مسیر پرواز هوایی مسافربری کرج ـ نجف اشرف و بالعکس در فرودگاه بین‌المللی پیام برقرار شد.

نخستین پرواز کرج-نجف اشرف برقرار شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجتبی عبدالهی استاندار البرز در آیین نخستین پرواز هوایی کرج ـ نجف از فرودگاه پیام این استان اظهار داشت: فرودگاه پیام امکانات و استعدادهای بالقوه‌ای دارد که می‌تواند ضمن خدمات‌رسانی به مردم استان البرز، خدمات‌رسانی به سایر‌ استان‌ها را نیز در دستور کار داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه فرودگاهی پیام در بخش کارگو و مسافربری دارای استانداردهای لازم و ویژه است، افزود: درصدد‌یم تا با ایجاد بسترها و هماهنگی‌های لازم از فرودگاه پیام پروازهای منظم و با برنامه‌ای به داخل و خارج کشور داشته باشیم.

استاندار البرز اتصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که تمامی ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز از فرودگاه پیام اقدام کنند و حمایت ویژه‌ای نیز صورت می‌گیرد.‌

وی با بیان اینکه مکاتبات، پیگیری‌های لازم و نشست‌های ویژه برای گسترش خدمات مسافربری و کارگو فرودگاه پیام داشته‌ایم، تصریح کرد:‌ با توسعه خدمات این فرودگاه، می‌توانیم مسافران استان‌های همجوار را نیز پذیرا باشیم چرا که فرودگاه پیام این قابلیت را دارد که بخش قابل ملاحظه‌ای از پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد ـ تهران را نیز در خود جای دهد.

عبداللهی با بیان اینکه فرودگاه پیام به نوعی پدافند غیرعامل فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) محسوب می‌شود، افزود: این فرودگاه با زیرساخت‌های استاندارد خود این ظرفیت را دارد تا به هاب کارگو کشور و منطقه تبدیل شود.

به گزارش تسنیم، این پرواز شنبه هر هفته بین کرج ـ نجف اشرف و بالعکس انجام می‌شود که زمینه برای سفرهای زیارتی مردم استان البرز از این طریق فراهم شد.

فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزون بر پروازهای مسافری ، حمل هوایی نیز از طریق آن بین البرز و کشورهای مختلف جهان صورت می گیرد.

وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام در کنار فرودگاه نیز مزیت این منطقه بالا برده و یکی از ظرفیت های اقتصادی کشور به شمار می‌رود./تسنیم