قیمت تیبا در بازار امروز طبق بررسی های صورت گرفته افت شدیدی داشت؛ قیمت تیبا تیب 2 مدل سال 1400 در حدود 181 میلیون تومان برآورد شده است، همچنین قیمت تیبا هاچ بک پلاس نیز دارای قیمت 192 میلیون تومان در بازار امروز خرید و فروش شده است.

قیمت تیبا به طور عجیبی کاهش پیدا کرد! | سقوط قیمت تیبا در بازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت تیبا در بازار امروز طبق بررسی های صورت گرفته افت شدیدی داشت؛ قیمت تیبا تیب 2 مدل سال 1400 در  حدود 181 میلیون تومان برآورد شده است، همچنین قیمت تیبا هاچ بک پلاس نیز دارای قیمت 192 میلیون تومان در بازار امروز خرید و فروش شده است. مدل دیگری از این خودرو محبوب نیز در بازار موجود بود که، قیمت تیبا هاچ بک اکس ای مدل 1400 برابر با 125 میلیون تومان معامله می شود. قیمت تیبا صفر نیز در بازار امروز در حدود 181 میلیون تومان بوده است.

قیمت تیبا بر چه اساسی مشخص می شود؟

قیمت تیبا مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است. مخصوصا زمانی‌که به‌دنبال قیمت تیبا کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و ... در قیمت ماشین تیبا تاثیرگذارند. افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو تیبا را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند.

قیمت تیبا و همچنین ویژگی های این خودرو

قیمت تیبا

تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) نخستین محصول سایپا است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش است.

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده‌است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده‌است. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد.

مشخصات فنی تاثیر گذار بر روی قیمت تیبا

پیشرانه تیبا ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر است که توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت دارد. گیربکس تیبا ۵ سرعته دستی و گشتاورش ۱۲۸ است. سوخت این خودرو انژکتوری و فرمانش هیدرولیک است. از جمله تجهیزات و امکانات تیبا می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع، سیستم ضد سرقت با کد متغیر، ترمز ABS، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر سوم، هشدار دهنده عیب یاب موتور، شیشه بالابر برقی، تنظیم صندلی برقی و … اشاره کرد.
گروه سایپا یدک در اطلاعیه‌هایی نسبت به مصرف مقرون به صرفه انواع تیبا در بازار اعلام کرده است؛ مصرف این دو مدل خودرو سایپا در سیکل درون شهری در هر ۱۰۰ کیلومتر و تردد درون شهری با متوسط ۳۰ کیلومتر در سیکل برون شهری در هر ۱۰۰ کیلومتر تردد جاده با سرعت ۹۰ کیلومتر و یک سرنشین به علاوه پنجره‌های بسته و بدون مصرف‌کننده‌های اضافی، در سیکل ترکیبی میانگین مصرف سوخت ماشین در هر ۱۰۰ کیلومتر تردد داخل شهر و جاده، با زمان‌های پیماپیش برابر مصرف سوخت استاندارد تیبا۲ می باشد.

تیبا اولین خودروی انحصاری گروه خودروسازی سایپا است و همین طور اولین محصول این شرکت با ساخت روی پلتفرم X200 است. این سدان کوچک شهری خطوط منحنی طراحی شده و حالتی بیضی شکل دارد.
چراغ‌های مثلثی، جلوپنجره کوچک و سپر یکپارچه نمای ساده جلوی این خودرو را تشکیل می‌دهند و نمای عقب شبیه به مزدا ۳۲۳ است. اما جالب‌ترین بخش طراحی تیبا صندوقدار در بدنه جانبی به چشم می‌خورد که خطوطی از سمت پایین بدنه به روی گلگیرها آمده و به سمت عقب خودرو رفته است. هر چند تیبا طراحی ساده‌ای و بعضا کسل‌کننده‌ای دارد اما باز هم از نظر ظاهری بهتر از پراید است.

قیمت تیبا در فروش اقساطی

تمامی خریداران و متقاضیان خرید خودرو تیبا به صورت اقساط تمایل دارند تا خودروی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرند. تحویل خودرو در کوتاه ترین زمان ممکن شاید برای برخی از شرکت ها میسر نباشد که از این رو افرادی که به خودروی خود در مدت زمان کوتاه و یا فوری نیاز دارند باید شرکت هایی را انتخاب کنند که امکان تحویل خودرو در مدت کوتاه و یا فوری برای آنها وجود داشته باشد.