خرید بلندگوی سقفی توکار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ممکن است به دنبال راه اندازی یک سینمای خانگی کوچک و زیبا در منزل خود باشید و یا اینکه برای محل کار خود، به یک بلندگوی مخفی نیاز داشته باشید. در چنین مواردی، بلندگوی سقفی توکار بهترین راه حل خواهد بود. خرید بلندگوی سقفی توکار سبب می شود تا در عین ظرافت و زیبایی، بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید. بلندگوهای سقفی می توانند در هر سقفی جای بگیرند و نسبت به سایر باندها، مقرون به صرفه تر نیز هستند. جالب است بدانید که همه توری های اسپیکر را می توان رنگ آمیزی کرد تا با فضای داخلی خانه شما هماهنگ باشند. انواعی مختلفی از اسپیکرهای توکار وجود دارند که با مقاومت در برابر آب، برای استفاده در حمام، آشپزخانه یا فضای باز مناسب هستند. برای آشنایی بیشتر و خرید بهترین بلنگوی سقفی توکار تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بلندگوی سقفی توکار چیست؟

بلندگوی سقفی، اسپیکرهای دایره ای شکلی هستند که برای قرار گرفتن در سقف ساخته شده اند. بر اساس نوع کاربری، بلندگوهای سقفی به صورت توکار یا روکار نصب می شوند. بلندگوی سقفی توکار همانطور که از اسمش پیداست، به طور مستقیم در داخل سقف قرار می گیرد. انواع مختلفی از بلندگوی های توکار در کیفیت و اندازه های مختلف وجود دارد. دهانه بلندگوهای سقفی به سمت پایین قرار داشته تا به خوبی، صدا در محیط مورد نظر پخش شود. این دسته از بلندگوها بر اساس نوع آمپلی فایر یا تقویت کننده به دو نوع اکتیو و پسیو تقسیم می شوند. بلندگوی های سقفی توکار از طریف وای فای یا بلوتوث قابل کنترل هستند. البته توجه داشته باشید که بلندگوهای سقفی به صورت جفت به فروش می رسند تا بتوان آن ها را به صورت استریو راست و چپ تنظیم کرد. تنوع بلندگوهای سقفی باعث شده تا کاربری بیشتری نیز داشته باشند. به طور مثال باند سقفی IP (Ingress Protected) در برابر گرد و غبار و رطوبت از خود مقاومت نشان می دهند. با وجود چنین اسپیکرهایی به راحتی می توانید در حمام یا سونای خود، بلندگو داشته باشید!
مثلث2

 

مزایای استفاده از بلندگوی سقفی توکار

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از بلندگوهای سقفی این است که سبک و نظم محیط مورد نظر را مختل نمی کنند! این دسته از اسپیکر ها، از دید ما دور هستند و به سختی می توانیم آن ها را ببینیم. هر کدام از محصولات صوتی و تصویری مزایا و معایت خاص خود را دارند که موارد مطرح شده تنها بخش کوچکی از آن ها بود. از مهم ترین مزایای استفاده از بلندگویهای سقفی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تطابق و هماهنگی: بلندگوهای سقفی با سبک محیط مورد نظر شما منطبق می شوند. بلندگوهای سقفی ظاهر پیچیده ای ندارند و در برخی از موارد حتی قابل مشاهده هم نیستند. توری برخی از بلندگوهای سقفی قابل تعویض بوده و حتی می توان آن ها را رنگ آمیزی کرد. تطایق و هماهنگی، مهم ترین دلیل استفاده از بلندگوهای سقفی در محیط های اداری، رستوران ها، کافی شاپ و... است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا حد امکان آشفتگی را به حداقل برسانند. آن ها در مقایسه با بلندگوهای دیواری کوچکتر هستند.
  • صدای چند بعدی و همه جانبه: از آنجایی که ارتفاع بلندگوی سقفی از سایر موارد بیشتر است، سبب می شود تا صدا در همه جهات محیط مورد نظر پخش گردد. با بلندگوهای سقفی، می توانید همان صدای چند بعدی را که در سینماها وجود دارد را تقلید کنید. در این حالت، شما قطعا احساس بهتری خواهید داشت و کلمات را واضح تر می شنوید!
  • صرفه اقتصادی: سیستم های صوتی حرفه ای معمولا گران قیمت هستند اما الزاما تمام سیستم های گران، با کیفیت نیستند!  بلنگوهای سقفی توکار، یک انتخاب بهینه و کم خرخرج هستند. شما با صرف هزینه کمتر، بالاترین کیفیت را به دست خواهید آورد.
    مثلث3

معایب استفاده از بلندگوی سقفی توکار

مزایای زیادی در استفاده از بلندگوهای سقفی توکار وجود دارد اما به هر حال، همه لوازم و ادات، معایبی نیز دارند. البته فواید و کاربردهای سیستم های سقفی توکار سبب می شود تا از عیب ها چشم پوشی کنیم. به طور مثال یکی از واضح ترین معایب بلندگوی سقفی، صدای ضعیف و ظریف تر است که در این صورت شما مجبور به خرید چندین عدد از آن ها هستید. موارد زیر، مهم ترین عیوب سیستم های سقفی توکار هستند:

  • صدای نسبتا ضعیف: اسپیکرهای سقفی کوچکتر از بلندگوهای معمولی هستند. از آنجا که اندازه آن ها معمولاً 6.5 اینچ است (البته می تواند تا 8 اینچ نیز برسد)، دارای میدان صوتی ضعیف تری نسبت به بلندگوهای معمولی می باشند. بسته به نیاز و محیط کاری شما، این مورد می تواند یک نقص بسیار بزرگ محسوب شود.
  • فناوری محدود: از آنجایی که این دسته از بلندگوها کوچک هستند، مدارهای پیچیده زیادی در آن ها جای نمی گیرد. به همین دلیل از تکنولوژی محدودتری برخوردار هستند. این دسته از بلندگوها، صدای ضعیف تری دارند (اما کیفیت کلی مناسب است) به همین دلیل مجبور هستید که نعداد زیادی از آن ها را تهیه کنید.

نکات کلی نصب بلندگوی سقفی

  1. محل نصب بلندگو را بررسی کنید: هرگز بلندگوها را در گوشه و کنج دیوار نصب نکنید. همه بلندگوها باید حداقل 1 فوت (30 سانتی متر) از دیوارها فاصله داشته باشند. از همه مهم ترین، فاصله بلندگوها باید با یکدیگر متناسب و یکسان باشد.
  2. وزن بلندگوها را اندازه بگیرید: پایه های نگه دارند بلندگوها، حد مشخصی برای تحمل وزن دارند. بنابراین، مهم است که وزن تقریبی بلندگوهای خود را قبل از خرید پایه ها بدانید. البته این کار را می توانید با یک بلندگوی ساده و معمولی انجام دهید. به دنبال پایه هایی باشید که اجازه می دهد بلندگو به سمت پایین متمایل گردد تا صدا به سمت نیمکت هدایت شود.
  3. سایز بلندگو اهمیت زیادی دارد: در بیشتر موارد، بلندگوهای سقفی به قطر 6.5 اینچ یا 8 اینچ وجود دارند. البته گزینه های بزرگ تر و کوچتر نیز در دسترس هستند. شما باید مطابق محیط مورد نظر، اندازه بلندگو را انتخاب کنید. بلندگوهای سقفی 6.5 اینچی معمولا برای اتاق های کوچک مناسب هستند. بلندگوهای سقفی 8 اینچی برای فضاهای بزرگتر بهتر عمل می کنند. یکی دیگر از مزایای بلندگوهای 8 اینچی این است که می توانید تعداد کمتری از آن ها را نسبت به بلندگوی 6.5 اینچی خریداری کنید. اما اگر تعداد زیادی از آن ها را در محیط قرار دهید، بیس کمی بیش از حد خواهد بود.