خبرنگار پرس تی وی گفت : توافق هسته ای ایران با استقبال همه گروهها در ایتالیا روبرو شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار پرس تی وی گفت : توافق هسته ای ایران با استقبال همه گروهها در ایتالیا روبرو شده است.

مکس چیویلی خبرنگار پرس تی وی در رم گفت : توافق ایران و گروه پنج به علاوه یک که سه شنبه گذشته در وین بدست آمد به خبر نخست شبکه های خبری در ایتالیا تبدیل شده است و جامعه تجاری ایتالیا و سیاستمداران یونانی ازاین نتیجه استقبال کردند.
رم پیش از تحریم های اقتصادی سال های اخیر یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران بود.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پیش از این وزیر خارجه ایتالیا بود مدتها تاکید کرده بود توافق میان ایران و پنج به علاوه به شدت لازم است تا به همه خاورمیانه پیام امید و اعتماد را بدهد. اعضای پارلمان ایتالیا چه اعضای ائتلاف حاکم و چه احزاب مخالف نیز این دیدگاه را دارند.
مارکو فدی نماینده حزب دموکراتیک در پارلمان ایتالیا گفت به نظر من این یک توافق تاریخی بسیار مهم است و من بر این باورم که فدریکا موگرینی به خاطر نقشی که در این توافق تاریخی ایفا کرد به خود ببالد زیرا وی یک فرصت بزرگ جهانی را ایجاد کرد.
مارکو چیویلی گفت حجم مبادلات تجاری رم و تهران در سال 2006 میلادی هفت میلیارد یورو بود با این حال در پی اعمال تحریم های شدید ضد ایران این رقم به 1.2 میلیارد یورو در سال 2013 کاهش یافت.
یک شهروند ایتالیایی نیز گفت این بسیار مهم است که پس از سالها درهای کشوری مثل ایران در نهایت برای تجارت باز شد این معنای دیپلماسی است.
مکس چیویلی خبرنگار پرس تی وی گفت روز پس از توافق در وین شرکت ِانی ایتالیا اعلام کرد این توافق می تواند منجر به ورود دوباره این شرکت به ایران شود.