(Tether) یکی از استیبل‌کوین‌های مهم بازار ارزهای دیجیتال است که ارزش آن به قیمت جهانی دلار معادل‌سازی می‌شود. همین ویژگی باعث شده که قیمت تتر ثابت بماند و اعتماد کاربران را جلب کند. بااین‌حال، قیمت دلار نیز نوساناتی دارد و به‌واسطه همین نوسانات، قیمت این ارز دیجیتال تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. پس برای خرید تتر، تریدرها باید دانش و آگاهی کافی داشته باشند و عوامل تأثیرگذار بر قیمت را تشخیص دهند؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری بدون شناخت کافی، منطقی نیست.

بررسی عوامل تاثیرگذار روی قیمت تتر و قیمت دلار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

عوامل تأثیرگذار بر قیمت تتر

عوامل زیادی بر قیمت این استیبل کوین در بازار مالی ارزهای دیجیتال تأثیرگذار هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نوسانات قیمت دلار در هر کشور
  • دیدگاه کاربران نسبت به بازار
  • سیاست‌های دولت‌ها
  • کارمزد صرافی‌ها
  • حمایت‌های خصوصی و رشد نقدینگی
  • شایعات و انتشار اخبار مرتبط
  • روند عرضه و تقاضا

این عوامل هم به‌صورت داخلی و هم به‌صورت بین‌المللی مقیاس‌پذیری متفاوتی دارند، که باید در تحلیل ریسک سرمایه‌گذاری در تتر مدنظر قرار گیرند. در ادامه برخی از عوامل موثر بر قیمت دلار و تتر را توضیح می‌دهیم:

تأثیرپذیری قیمت تتر از انتشار اخبار مثبت و منفی

انتشار اخبار مثبت و منفی بر قیمت تتر تأثیرگذار است. برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است اخبار دروغی را به رسانه‌ها منتقل کنند تا با افزایش فروش تتر و خرید آن با قیمت‌های پایین‌تر، به سود برسند. از طرفی انتشار اخبار واقعی می‌تواند منجر به کاهش قیمت این ارز دیجیتال شود؛ به‌عنوان مثال، وقتی خبرهای مرتبط با نفوذ هکرها یا افزایش نظارت‌های مالی به گوش کاربران می‌رسد، بازار معمولا ریزش‌هایی را تجربه می‌کند. همچنین، پخش اخبار در کشورهای مختلف می‌تواند بازخوردهای متفاوتی داشته باشد. یکی از این تأثیرات، افزایش نیاز به تتر در کشورهایی است که با رویدادهایی نظیر عدم توافق‌های بین‌المللی مواجه هستند.

تغییرات قیمت تتر بر مبنای کارمزد صرافی‌ها

قیمت تتر می‌تواند براساس کارمزدی که صرافی‌ها اعلام می‌کنند، تغییر کند. انتخاب یک صرافی معتبر و با عمق بازار مناسب می‌تواند کارمزد معاملات را کاهش دهد؛ زیرا اگر شبکه‌ای تعداد تراکنش‌های کمتری را در ثانیه پردازش کند، تریدرها باید کارمزد بیشتری را بپردازند. برخی از صرافی‌های معتبر دنیا، از منظر سرعت انجام معاملات و تعیین کارمزد منصفانه برای تریدهای مختلف، در سال‌های اخیر نظر مثبت کاربران خود را جلب کرده‌اند.

نتایج اتخاذ سیاست‌های گوناگون دولت‌ها

تحلیل قیمت تتر براساس سیاست‌های دولت‌ها نسبتا ساده است؛ به این معنا که وضع قوانین حمایتی از بازار تتر توسط اقتصادهای بزرگ جهان می‌تواند به رشد این ارز دیجیتال کمک کند. از سوی دیگر، اعلام محدودیت‌های خرید و فروش تتر توسط برخی کشورها می‌تواند تأثیرات منفی قابل توجهی روی قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد.

ثبات، رشد یا کاهش نقدینگی

ثبات، رشد یا کاهش نقدینگی می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت تتر داشته باشد. با‌توجه‌به تنظیم ارزش تتر با قیمت دلار، این رمزارز حجم مبادلات گسترده‌ای دارد و به‌عنوان سومین رمزارز پراهمیت، بعد از بیت کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود. هنگامی‌که نقدینگی زیادی در بازارهای خرید ارز دیجیتال وجود دارد، قیمت این ارز ثبات بیشتری خواهد داشت. بااین‌حال، ارزش تتر گاهی ممکن است نوسانات جزئی نسبت‌به قیمت دلار داشته باشد، به‌طوری‌که در حالت‌های مختلف می‌تواند با ارزش 0.98 دلار یا 1.1 دلار معامله شود.

دیدگاه احساسی یا منطقی کاربران نسبت به بازار خرید تتر

دیدگاه احساسی و منطقی کاربران نسبت به بازار خرید و فروش تتر می‌تواند متفاوت باشد؛ زیرا معامله‌گران و سرمایه‌داران این ارز دیجیتال بر‌اساس تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال خود، احساسات مختلفی نسبت‌به بازار دارند. این احساسات و نظرات تکنیکال می‌تواند بر عرضه و تقاضا در بازار تأثیر بگذارد.

هنگامی که حجم احساسات منفی از نظرات مثبت، پیشی گیرد، با یک صف سنگین فروش تتر مواجه خواهیم شد و شاخص قیمت منفی می‌شود. با‌این‌وجود، مزایایی مانند سرعت بالا در انجام معاملات، راحتی تبدیل تتر به وجه نقد، امکان استفاده گسترده از Tether برای مسافرت به کشورهای مختلف، کارمزد نسبتا‌ پایین معاملات و ثبات نسبی قیمت این ارز، به افزایش احساسات مثبت کاربران در رابطه با این رمزارز کمک کرده است.

تفاوت دلار و تتر چیست؟

تفاوت اصلی بین دلار و تتر در عملکرد و نوع آن‌ها است. درحالی‌که، دلار آمریکا ارز متمرکز و ملی بوده که در بازارهای مالی جهانی به‌عنوان ارز رسمی کشورهای مختلف قابل معامله خواهد بود، تتر یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که بر‌اساس تکنولوژی بلاک‌چین ایجاد شده و خرید و فروش آن از طریق صرافی‌های رمزارز انجام می‌شود.

برای خرید تتر باید به یک صرافی رمزارز معتبر مراجعه کرده و در آن عضو شوید و احراز هویت کنید. در‌حالی‌که، برای خرید دلار، نیازی به احراز هویت و ثبت‌نام در هیچ سایتی نخواهید داشت. صرافی‌های رمزارز همچنین به شما امکان معامله تتر با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم را نیز می‌دهند؛ بنابراین، تتر از دیدگاه فرآیند خرید و فروش و محیط معاملاتی تفاوت‌هایی نسبت به دلار دارد؛ زیرا درحالی‌که، دلار به‌صورت فیزیکی و در بازارهای مالی معمولی معامله می‌شود، تتر به‌صورت دیجیتال و از طریق صرافی‌های رمزارز قابل معامله است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم در مورد عوامل موثر بر قیمت تتر صحبت کنیم. سرمایه‌گذاری در تتر به‌معنای استفاده از این ارز دیجیتال به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری است. با‌توجه‌به اینکه ارزش تتر به دلار امریکا مرتبط است، بسیاری از سرمایه‌گذاران به آن به‌عنوان یک ابزار مالی پایدار و معتمد نگاه می‌کنند؛ اما واقعیت این است که اعتماد مردم به تتر اساسی‌ترین عامل برای ارزش دادن به این ارز دیجیتال است. اگر اعتماد مردم به تتر کاهش یابد، ارزش آن نیز کاهش خواهد یافت.

از طرفی، تتر به‌دلیل پایداری بیشتر و کمترین نوسانات، یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذارانی است که تمایل دارند تا سرمایه خود را به مدت طولانی در این بازار حفظ کنند. پس از خرید تتر از یک صرافی رمزارز، سرمایه‌گذاران می‌توانند آن را به کیف پول خود انتقال دهند و ارزش سرمایه خود را با ثبات قیمتی این ارز دیجیتال حفظ کنند.

Source: asianews.ir