پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اگر برای نخستین‌بار قصد سفر به خارج از کشور دارید و به دنبال یک تور مسافرتی قیمت مناسب خارجی می‌گردید که برایتان از سفر به شمال و جنوب ایران ارزان‌تر تمام شود، بی‌مقدمه، ما تور وان ترکیه را به شما مسافران پیشنهاد می‌کنیم. باتوجه‌به تورم در ایران و نوسانات ارزی، سفر به شهرهای ترکیه از جمله وان با استقبال قابل‌توجهی مواجه شده است؛ بنابراین بهترین انتخاب برای شما خرید تور وان است. بی‌شک سفر به وان ترکیه آن هم به روش زمینی، می‌تواند گزینه‌ای درست و هوشمندانه جهت سفر با یک تور ارزان قیمت خارجی باشد.

شاید با خودتان بگویید حالا چرا وان؟ چون وان، نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین شهر شرق ترکیه برای ایرانیان به‌حساب می‌آید که گردشگران به دلیل پایین‌بودن هزینه‌‌های سفر به این شهر توریستی جذاب و مهم‌تر نزدیک بودن آن به مرز ایران به شهرت ویژه‌ای رسیده است.

علاوه بر این، وجود شعبه‌های برندهای به‌روز و برجسته جهانی در شهر وان، شرایط استثنایی برای خرید ارزان را برای گردشگران به وجود آورده است؛ اما اینکه از چه طریق و به چه صورت به شهر وان بروید، به اولویت‌‌های افراد برمی‌گردد. این را هم بدانید با‌توجه‌به راحتی بیشتر، می‌بایستی مبلغ بالاتری پرداخت نمایید و اگر هم تصمیم دارید، ارزان به وان سفر کنید، باید مسافت طولانی و دشواری سفر را در روش زمینی بپذیرید.

yuj6ju8ji67ujr

تور وان زمینی گزینه ارزان خارجی برای ایرانیان

یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین سفرهای خارجی برای مسافران ایرانی، سفر به شهر وان ترکیه است؛ به‌خصوص در سال‌های اخیر که به علت نوسانات ارزی قابل‌توجه، گرانی‌های به وجود آمده در کشور خودمان، اغلب افراد به دنبال گزینه‌های اقتصادی برای سفر می‌گردند. تور زمینی وان درست است که در دسته تورهای خارجی قرار می‌گیرد؛ اما در بعضی مواقع از سفر به شهرهای داخلی کشورمان نیز ارزان‌تر برایمان تمام می‌شود.

اگر مسافر تورهای وان نوروز ۱۴۰۳ هستید، در هر بخش و منطقه‌ای از این شهر که قدم می‌گذارید، صدایی آشنا از هم‌وطنان را می‌شنوید که در حال گشت‌وگذار و خرید از وان هستند. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم که به دلیل نزدیکی شهرهای ایران به مرز ترکیه، سفر به وان همچون سفر داخلی به شمار می‌رود و اغلب افراد ترجیح می‌دهند خریدهای سالانه یا فصلی خود را از این شهر انجام دهند.

وان، شهری عالی و جذاب جهت سفرهای سه الی چهارروزه در قالب تورهای زمینی است که مطمئناً در سفر به آن عاشق این مقصد دوست‌داشتنی می‌شوید و با کلی خریدهای هیجان‌انگیز و خاطرات به‌یادماندنی به شهر خود باز می‌گردید.

تور وان، معروف‌ترین تور گردشگری ترکیه برای گردشگران ایرانی به شمار می‌رود و اینکه این مقصد شهری با اسمی کوتاه؛ اما قدمتی قابل‌توجه و طولانی و مهم‌تر وجود جاهای توریستی و جذاب متنوعی است. افرادی که علاقه‌مند به تاریخ، طبیعتی زیبا و بکر و گربه‌های بامزه هستید، وان مکانی عالی و دوست‌داشتنی برای سفر محسوب می‌شود. همچنین، چنین مقصدی با دارابودن دریاچه‌های زیبا و صخره‌های مرجانی و آثار باستانی متنوع می‌توانید جهت برنامه‌ریزی یک سفر هیجان‌انگیز گزینه‌ای مناسب به‌حساب می‌آید.

ازآنجایی‌که وان بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها، حمل‌و‌نقل و دیگر خدمات گردشگری و تفریحات جذاب را در خود جای‌داده است، بهترین گزینه برای سفرهای ارزان‌قیمت خارجی نامبرده می‌شود. خوشبختانه وان با‌توجه‌به اینکه شهر مرزی ترکیه است و در نزدیکی ایران قرار دارد، می‌تواند مقصدی ایدئال و مناسب مخصوصاً برای اولین سفر به خارج از کشور در بازه زمانی‌های خوش‌آب‌وهوا و مطلوب باشد.

در نهایت اگر شهر وان ترکیه را به‌عنوان مقصد سفرتان در نوروز امسال به‌جای سفر به شمال و جنوب ایران انتخاب کرده‌اید، شک نکنید سفری سرشار از لذت با خاطره‌های شاد و به‌یادماندنی را در کنار خانواده‌تان با ارزان‌ترین تور وان آژانس مسافرتی نامی گشت تجربه خواهید کرد.

سفر با تور هوایی وان؛ سفری راحت اما گران!

جالب است بدانید فقط چند سالی است که خرید تور وان ترکیه هوایی از سمت آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود؛ گرچه قبل از این، امکان تور هوایی وان از تهران امکان‌پذیر نبود؛ اما این روزها شرایط برای علاقه‌مندان فراهم شده است. ازآنجایی‌که وان جزو شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه به شمار می‌رود، طبیعتاً پروازهای بین‌المللی آن نیز به‌اندازه شهرهای معروف ترکیه نیست و تورهای هوایی وان از مبدأ تهران، بسیار محدود برگزار می‌شود؛ البته هزینه این روش سفر نیز کمی گران تمام خواهد شد.

اگر قصد سفر هوایی به وان را دارید، می‌توانید سفرتان را در روزهای دوشنبه و جمعه انجام دهید؛ شروع سفرتان از فرودگاه بین‌المللی تهران در ساعت پنج و نیم عصر و در مقصد از فرودگاه وان در حدود ساعت هفت و نیم عصر است. ناگفته نماند اگر در بازه زمانی‌های شلوغی مثل تعطیلات عید درخواست مسافران زیاد باشد، امکان دارد پروازهای تهران به وان ترکیه را افزایش دهند. در تور هوایی وان، شما مسافران چیزی در حدود یک ساعت و نیم از تهران به شهر وان می‌رسید؛ چون مسافت این شهر از مرزهای ایران کوتاه است و شما در بازه زمانی کوتاهی به وان خواهید رسید.

5rtg6gy56y67u

سفر با تور زمینی وان؛ گزینه‌ای اقتصادی برای سفر!

اگر به دنبال بهترین و به‌صرفه‌‌ترین روش سفر به وان هستید، پیشنهاد ما تور وان زمینی است که در واقع جزو بهترین روش‌ها برای سفر خارجی با تور ارزان‌قیمت به کشور ترکیه محسوب می‌شود. در واقع وان می‌تواند گزینه‌ای ارزان‌تر از سفر به شمال و جنوب ایران برای شما علاقه‌مندان باشد و اینکه به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر شرق ترکیه با وجود جاهای توریستی جذاب و مهم‌تر آب‌و‌هوای مطلوب این شهر، این روزها به شهرت قابل‌توجهی رسیده است.

حالا چرا وان ارزان‌تر از سفر به شهرهای توریستی شمال و جنوب کشورمان ایران برای ما تمام می‌شود؟ چون این شهر به دلیل نزدیک بودن به مرز ایران، هزینه‌‌های به‌صرفه سفر و فرصت‌های استثنایی خرید، توانسته است نظر مسافران ایرانی را به خود جلب کند. در کل تور وان زمینی به یکی از بهترین گزینه‌‌های شروع سفر‌های خارجی در ایام عید نوروز تبدیل شده است.

اگر تور زمینی وان را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که مسیرهای تور وان تنوع زیادی دارند! همچنین، روش و نوع وسیله نقلیه انتخابی در یک سفر موضوعی بسیار مهم شناخته می‌شود؛ اینکه انتخاب کنید که از چه راهی و چگونه به شهر وان ترکیه برسید، به الویت‌های شما برمی‌گردد.

مهم است بدانید برای سفر راحت باید هزینه بیشتری کنید و برای کاهش هزینه‌های سفرتان نیز می‌بایستی تا حدی سختی آن را بپذیرید. مسافران علاقه‌مند برای سفر زمینی به وان چند روش را پیش رو خواهند داشت: تور وان زمینی، تور وان هوایی، تور وان با خودرو شخصی و تور وان با اتوبوس که هر یک شرایط و موقعیت خاص خودشان را دارند.

در مسیر زمینی به مقصد وان از تهران شما فاصله‌ای بالغ بر ۱,۰۹۳ کیلومتر و چیزی حدوداً سیزده ساعت را باید طی کنید. همچنین، تور وان معمولاً به‌صورت زمینی با اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی برگزار می‌شود و ازاین‌جهت هزینه آن در بعضی مواقع، به نسبت شهرهای جنوب و شمال کشورمان ارزان‌تر تمام می‌شود.

راه‌های ارتباطی این دو مقصد شامل کاپیکوی - مرز رازی، اسندره - مرز سرو و گورباغ - مرز بازرگان است؛ اما لازم است بدانید که «مرز رازی - کاپیکوی» تنهاترین مسیر خاکی نزدیک‌‌ تهران به وان و همچنین خوی تنها استان ایران است که با مسیر زمینی ترکیه، مرز مشترک دارد و با 3 گذرگاه مرزی، راه‌‌های ارتباطی این دو کشور را به هم متصل می‌کنند.

گرچه اغلب مسافران، مرز بازرگان را برای ورود به خاک ترکیه برمی‌گزینند؛ اما بهترین و سریع‌ترین روش رسیدن به وان ترکیه، انتخاب مرز رازی است؛ بنابراین برای واردشدن به مرز رازی از تهران می‌بایستی از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مرند و خوی بگذرید تا به وان برسید. این را هم بدانید فاصله مرز رازی تا شهر وان نود کیلومتر و در چیزی در حدود ۵ ساعت است و بعد از گذراندن این مسیر افراد به‌راحتی وارد خاک کشور ترکیه و بعد شهر جذاب و ارزان وان می‌شوند.

gtbhytyj7y8i

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

شرایط اقلیمی شرق ترکیه و شهرهایی همچون وان، اغلب شبیه به شهرهای غربی کشورمان مثل تبریز و اردبیل است؛ بدین صورت که با شروع فصل‌های سرد سال، وان به‌شدت سرد و خشک می‌شود و برف قابل‌توجهی می‌بارد. از طرفی در این بازه زمانی، تفاوت دمای شب و روز این شهر به حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و مسافران می‌بایستی لباس‌های مناسبی همراهشان داشته باشند.

با این اوصاف بهترین بازه زمانی سفر به وان، نیمه اول سال به‌خصوص فصل بهار است. در این بازه زمانی از سال، گرم‌ترین روزهای سال وان خواهد بود و نیز به‌ندرت فراتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌شود؛ بنابراین چنین آب‌و‌هوا برای ما ایرانیان که تابستان‌های گرمی را می‌گذرانیم، هوایی معتدل و خوشایندی است.

در آخر اگر قصد سفر زمینی به وان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اوایل فروردین تا اوایل مهرماه را جهت سفرتان انتخاب نمایید؛ چون هوا به‌شدت ایدئال است. همچنین، خردادماه را نیز می‌توان یکی از بهترین بازه زمانی‌های سفر به این شهر زیبا نام برد.

مشاوره، خرید یا رزرو تور وان از نامی گشت

تا این توضیحات اگر در خصوص رزرو تور وان با سؤالات و ابهاماتی روبه‌رو شدید، تنها کافی است که با مشاوران سفر نامی گشت با شماره‌تلفن: ۰۲۱-۹۱۰۰۷۷۷۹ تماس حاصل نمایید. این کارشناسان به‌صورت ۲۴ ساعته در طول هفته، پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود. همچنین، در طی سفرتان نیز نگران نباشید؛ چون حضور تور لیدرهای حرفه‌ای و امکان پشتیبانی کل سفر، با این آژانس گردشگری است. تور وان نامی گشت، چه به‌صورت هوایی و چه به روش زمینی با اتوبوس یا قطار، بهترین خدمات و امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

متأسفانه، در حال حاضر تورهای خارجی به‌شدت گران شده‌اند؛ بااین‌وجود تورهای مسافرتی به مقصد شهرهای توریستی ترکیه، جزو بهترین گزینه برای ما ایرانیان به شمار می‌روند؛ چون هم نیاز به ویزا نیست و هم نسبتاً ارزان تمام می‌شوند. همچنین، خوشبختانه ارزش پول ترکیه نیز به نسبت ایران خیلی بالا نیست؛ پس طبیعتاً تور وان می‌تواند به‌عنوان یک سفر سه یا چهارروزه ارزان‌قیمت به شمار می‌رود.

 اگر بخواهید یک برآورد مالی سرانگشتی بکنید، متوجه می‌شوید که سفر به وان ترکیه ارزان‌تر از سفر به شمال و جنوب ایران برایتان تمام خواهد شد؛ هرچند که نباید انتظار امکانات و تفریحاتی شهرهایی نظیر آنتالیا، استانبول و… را از وان داشته باشید؛ اما برای تنوع هم که شده، بدک نیست تعطیلات نوروز امسالتان را در این شهر بگذرانید.