حاجی‌ بابایی در مورد حقوق سربازان افزود: سربازان متاهل، ۹۰ درصد حداقل حقوق (۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) را دریافت خواهند کرد. سربازان مجرد، ۶۰ درصد حداقل حقوق و سربازان مجردی که در مرز خدمت می‌کنند، ۷۵ درصد حداقل حقوق به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کرد| خبر خوب در مورد حقوق بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حقوق بازنشستگان در سال 1401 مشخص شده است. این میزان حداقل حقوق بازنشستگان را نشان می دهد. حقوق بازنشستگان در رنج قابل قبولی قرار دارد. در سال جدید، احتمالا با یک روند افزایشی برای حقوق بازنشستگان مواجه خواهیم بود. پیش بینی ها نشان از این دارد که افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید، روند خوبی را خواهد داشت. برای اطلاع از ریز جزییات با ما همراه باشید.

حمید رضا حاجی بابایی گفت: حداقل حقوق بازنشستگان و شاغلان نباید کمتر از ۵ میلیون تومان باشد. هم‌چنین میزان حقوق شاغلان نیز مشخص شده است. رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. بر همین اساس حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد که هیچ شاغل و بازنشسته‌ای نباید کمتر از ۵ میلیون تومان دریافت کند. وی افزود: حقوق خانواده‌های شهدا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در این راستا، حاجی بابایی خبر از افزایش حقوق سربازان داد و گفت: سربازان متاهل، ۹۰ درصد حداقل حقوق (۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) را دریافت خواهند کرد. سربازان مجرد، ۶۰ درصد حداقل حقوق و سربازان مجردی که در مرز خدمت می‌کنند، ۷۵ درصد حداقل حقوق به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

حقوق+بازنشستگان

حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان در سال جدید

وی یادآور شد: کمترین رقم در میان حقوق‌های پایین ۶۰ درصد و بالاترین رقم در میان حقوق‌های بالا ۱۰ درصد خواهد بود که در بحث بودجه با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، روز پنجشنبه بیست‌وهشتم بهمن در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به این‌که ان‌شاءالله با هماهنگی و همکاری مدیران و نمایندگان استان شاهد گام‌های بلندی در توسعه استان همدان خواهیم بود، اظهار کرد: روند توسعه فعلی استان همدان روند خوبی است و به دور از حاشیه باید برای رضایت‌مندی مردم تلاش کنیم و رضایت‌مندی مردم به معنای حفظ اصل و کلیت نظام است.

وی افزود: هر آن‌چه استاندار مورد سیاست‌گذاری قرار دهد از آن پیروی می‌کنیم؛ استاندار رئیس‌جمهور استان است و همه ما مکلف هستیم به او کمک کنیم و نباید کسی در کار استاندار دخالت کنند.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعتبارات مهمی در بودجه ۱۴۰۱ برای حوزه مسکن در نظر گرفته شده زیرا مبحث مسکن مهم‌ترین مسئله کشور در بحث بودجه سال ۱۴۰۱ است؛ بودجه ۱۴۰۱ یکی از پرامیدترین بودجه‌های تدوین شده برای مردم و هم‌چنین حوزه‌های تولیدی و اشتغال در اصناف گوناگون خواهد بود.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: برای نخستین بار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در صندوق‌های استانی در نظر گرفته شده که برای هر استان مبلغ سه هزار میلیارد تومان محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، تبصره ۱۶ استانی شد که بر اساس آن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص می‌یابد. تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام‌های کوچک به مردم و جوانان پرداخت می‌شود.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: برای سال آینده مبلغی در حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید نهاده‌های دامی تخصیص داده شده است که گامی مهم و مؤثر محسوب خواهد شد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به این‌که در سال آینده حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بنده معلمان نیز اختصاص داده شده است، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده هیچ فردی کمتر از پنج میلیون تومان حقوق دریافت نمی‌کند.

وی در رابطه با موضوعات فرهنگی بودجه سال آینده نیز خاطرنشان کرد: به فرهنگ و هنر در بودجه سال آینده توجه بسیاری شده است. ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت دو سریال حضرت موسی و سلمان فارسی اختصاص داده‌ایم.

حقوق+ بازنشستگان

در بند الحاقی یک تبصره ۲ لایحه بودجه آمده است:  

۱- مبلغ نهصد هزار میلیارد (۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال در اجرای ماده(۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بابت پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و استمرار همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی

۲- مبلغ دویست هزار میلیارد (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت اجرای احکام مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و احکام مندرج در بخش ایثارگران برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای قانون سال ۱۴۰۱ و به منظور ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران ارائه خدمات درمان و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهداء، مسکن، مددکاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان معسر و پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر کمک‌ها

۳- مبلغ نود هزار میلیارد(۹۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان سازی بازنشستگان کشوری

۴- مبلغ پنجاه هزار میلیارد(۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بابت استمرار همسان سازی بازنشستگان لشکری

۵- مبلغ شصت هزار میلیارد(۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال منابع مذکور از طریق جداول و ردیف های هزینه ای مربوطه جهت کمک به آبرسانی روستایی، راه روستایی و طرح هادی و بهسازی روستاها اجرای ماده(۱۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، راه‌ها و آبرسانی عشایری، بیمه قالیبافان، زنان سرپرست خانواده، مساعدت به زندانیان زن، مساعدت به زندانیان بدهکار مهریه و پرداخت مطالبات معوق معلمان مأمور به خارج از کشور.

منبع: جی پلاس