سیم ارماتور بندی و مفتول مسوار، دو محصول کلیدی در صنعت ساخت‌وساز و تولیدات صنعتی هستند که هرکدام به نوبه خود نقش مهمی در تقویت سازه‌ها و محصولات مختلف ایفا می‌کنند. سیم ارماتور بندی با استحکام بالا در سازه‌های بتنی کاربرد دارد تا به آن‌ها استحکام بخشد، در حالی که مفتول مسوار به دلیل انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر خوردگی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سیم ارماتور بندی و مفتول مسوار - سینا مفتول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

با توجه به اهمیت این محصولات، تعیین قیمت آن‌ها امری است که نیازمند درک دقیقی از عوامل تاثیرگذار بر روی آن است. در ادامه این مقاله، به بررسی جامعی از عوامل متعددی که بر قیمت سیم ارماتور بندی و مفتول مسوار تاثیر می‌گذارند، خواهیم پرداخت. این عوامل شامل نوسانات قیمت مواد اولیه، هزینه‌های تولید، تغییرات اقتصادی جهانی و دیگر مؤلفه‌های بازار است که درک آن‌ها برای تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان اهمیت دارد.

شما می‌توانید قیمت روز انواع مفتول را در سایت صنایع مفتولی سینا مشاهده فرمایید. صنایع مفتولی سینا با بیش از 17 سال سابقه در تولید و عرضه مفتول با 2 کارخانه مجهز در تهران و گرمسار، انواع مفتول را با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌کند.

مفتول مسوار چیست؟

قیمت مفتول مسوار

مفتول‌ مسوار را می‌توان یکی از انواع پرکاربرد آلیاژ فلزات به شمار آورد. تولید کنندگان این محصول را به شکل کلافی و یا شاخه‌ و قرقره‌ای روانه بازار مصرف می‌نمایند. آلیاژ مسوار با استفاده از فلزاتی مانند قلع و مس به وجود می‌آید.

در واقع تولید کنندگان برای اینکه مقاومت و سختی بیشتری به این محصول ارائه دهند از فلز مس بر روی آن به عنوان پوشش استفاده می‌کنند. این کار کمک می‌کند تا این مفتول خورده نشود. مفتول‌های مسوار از نقطه ذوب پایینی برخوردار شده‌اند که در بیشتر موارد میان ۱۷۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد است. این میزان ممکن است بر اساس مواد به کار رفته در ساختار و ترکیبات این محصول تغییر کند.

مفتول‌ مسوار از ارزش بالایی در صنایع مختلف برخوردار شده و از جمله فلزات مهم و گرانبها به شمار می‌روند. یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، عدم تغییر رنگ آن پس از ترکیب شدن با فلزاتی از قبیل مس و نقره است. در حقیقت اگر در ساختار این مفتول از روکش‌های مسی کمک گرفته نشود، احتمال دارد که با قرار گرفتن در معرض هوا اکسیده شوند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت مفتول مسوار

برای افرادی که قصد خرید یک محصول دارند توجه به قیمت آن مهم است. خرید مفتول مسوار نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مصرف کنندگان و خریداران تمایل دارند پیش از خرید از قیمت آن مطلع شوند.

لازم است بدانید که قیمت مفتول‌ مسوار یک نرخ ثابت نبوده و با توجه به چند عامل دچار تغییر و تحول می‌شود. یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت این محصولات نوسانات ارزی و کاهش و افزایش نرخ دلار است. هزینه قابل پرداخت برای مفتول‌ مسوار با توجه به روش خرید شما و شاخه‌ای یا کلافی بودن محصول نیز تغییر می‌کند.

مواد و ترکیبات به کار رفته در ساختار مفتول مسوار نیز قیمت نهایی آن‌ها را تغییر می‌دهند. با این حال و به طور کلی می‌توان گفت قیمت مفتول مسوار با توجه به مزایا و ویژگی‌هایی که دارد و موارد کاربرد آن در صنایع مختلف، مقرون به صرفه و مناسب به نظر می‌رسد.

مفتول آرماتوربندی چیست؟

قیمت سیم آماتور بندی

پیش از بررسی میزان قیمت کلی مفتول آرماتوربندی و عوامل موثر بر آن بهتر است به ماهیت این محصول بپردازیم. مفتول آرماتوربندی یک مدل مفتول سیاه به شمار می‌رود که از آن عموماً در محیط‌های ساختمانی به منظور متصل کردن و ثابت کردن میلگردهای افقی و عمودی کمک گرفته می‌شود. این مفتول‌ها در زمینه تعیین شکل ستون‌ها و همچنین فوندانسیون کاربرد دارد.

استفاده از مفتول آرماتوربندی بسیار ساده است. تنها باید با بهره‌گیری از یک انبر دو میلگرد را در کنار هم قرار دهیم و سپس با استفاده از مفتول آرماتوربندی نسبت تثبیت مکان آن‌ها اقدام کنیم. در حال حاضر، مفتول آرماتوربندی بهترین ابزار جهت انجام چنین امری است.

مفتول آرماتوربندی ضخامت‌های مختلفی دارد. این امر به جهت تغییر نیازهای کاربران در شرایط گوناگون صورت می‌گیرد تا شما بتوانید به مفتولی دسترسی داشته باشید که دقیقاً با نیازهای شما عزیزان همخوانی دارد. محبوب‌ترین نوع مفتول آرماتوربندی موجود در بازار را می‌توان مدل نرم 1.5 سانتی‌متر آن دانست. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از مدل‌های این محصول با قطر چهار میلی‌متر نیز عرضه می‌شوند.

به طور کلی باید بیان کرد که میزان قطر تعیین شده برای این محصولات از 1.2 الی 4 میلی‌متر است که باید در زمان خرید مفتول آرماتوربندی به آن توجه داشته باشید. از آنجا که بتن میزان مقاومت فشاری بالایی دارد،‌ ولی نمی‌تواند در مقابل نیروهای جانبی عملکرد خوبی از خود نشان دهد، باید آن را مسلح کنیم.

مسلح کردن بتن نیز نیاز به میلگرد و خاموت دارد. میلگرد‌ها و خاموت‌ها با یک چینش مشخص در کنار هم قرار می‌گیرند. برای این امر به مفتول آرماتوربندی نیاز داریم تا بتوانیم هم به مسلح شدن بتن کمک کنیم و هم از نهایت قابلیت‌های خاموت و میلگرد بهره ببریم.

قیمت مفتول آرماتور بندی

یکی دیگر از مواردی که باید به آن بپردازیم قیمت سیم آرماتوربندی است. به طور کلی نمی‌توان یک قیمت مشخص را در این زمینه معین کرد، زیرا قیمت چنین محصولی خود از پارامترهای گوناگون پیروی می‌کند. در واقع موارد مختلفی در کنار هم می‌توانند قیمت نهایی مفتول آرماتوربندی را به طور کامل تغییر دهند. به همین دلیل است که قیمت چنین محصولی را یک قیمت متغیر می‌دانند.

از عوامل موثر بر تعیین قیمت مفتول آرماتور بندی  می‌توان به قیمت میلگرد در بازار و در کل قیمت مواد اولیه این محصول اشاره کرد. جدای این امر همانظور که پیش تر بیان شد سیم آرماتور بندی دارای ضخامت‌های مختلفی است و هر ضخامت آن دارای قیمت متفاوتی می‌باشد که شما می‌تواین قیمت روز مفتول آرماتور بندی را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

صنایع مفتولی سینا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تولید و توزیع انواع محصولات مفتولی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. شما می‌توایند با تماس با کارشناسان این مجموعه و سفارش حتی سایز مفتول خاص از خدماتی مانند ارسال محصول توسط راننده شخصی صنایع مفتولی سینا و ... برخوردار شوید.