یکی از دوران های مهم که تزریق بوتاکس باید در آن زمان کاملا با احتیاط و صرفا با دستور پزشک متخصص انجام شود، دروه بارداری و شیردهی می باشد. لازم است این شیوه درمانی حتما توسط متخصص و در مراکز معتبر انجام شود. کلینیک ندای سلامت یکی از بهترین ها در زمینه تخصصی بوتاکس می باشد که تمام خدمات خود را با بهترین کیفیت و نتایج ارائه می دهد. به همین منظور می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت خدمات زیبایی و تزریق بوتاکس با شماره های 02188503986 – 09128881646 تماس بگیرید یا به سایت www.nedayesalamat.com مراجعه کنید. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی بوتاکس در بارداری و شیردهی می پردازیم.

بوتاکس در بارداری و شیردهی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

مرکز تخصصی ندای سلامت یکی از بهترین ها و معتبر ترین کلینیک ها در زمینه خدمات و آموزش بوتاکس می باشد. بنابراین اگر به دنبال یادگیری و آموزش بوتاکس با مدرک بین المللی به صورت کامل و جامع هستید، می توانید همین حالا به صفحه آموزش بوتاکس مراجعه کنید.

بوتاکس در شیردهی

افراد زیادی در خصوص تزریق بوتاکس در بارداری و شیردهی و آیا بوتاکس در شیردهی مجاز است سوال پرسیده اند که ما در این مقاله برای کسب اطلاعات کافی در این خصوص به بررسی این موارد می پردازیم.

مادران می توانند بعد از زایمان اکثر محدودیت های غذایی و فعالیت های گوناگون را فراموش کنند اما چنانچه نوزاد از شیر مادر تغذیه کند، به علت آنکه برخی دارو ها از راه شیر مادر به نوزاد انتقال می یابد مادر باید توجه بسیاری به مصرف دارو ها و فرآورده های خاص داشته باشد.

می دانید که بوتاکس دارویی می باشد که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود و پزشکان در این خصوص اطمینان ندارند که آیا این دارو در شیر ترشح می شود یا خیر. در این خصوص می دانید که استفاده از سم بوتاکس موجب فلجی عضلات می شود. بنابراین اگر سم بوتولینیوم توسط افراد متخصص تزریق نشود بسیار خطرناک و کشنده خواهد بود.

طبق بررسی های انجام شده توسط انجمن پزشکان کودکان آمریکا بعید است میزان بوتاکسی که در درمان های زیبایی تزریق می شود، موجب آسیب به نوزاد شود. به این ترتیب مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند یا می خواهند این عمل را انجام دهند، توصیه می شود حتما در خصوص تزریق بوتاکس با پزشک مشورت کنند. البته بهتر است که تزریق بوتاکس را به بعد از شیر گرفتن نوزاد خود موکول نمایند.

لازم است بدانید بوتاکس سیاکس یکی از انواع برند های بوتاکس می باشد که ساخت کشور کره می باشد و کمترین عوارض را برای مادران شیرده و باردار دارد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این برند بوتاکس و استعلام قیمت تزریق این بوتاکس به صفحه بوتاکس سیاکس در سایت ندای سلامت مراجعه نمایید.

موردی که در خصوص بوتاکس و شیردهی و بوتاکس در زمان شیردهی وجود دارد تخلیه شیر و دور ریختن آن می باشد که مادر هنگامی که احتمال دهد مواد مضری در شیر سینه وجود دارد، انجام می دهد.

گفته میشود که با این کار مواد سمی شیر سینه از بین نخواهد رفت. بلکه احتمال انباشته شدن سموم در شیر کاهش پیدا می کند.

تا به حال مطالعاتی در خصوص مدت زمان خروج بوتاکس از شیر مادر یا مدت زمان ترشح آن در شیر انجام نشده است. بوتاکس کاملا برعکس الکل یا سایر دارو های دیگر ماه های زیادی در بافت موضعی باقی می ماند. در نهایت شیوه تخلیه شیر و دور ریزی آن راهکار موثری نمی باشد.

با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به بررسی باید ها و نباید های بوتاکس در شیردهی و بوتاکس و بارداری بپردازیم.

9

آیا بوتاکس در بارداری بی خطر است

برخی افراد معتقدند که استفاده از بوتاکس و ژل تزریق در دوران بارداری، به خصوص در ارتباط با خانم‌ های باردار، خطراتی ایجاد می ‌کند. بوتاکس حاوی سم بوتولینوم است که بعد از تزریق در تمام نقاط بدن پخش می ‌شود و به رفع چین و چروک منجر میشود. از نظر علمی مدارکی در مورد بروز مشکل برای جنین پس از تزریق بوتاکس وجود ندارد اما پزشکان تاکید دارند که از این نوع تزریق‌ ها در دوران بارداری خودداری شود.

 در سه ماه اول بارداری به دلیل آن که هر گونه دارو یا سمی که ممکن است به جنین برسد، تزریق بوتاکس خطرناک است و از این رو تزریق بوتاکس در این دوره ممنوعیت دارد.

توصیه پزشکان همواره این است که در دوران بارداری از فعالیت ‌های زیبایی و تزریقات غیر ضروری خودداری شود.

بوتاکس زئومین یکی از برندهای معروف بوتاکس آلمانی می باشد که به دلیل نتایج عالی و عوارض کم محبوبیت دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این بوتاکس آلمانی به صفحه بوتاکس زئومین مراجعه نمایید.

بوتاکس در سال دوم شیردهی

می دانید که برخی بانوان ترجیح می دهند تا پایان دوسالگی فرزنداشان به آنها شیر دهند. با این حال مقدار شیر بعضی از بانوان در سال دوم شیردهی کاهش یافته به همین علت برخی از آنان تصور می کنند به علت کم شدن میزان شیر و کاهش تعداد دفعات شیردهی به کودک خود می توانند اقدام به انجام تزریق بوتاکس کنند.

شاید این سوال پیش آید که بوتاکس در زمان شیردهی ضرر دارد؟ با اینکه هیچ موردی در خصوص تاثیر جدی و ضرر تزریق بوتاکس برای بانوان در زمان شیر دهی وجود ندارد اما توصیه می شود حتی در سال دوم شیردهی نیز برای جلوگیری از عوارض احتمالی بوتاکس، از تزریق آن پرهیز کنید یا حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

از دیگر سوالات کاربران این است که آیا می توانم در دوران بارداری یا شیردهی بوتاکس تزریق کنم؟ همانطور که گفته شد هنوز هیچ تحقیق علمی در خصوص تزریق بوتاکس انسان در دوران بارداری انجام نشده است. تمام این تحقیقات بر روی حیوانات انجام شده است. در این تحقیقات انجام شده که پستاندارانی که در دوران بارداری بوتاکس تزریق کرده اند به زایمان زودرس، مرگ نوزاد و تولد نوزاد با وزن کم دچار شده اند. البته هنوز معلوم نشده است که تزریق بوتاکس در انسان هم می تواند این نتایج را داشته باشد یا خیر اما با این حال اکثر پزشکان، مادران باردار را از انجام بوتاکس در این دوران منع خواهند کرد.

علت ممنوعیت بوتاکس در شیردهی چیست؟ همانطور که گفته شد علت ممنوعیت بوتاکس در شیر دهی این می باشد که هر آنچه که مادر مصرف می کند از طریق شیر به نوزاد منتقل می شود. البته تا به حال گزارش علمی در خصوص آسیب بوتاکس در این دوره ثابت نشده است اما با این حال پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناخوشایند بوتاکس را بعد از دوره شیر دهی انجام دهید.

چند ماه بعد از بوتاکس میتوان باردار شد

عده زیادی از افراد در خصوص فاصله بین تزریق بوتاکس و بارداری سوال می پرسند در این خصوص باید بدانید با تزریق بوتاکس سم بوتولینیوم وارد بدن خواهد شد این مورد نمی تواند بارداری را برای افراد غیر ممکن کند. اکثر پزشکان معتقدند که بعد از تزریق بوتاکس بهتر می باشد مدتی صبر کنید و برای بارداری عجله نکنید. بهتر است 4 ماه بین تزریق بوتاکس و بارداری فاصله باشد تا خطر جدی جنین را تهدید نکند.

10

عوارض بوتاکس در بارداری و شیردهی

حالا می رسیم به بررسی سوال آنکه آیا تزریق بوتاکس در دوران باردهی و شیردهی عوارض دارد؟ ما در این بخش قصد داریم به بررسی عوارض بوتاکس در دوران شیردهی برای بچه یا عوارض احتمالی بوتاکس برای مادران شیرده بپردازیم.

همانطور که گفته شد تزریق بوتاکس صرفا اثرات موضعی دارد و تا به حال گزارشی مبنی بر انتقال سم بوتاکس از مادر به جنین گزارش نشده است. به علاوه در خصوص عوارض بوتاکس در دوران شیردهی برای بچه تحقیقات نشان داده که پروتئین های تشکیل دهنده این سم برای عبور از جفت و ورود به بدن جنین بسیار بزرگ هستند و به جنین صدمه ای وارد نمی کنند اما با این وجود پیشنهاد می شود که زنان باردار و شیرده از استفاده از بوتاکس پرهیز کنند.

توجه داشته باشید تزریق بوتاکس در دوزهای بالا برای افرادی که به این مواد حساسیت دارند می تواند خطراتی در پی داشته باشد. در موارد تزریق با دوز های بالا فرد مسموم شده که عوارض مسمویت آن می تواند شامل اثرات کوچک تا اثرات تهدید کننده زندگی فرد نیز باشد.

در صورتی که به دنبال مرکزی هستید که با کمترین عارضه بهترین تزریق بوتاکس را برای شما انجام دهد و نتایج خوبی روی صورت شما داشته باشد میتوانید از طریق شماره های 02188503893 و 09128881646 با کارشناسان کلینیک زیبایی ندای سلامت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق مراجعه به وبسایت ندای سلامت به نشانی www.nedayesalamat.com اطلاعات لازم را در مورد انواع خدمات زیبایی تخصصی در مجموعه ندای سلامت کسب کنید.