براساس آمار خبرگزاری ایمنا، ظرف ۴ سال گذشته، ۱۶ هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده‌اند؛ این در‌ حالی‌ بوده که وزارت بهداشت کشور با کمبود ۱۸ هزار پزشک عمومی مواجه است! این آمار نشان‌دهنده وجود فرصت‌های بهتر و شاید شرایط کاری مطلوب‌تر در خارج از کشور به‌ویژه در کشورهایی مانند کانادا است. کانادا با داشتن سیستم بهداشت و درمان قوی و حمایت‌های فراوان برای متخصصان بهداشت، مقصد جذابی برای پزشکان مهاجر است. در این مقاله، سه روش اصلی مهاجرت پزشکان به کانادا، شرایط لازم و هزینه‌های مرتبط با هر روش را بررسی خواهیم کرد تا پزشکان بتوانند با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری بگیرند.

3 روش مهاجرت پزشکان به کانادا + شرایط و هزینه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

Provincial Nominee Program-PNP؛ برنامه مهاجرتی استانی برای پزشکان

برنامه‌های مهاجرتی استانی (PNP) در کانادا، فرصت‌های ویژه‌ای برای پزشکان فراهم می‌آورند که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. استان‌هایی مانند بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و نوا اسکوشیا، برنامه‌های خاصی برای پزشکان دارند که شامل فرصت‌های شغلی در این استان‌ها می‌شود. بسیاری از استان‌های دیگر نیز برنامه‌هایی برای پذیرش متقاضیان دارند.

با‌توجه‌به کمبود نیروی پزشکی محلی در کانادا، پزشکان واجد شرایط بسیار موردتقاضا هستند و «ویزای جاب آفر کانادا» مسیری هیجان‌انگیز و سودمند برای مهاجرت دائمی به کانادا است. این برنامه‌ها فرصت‌های عالی برای پزشکان بین‌المللی فراهم می‌آورد تا در کانادا اقامت داشته باشند.

شرایط و هزینه برنامه اقامتی PNP؛ راهنمای کامل برای پزشکان مهاجر

برای اخذ ویزای کاری کانادا از طریق برنامه‌های نامزدی استانی (PNP)، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا، از طریق سایت استانی بررسی کنید که صلاحیت لازم برای درخواست شغل استانی را دارید یا خیر.
  2. سپس به برنامه‌ کاری موردنظر خود درخواست دهید.
  3. اگر توسط استان یا قلمرو موردتایید واقع شدید، درخواست کتبی لازم را برای اقامت دائم به IRCC  ارسال کنید.
  4. در نهایت، آزمایش‌های پزشکی ضروری را انجام دهید و گواهی عدم سوء‌پیشینه دریافت کنید.

هزینه‌های مهاجرت از طریق PNP بسته به برنامه‌ای که از طریق آن مهاجرت می‌کنید، حدود ۲,۳۰۰ تا ۳,۸۰۰ دلار کانادا است. هزینه پردازش و بررسی درخواست شما ۸۵۰ دلار و حق اقامت دائم ۵۱۵ دلار تخمین‌زده می‎شود.

11

 برنامه مهاجرتی فدرال FSW؛ فرصتی برای متخصصان واجد شرایط

برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSW) بخشی از سیستم اکسپرس اینتری کانادا است که به متخصصان با‌تجربه و تحصیلات بالا از سراسر جهان امکان مهاجرت به کانادا و اقامت دائم در این کشور را می‌دهد. در این برنامه، داوطلبان بر اساس امتیاز Comprehensive Ranking System (CRS) که بر مبنای معیارهایی چون تحصیلات، تجربه کاری و مهارت‌های زبانی‌شان است، ارزیابی می‌شوند.

این برنامه فرصت‌هایی ویژه برای کسانی که قصد دارند در کانادا سکونت و به جامعه این کشور کمک کنند، فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن این شرایط، ویزای مولتی کانادا راهی موثر برای تسهیل مهاجرت پزشکان و استفاده از فرصت‌های شغلی در کانادا فراهم می‌کند.

هزینه برنامه مهاجرتی فدرال FSW چقدر است؟

برنامه Federal Skilled Worker-FSW به متقاضیان اصلی و همسران یا شرکای زندگی‌شان امکان این را می‌دهد که برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند. هزینه‌های مربوط به این برنامه برای هر دو دسته به شرح زیر است: هزینه پردازش درخواست برای متقاضی اصلی به‌ همراه حق اقامت دائم، ۱۳۶۵ دلار کانادا. همین میزان هزینه نیز برای همسر یا شریک قانونی نیز در نظر‌ گرفته‌ شده است. این هزینه‌ها مجموعا بخش عمده‌ای از فرایند درخواست برای اقامت دائم را تشکیل می‌دهند و برای تکمیل پرونده ضروری هستند.

اکسپرس اینتری؛ دروازه‌ای سریع برای مهاجرت پزشکان به کانادا

سیستم اکسپرس اینتری کانادا، راهی تسریع‌شده برای کسب اقامت دائم در این کشور بوده و برای متخصصان واجد شرایط طراحی شده است. پزشکانی که قصد مهاجرت از طریق این سیستم را دارند باید تجربه کاری در مشاغل طبقه‌بندی شده در دسته‌های مهارت A، B یا 0 را داشته باشند. اکسپرس اینتری به دلیل رقابتی بودن، فقط به داوطلبان با بالاترین امتیازات در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) دعوت‌نامه اقامت دائم می‌دهد.

برای آغاز فرایند، داوطلبان باید یک پرسشنامه آنلاین برای تعیین صلاحیت به عنوان پزشک ماهر تکمیل کنند. از اول اکتبر ۲۰۲۳، نیازی به انجام معاینات پزشکی قبل از ارسال درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری نیست. درصورتی‌که پیش‌از‌این معاینه بین‌المللی پزشکی (IME) انجام نداده‌اید، می‌توانید یک سند خالی در بخش بارگذاری پروفایل اکسپرس اینتری آپلود کنید. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری تقریباً برای یک فرد ۲۳۰۰ دلار کانادا و برای یک زوج حدود ۴۵۰۰ دلار کانادا است. این هزینه‌ها شامل پردازش درخواست و سایر مراحل لازم برای اخذ اقامت دائم می‌شود.

12

همین حالا از خدمات موسسه‌های مهاجرتی برای مهاجرت آسان استفاده کنید!

در این مقاله، به بررسی دقیق و مفصل سه روش اصلی مهاجرت پزشکان به کانادا پرداختیم. از برنامه‌های مهاجرتی استانی (PNP) که فرصت‌های شغلی خاصی در استان‌های مختلف کانادا ارائه می‌دهند، گرفته تا برنامه FSW که از طریق سیستم اکسپرس اینتری، به پزشکان با امتیازات بالا در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) امکان مهاجرت و اقامت دائم را داده است. شرایط لازم، هزینه‌های مرتبط و مراحل اقدام برای هر یک از این روش‌ها را توضیح دادیم تا پزشکان بتوانند با آگاهی بیشتری در مورد انتخاب بهترین مسیر برای مهاجرت تصمیم بگیرند.

اگر شما هم به دنبال راهنمایی و کمک برای شروع فرایند مهاجرت پزشکی به کانادا هستید، با موسسه مهاجرتی ایران کانادا تماس بگیرید. تیم متخصص ایران کانادا آماده است تا شما را در هر گام از این سفر همراهی کند. اکنون زمان آن است که برای آینده‌ای بهتر قدم بردارید!