر، فناوری و تکنولوژی از دیگر مواردی است که برای کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سونی و ال جی هر دو تلویزیون های خود را به جدیدترین تکنولوژی های روز مجهز کرده اند. اما به دلیل متفاوت بودن این قابلیت ها هر کدام در زمینه ای جزو بهترین ها قرار گرفته اند. تلویزیون های سونی و ال جی هر دو دارای رفرش ریت یا همان نرخ تازه سازی بالایی هستند. پس اگر بخواهیم از لحاظ سرعت پردازش این دو برند را مقایسه کنیم، کمی سخت خواهد بود.

از آنجایی که تلویزیون های ال جی، تاری دید و لگ محتوای تصویری را تا حد زیادی کاهش می دهند و همچنین با نرخ پاسخگویی بسیار پایینی داده ها را پردازش می کنند، می توان گفت که در این بخش عملکرد نسبتاً بهتری در مقایسه با تلویزیون های سونی داشته اند.

محیط کاربری تلویزیون سونی یا الجی؟

یکی از جالب ترین فناوری هایی که سونی و ال جی مانند دیگر شرکت های تولید کننده برای تلویزیون های خود به کاربر برده اند، تکنولوژی هوش مصنوعی است که بر پایه سیستم عامل انحصاری شرکت تعبیه شده است. سیستم عامل تلویزیون های سونی Android است که دارای محیط کاربری بسیار ساده و کاربردی است، با توجه به آن کاربران می توانند به راحتی به علاقه مندی های خود در دنیای اینترنت و همچنین تنظیمات دستگاه دسترسی پیدا کنند.

این در حالی است که تلویزیون های ال جی دارای سیستم عامل Webos با دسترسی ها و امکانات متنوع تری هستند. به نحوی که شما در هنگام استفاده با محیط کاربری جذاب تر و گسترده تری سر و کار خواهید داشت. جالب است بدانید که علیرغم تمام ادعاهایی که سونی در بهره‌مند کردن محصولاتش به جدیدترین تکنولوژی ها دارد، هنوز هم تلویزیون های سونی از ریموت کنترل جادویی برخوردار نیستند. اما این موضوع تأثیر زیادی در نظر کاربران برای خرید تلویزیون سونی نداشته است، به طوری که تلویزیون سونی هنوز صدرنشین انتخاب ها قرار گرفته است.

3

کیفیت ساخت، مقایسه ای برای تلویزیون سونی و ال جی

کیفیت قطعات و ساخت از دیگر موضوعات مهمی است که برای کاربران یکی از اولویت ها است. بر همین اساس شرکت های سونی و ال جی نیز سعی کرده‌اند تا از بهترین کیفیت در تلویزیون های خود استفاده کنند. اما باید در اینجا متذکر شویم که تلویزیون های سونی به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارند از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار هستند و کمتر دچار خرابی و مشکل می شوند. اما با وجود اینکه در تلویزیون های ال جی از قطعات مرغوبی استفاده شده است، بیشتر از سایر برندها با خرابی و نقص فنی مواجه می شوند. پس اگر ماندگاری و کیفیت قطعات را مَد نظر قرار می دهید، قطعاً سونی یک انتخاب بی نظیر است.

قیمت تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ یا سونی؟

تلویزیون های سونی و ال جی از پر طرفدارترین محصولات این کمپانی ها هستند که در کنار کیفیت تصویر فوق العاده به قابلیت های جدید نیز مجهز شده اند. این بهره مندی ها موجب شده تا قیمت تلویزیون سونی و ال جی را تحت تأثیر قرار دهد. البته باید گفت علیرغم فناوری های بسیار مشابه ای که این دو برند برای تلویزیون هایشان در نظر گرفته اند، هنوز هم قیمت تلویزیون سونی در مقایسه با تلویزیون ال جی به صرف هزینه بیشتری نیاز دارد. لازم به ذکر است اگر در کنار قیمت، فناوری را نیز در نظر می گیرید، می توان گفت خرید تلویزیون ال جی برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. شایان ذکر است قیمت تلویزیون سامسونگ بسیار به صرفه تر است و اگر بودجه در اولویت شما است سامسونگ می تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

خرید بهترین تلویزیون از آترین پلاس

تلویزیون های سونی و ال جی هر کدام دارای قابلیت ها و فناوری های متفاوتی هستند. با توجه به توضیحاتی که ارائه دایم، اکنون باید متوجه شده باشید که تلویزیون سونی برای شما بهتر و کاربردی تر است یا ال جی. با توجه به محبوبیت بسیار تلویزیون های سونی و ال جی و البته سامسونگ در بین کاربران، ما نیز در فروشگاه اترین پلاس مجموعه ای از بهترین تلویزیون ها را از این برندها برای مشاهده در اختیار کاربران قرار داده ایم. تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.