محصولات ارگانیک را از کجا بخریم ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروزه افراد زیادی هستید که به تغدیه و رژیم غذایی خود اهمیت  می دهند و یا سبک غذایی جدیدی مانند وگان و گیاهخواری را برای خود انتخاب کرده اند و به دلایل مختلف می خواهند از مواد غذایی و محصولات  ارگانیک استفاده کنند . محصولات ارگانیک به محصولاتی گفته می شود که از مرحله رشد تا مرحله آخر و نهایی بدون دخالت هیچگونه موا د آلوده و کود شیمیایی به عمل می آیند .اگر تصمیم گرفته اید که از محصولات ارگانیک استفاده کنید اما نمی دانید از کجا تهیه کنید ما به شما میگوییم .

اگر قصد خرید محصولات ارگانیک را دارید ولی نمی دانید از کجا باید تهیه کنید چند راه مختلف وجود دارد که با خیال راحت ارگانیک بودن آن ها را می توانید تایید کنید :

  1. فروشگاه های معتبر فروش محصولات ارگانیک می باشد .
  2. خرید مستقیم از مزارع و زمین های کشاورزی ارگانیک .
  3. بازار های محلی مواد غذایی ارگانیک است .

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به مزارع و بازار های محصولات ارگانیک را ندارید گزینه بهتر پیدا کردن فروشگاه های معتبر محصولات ارگانیک در داخل شهر و محل زندگیتان می باشد . با دسترسی آسان و حتی امکان خرید اینترنتی از سایت فروشگاه های معتبر محصولات ارگانیک خرید خود را آسان تر کنید .

تنوع در محصولات ارگانیک امروزه در بازار بسیار زیاد می باشد علاوه بر  محصولاتی مانند انواع سبزیجات ، لبنیات ، غلات و حبوبات محصولات جدیدتری ماند انواع نوشیدنی ها ، پروتئین هایی مانند سوسیس و کالباس های گیاهی ، کلوچه ، بیسکویت و ... نیز تولید می شود و با مشاهده تنوع بالای این محصولات می توانید یک برنامه غذایی سالم و تضمین شده را برای خود تهیه کنید.

نحوه تشخیص محصولات ارگانیک از غیر ارگانیک چگونه است ؟

محصولات ارگانیک حتما باید دارای برچسب گواهینامه تاییدیه ارگانیک باشد که معمولا بر روی بسته بندی انها می توانید مشاهده کنید . محصولات ارگانیک شامل انواع سبزیجات ، لبنیات ، غلات ، پروتئین های گیاهی ، گوشت ، حبوبات و ... هستند .  به دلیل اینکه از لحاظ ظاهری فرآورده های ارگانیک و غیر ارگانیک با هم تفاوتی ندارند در هنگام خرید باید دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید از فروشگاه ها و سوپر مارکت های مخصوص محصولات ارگانیک که قابل تایید و شناخته شده هستند و عضو انجمن ارگانیک ایران هستند ، خرید انجام دهید .

علت استفاده از محصولات ارگانیک چیست؟

همانطور که می دانید به کاربردن مواد شیمیایی و سموم بسیار قوی دفع آفات در هنگام رشد محصولات غیر ارگانیک باعث می شود که باقیمانده این سموم در محصول باشد و هنگام مصرف خطرات و ضرر های زیادی برای بدن ما دارد . امروزه نیازمند آن هستیم که افراد را با مواد غذایی سالم و ارگانیک و تاثیر آن بر سلامتی بدن بیشتر آشنا کنیم . زیرا اطلاعات کمی در جامعه در مورد این نوع محصولات و نحوه رشد انها وجود دارد به عنوان مثال میوه های ارگانیک سرشار از انواع ویتامین ها و انتی اکسیدان بالایی نسبت به میوه های عادی هستند . علاوه برآن تولید محصولات ارگانیک برای محیط زیست و حمایت از حیوانات  بسیار مفید است و باعث کاهش آلودگی های زیاد و جلوگیری از مصرف آب فراوان جلوگیری می کند .

استفاده از محصولات ارگانیک در پیشگیری از بیماری هایی مانند آلزایمر ، بیماری های قلبی و عروقی ، انواع دیابت  تاثیرگذار است . یکی از راه های شناسایی محصولات ارگانیک استفاده از بر چسب  USDAاست . در فروشگاه های معتبر محصولات ارگانیک انواع برچسب های تایید شده جهانی بر روی فرآروده ها را می توانید مشاهده کنید . انجمن تاییدیه غذایی امریکا بر این باور است که استفاده از محصولات ارگانیک به دلیل دوبرابر شده انواع ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی برای سلامتی ما بسیار مفید هستند . اکثر محصولات ارگانیک تازه و خوش طعم می باشد . برای تغذیه کودکان و نوجوانان در حال رشد گزینه مناسبی می باشد .

437

محصولات ارگانیک به دلیل اینکه از مواد نگهدارنده در پرورش آنها استفاده نمی شود و بسیار خوش طمع و مزه هستند طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده اند . امروزه تعداد کسانی که از محصولات ارگانیک استفاده می کنند به نسبت گذشته بسیار زیاد شده است زیرا به دلیل شیوع انواع  بیماری های مختلف مخصوصا بیماری های مسری مانند کرونا که این روزها گریبانگر همه مردم جهان شده است  توجه به استفاده از محصولات سالم و ارگانیک بیشتر شده است و مردم بیشتر به سلامت جسمی خود اهمیت می دهند .

نکته مهم در مورد محصولات ارگانیک این است که در هنگام باروری محصول برای مبارزه با آفات طبیعی مانند حشرات و زنبورها از ضد آفات طبیعی استفاده می کنند واین روند تاثیر بسیار خوبی بر سالم بودن محصولات می گذارد. در هنگام کاشت از هیچگونه بذر تراریخته یا بذری که ژنتیک آن تغییر کرده باشد استفاده نمی شود .

تفاوت محصولات ارگانیک با محصولات طبیعی

 در اینجا به شما می گوییم که محصول ارگانیک با محصول طبیعی متفاوت است . محصولات طبیعی بدون هیچ هورمون رشد یا مواد نگهدارنده ای تولید می شوند محصولات ارگانیک دارای تاییدیه جهانی ارگانیک می باشد و از مرحله رشد تا باروری و برداشت از هیچ گونه مواد شیمیایی ، سم های قوی ضد آفات ، هورمون های رشد و مواد نگهدارنده استفاده نمی شود . کشاورزان و مزرعه دارانی که محصولات ارگانیک را پرورش می دهند از خاکی که چند سال است کود شیمیایی نداشته استفاده می کنند و به جای آن از کودهای طبیعی و کمپوست های گیاهی استفاده می کنند .

مزایای استفاده از محصولات ارگانیک ایرانی

  • تاثیر گذاشتن بر روی سلامتی انسان ها
  • پیشگیری از بیماری های مختلف
  • بهبود خاک
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • کم کردن آلودگی های مختلف
  • کمک به محافظت از محیط زیست
  • اگر چه قیمت محصولات ارگانیک ممکن است نسبت به محصولات غیر ارگانیک بالاتر باشد اما با اثرات مفیدی که دارند ضامن سلامتی ما هستند.

438

 برای خرید محصولات ارگانیک مورد تایید به مراکز اصلی و معتبر فروش محصولات ارگانیک مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که بر روی برچسب های این نوع محصولات گواهی و تاییدیه ارگانیک از سازمان جهاد کشاورزی را داشته باشد با داشتن این تاییدیه مصرف کنندگان به راحتی به ارگانیک بودن محصولات می توانند اعتماد کنند .

منبع : فروشگاه هایپر ارگانو