یکی از ویژگی‌های یک آسانسور خوب راحتی آن است، یعنی بدون آلودگی صوتی، سر و صدای کمی داشته باشد، کابین آسانسور نلرزد. یک آسانسور خوب باید بازدهی خوبی از نظر ساختار و طراحی بالابر با توجه به شرایط داشته باشد، یعنی از لحاظ ظرفیت و میزان سرعت کارکرد بالایی داشته باشد. از مشخات یک آسانسور خوب این است که به راحتی در دسترس باشد و در هر زمان که کاربر اراده کند از آسانسور بتواند استفاده کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ما در زندگی روزمره معمولاً زیاد به آسانسور فکر نمی کنیم، اما این واقعیت که آنها بخشی مهم از زندگی ما هستند را نمی توان انکار کرد. آسانسورها تأثیر بسزایی در طراحی و معماری مدرن ساختمان ها دارند و همچنین نیز نقش عمده ای در شکل گیری دنیای کنونی داشته اند. به دلیل وجود همین دستگاه است که ما قادر هستیم بدون توجه به وزن، به سرعت بین چندین طبقه حرکت کنیم.

آسانسورها نحوه رفت و آمد ما در داخل ساختمان هایی را که در زندگی روزمره با آنها روبرو هستیم تغییر داده اند. هنگام رفتن به محل کار، مراکز خرید، مدرسه و تعطیلات و غیره، به همه آسانسورهایی که روزانه از آن ها استفاده می کنیم، فکر کنید و حال به این فکر کنید که اگر آسانسور وجود ناشت، چه می شد؟ با استفاده از پله ها از طبقه همکف تا طبقه آخر را طی می کنید. حتی تصورش هم نیز کمی ترسناک است، خصوصاً اگر به ساختمانی با بیش از ده طبقه فکر می کنید. حال به سراغ برخی ویژگی های یک آسانسور خوب می رویم.

آسانسور

ویژگی‌های یک آسانسور

یکی از ویژگی‌های یک آسانسور خوب راحتی آن است، یعنی بدون آلودگی صوتی، سر و صدای کمی داشته باشد، کابین آسانسور نلرزد. یک آسانسور خوب باید بازدهی خوبی از نظر ساختار و طراحی بالابر با توجه به شرایط داشته باشد، یعنی از لحاظ ظرفیت و میزان سرعت کارکرد بالایی داشته باشد. از مشخات یک آسانسور خوب این است که به راحتی در دسترس باشد و در هر زمان که کاربر اراده کند از آسانسور بتواند استفاده کند.

یکی دیگر از مشخصه‌های یک آسانسور خوب داشتن ایمنی و بدور از حادثه و خطر بودن آن است. یک آسانسور ایمن جوری طراحی شده باشد که مانع خطرات احتمالی شود و از صدمات جانی و مالی جلوگیری نماید. صنعت آسانسور یکی از مشاغلی است که در ایران و جهان پیشرفت بسیاری داشته و این محصول توسط شرکت‌های مختلف با بهترین کیفیت و ایمنی بالا تولید و نصب می‌شود.

 

قیمت آسانسور 

با توجه به افزایش جمعیت و تعداد طبقات ساختمان‌ها نیاز به آسانسور به شدت بالا رفت، اگر در هنگام ساختن ساختمان آسانسور طراحی شود قیمت آن از آسانسورهایی که بعدا تصمیم به راه اندازی آن دارند متفاوت است. عواملی که بر نصب آسانسور اثر دارد عبارتند از:

  • مشخصات و تاسیسات ساختمانی
  • تعداد طبقات
  • سرعت مورد نیاز برای آسانسور
  • در نظر گرفتن وزن میانی که در هر بار جابجایی انجام می‌شود.

جنسی که برای کابین آسانسور به کار می‌رود تاثیر بسیاری بر روی قیمت آن دارد، وزن کابین و کیفیت ساختار کابین هم در این قیمت بی‌تاثیر نسیتند. اگر آسانسور قیمت کمی داشته باشد یعنی از لحاظ کیفیت پایین است و هر چه دستمزد کمتری داشته باشد از نظر نصب و ایمنی مورد دارد و مرتب آسانسور خراب می‌شود. ساختمان هم بر قیمت آسانسور تاثیر گذار است، هر چه میزان توقف آسانسور در طبقات بیشتر باشد به تعداد درب، ریل، سیم بکسل هم اضافه شده در نتیجه قیمت آسانسور را افزایش می‌دهد. فاصله بین طبقات هم به دلیل کابین بزرگتر بر هزینه آن می‌افزاید مثلا آسانسور بیمارستان نسبت به مسکونی قیمت متفاوت‌تری دارد. برای بررسی قیمت آسانسور روی این لینک کلیک کنید.

شرکت آسانسور کلمان

بهترین شرکت آسانسور در ایران؛ کلمان

این شرکت که در سال ۱۳۹۱ با هدف فروش قطعات آسانسور کار خود را آغاز کرد و قطعات را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌داد. شرکت آسانسور کلمان در زمینه قطعات خوب و تخصص و خدمات و دانش علمی بالایی که در زمینه آسانسور دارند توانسته این صنعت را با بهترین کارکرد جلو ببرد. این شرکت دارای مدیران جوان با تحصیلات بالا در زمینه‌های مختلف هستند که با تدابیر عالی خود توانسته بهینه‌ترین کارها را در زمینه آسانسور و پله برقی انجام دهند.

شرکت آسانسور کلمان با تجربه بالای خود در زمینه آسانسور برای فروش و انجام خدمات آنلاین فعالیت‌های خود را در این صنعت مهم به نحو احسن انجام می‌دهد. شرکت آسانسور کلمان با قرار دادن خدمات قبل و پس از فروش توانسته نظر مشتریان خود را جلب کند و تا به حال هیچ نقصی در کار تولید و نصب آسانسور و پله برقی از سوی این شرکت وجود نداشته است

 

آسانسورهای معروف در سراسر جهان

  1. طاق دروازه سنت لوئیس
  2. AquaDom Elevator در برلین که از طریق بزرگترین آکواریوم ماهی استوانه ای در جهان عبور می کند.
  3. آسانسور لاکردا در برزیل که هر ماه حدود 900000 نفر را جابجا می کند و به عنوان شلوغ ترین آسانسور در جهان محسوب می شود.
  4. آسانسورهای ساختمانی Umeda Hankyu در اوزاکا ، ژاپن (هر پنج آسانسور حداکثر 80 مسافر را حمل می کنند).
  5. آسانسور Hammetschwand در دریاچه لوسرن ، سوئیس ، بزرگترین آسانسور خارجی اروپا محسوب می شود.
  6. آسانسور Bailong در هونان چین به عنوان بلندترین آسانسور شیشه ای در جهان شناخته می شود.
  7. آسانسور هتل لوکسور در لاس وگاس که از هرم به صورت مورب با زاویه 29 درجه حرکت می کند.

 

اطلاعات آسانسور

آسانسور به دو دسته تقسیم می‌شود یکی بالابری که افراد مجاز به سوار شدن می‌باشند و بالابرهایی که افراد مجاز به استفاده از آن نمی‌باشند. نوع دوم برای مصارف بیمارستانی و حمل تجهیزات در بیمارستان است و به گونه‌ای ساخته می‌شود که اشخاص نتوانند از آن استفاده کنند. در نوع دوم آسانسورها بر اساس ظرفیت و سرعت تولید می‌شوند، برای حرکت آسانسور دو روش رانش مثبت و محرکه‌ی کششی به کار می‌رود.

در نوع اول آسانسور به وسیله زنجیر یا طناب فولادی متصل است و با نیروی رانشی شروع به حرکت می‌کند. در نوع دوم که محرکه‌ی کششی است اصطکاکی در بین فلکه رانش و همچنین طناب فولادی به وجود می‌آید و آسانسور شروع به حرکت می‌کند. محیط آسانسور باید سه قسمت موترخانه و چاهک و چاه آسانسور داشته باشد، یکی دیگر از مواردی که در محکم بودن آسانسور موثر است آهن کشی و انجام جوش کاری‌های مناسب می‌باشد.

ویژگی های آسانسور خوب

انواع آسانسور

  • آسانسور مغناطیسی
  • آسانسور هیدرولیک
  • آسانسور کششی
  • آسانسور پیچی

 

مشخصات فنی آسانسور

قاب وزنه

این قطعه وظیفه تعادل و متعادل کردن وزن کابین و مسافر دارد، وزنه‌هایی چدنی مطابق زن کابین و نصف محدوده قاب وزنه در داخل آن قرار دارد.

کابین و یوک

در حقیقت یوک چهارچوب است که نگهداری کابین را بر عهده دارد و کابین محل قرار گرفتن مسافر است که در گذشته درب نداشت اما با پیشرفت صنعت آسانسور کابین هم درب مجزا دارد.

تابلو کنترل

در موتور خانه تابلو کنترل نصب می‌شود که اطلاعات الکترونیکی آسانسور را مورد کنترل قرار می‌دهد.

موتور متحرک

در قسمت بالای چاه آسانسور و یا قسمت پایین و کنار چاه قرار می‌گیرد.

ریل‌های راهنما

ریل‌ها ۴ قسمت دارند که ۲ بخشش برای هدایت و جابجایی کابین و ۲ قسمت دیگر برای انتقال قاب و وزنه استفاده می‌شود.

گاورنر و ترمز ایمنی

در صورتی که سرعت در آسانسور افزایش پیدا کند، گاورنر اقدام به فعال کردن ترمز کرده و فک‌های ترمز به ریل‌ها می‌چسبد. طناب‌هایی فولادی به وسیله کشش یوک به قسمت سر منبع موتور متحرک به قاب وزنه متصل می‌شود و این ارتباط به وسیله کشش موتور کابین و همچنین قاب وزنه در جهت مخالف حرکت می‌کند. قسمت دیگر آسانسور درب‌هایی هستند که در هر طبقه جداگانه قرار داشته و در محیط چاه آسانسور و طبقات به کار می‌رود. از دیگر قطعات آسانسور شستی و نشانگر و بافر یا ضربه گیر هستند.

تزئینات کابین

  • فرمیکا با زوار آلومنیوم
  • فرمیکا با زوار استیل
  • فرمیکا و پنل استیل
  • روکش استیل خش دار
  • روکش استیل گندمی
  • روکش استیل طرح دار