پایگاه خبری خانه فوتبال:

پلیس می‌گوید اگر معاینه فنی نداشته باشید اجازه تردد در جاده‌های کشور را در سفر نوروز نخواهد داد و در این مورد کوتاه نخواهند آمد؛ مخصوصا در ایام نوروز.
 به نقل  از ایسنا ، رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد که در ایام نوروز، خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد در جاده‌های کشور را ندارند.
سردار سید تیمور حسینی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و ... برگزار شد، گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۲ و برابر آمارهای رسمی متاسفانه ۱۲۱۷ نفر درپی تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته افزایش شش درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه ۶۴ درصد از علت این تصادفات در ایام نوروز مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت بالا بود، گفت: این دو عامل به راحتی قابل پیشگیری است و امیدوارم که رانندگان این موارد را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه ۶۸ درصد از مصدومیت‌های تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان در خودروها رخ داده یا تشدید شده است، گفت: بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودروها در جاده ها الزامی است.
حسینی در ادامه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های پلیس برای نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: اولویت اول ما کاهش جانباختگان، مصدومان و تصادفات است  و همه دستگاه‌ها باید در این خصوص فعال باشد. در طرح نوروزی امسال که از ۲۴ اسفند آغاز خواهد شد، بالغ بر ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف از پلیس راهور گرفته تا راهداری و اورژانس و هلال احمر و امدادخودروها و ... در حالت آماده‌باش قرار دارند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: اما این آماده‌باش کافی نیست. طرف دیگر مردم هستند که از آنها خواهش می کنیم قوانین و مقررات را رعایت کنند. در نوروز ۱۴۰۳ مدیریت و کنترل سرعت متوسط به طور دقیق رصد و اعمال خواهد شد و هیچ گذشت و اغماضی نخواهد شد و رانندگان مرتکب تخلفات پر خطر در نوروز از سفر باز خواهند ماند.

وی بر ضرورت کنترل دقیق و جدی معاینه فنی خودروها تاکید کرد و گفت: در مورد ناوگان عمومی مسافر ما بازدیدهای فنی را از همه پایانه های مسافری خواهیم داشت و از تردد اتوبوس‌هایی که سلامت کامل فنی ندارند، جلوگیری خواهد شد. این حساسیت در مورد خودروهای شخصی هم وجود دارد و در همین راستا هیچ خودرویی بدون معاینه فنی  امکان تردد در جاده‌ها را نخواهد داشت. همکاران من این موضوع را کنترل خواهند کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: