معاون وزیر رفاه گفت: طرح ملی یسنا که جهت حمایت از مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال است در قالب کالابرگ الکترونیکی اجرا می‌شود. افرادی که دوشنبه شب پیامک دریافت می‌کنند واجد شرایط طرح یسنا هستند و می‌توانند اعتبار خود را از طریق برنامه (شما) مشاهده کنند.

فوری؛ سورپرایز یارانه دولت | واریز یارانه نقدی جدید 4 میلیونی برای این خانوارها روز دوشنبه | یارانه جدید دوشنبه در حساب مادران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سایت خبر آزاد، یارانه نقدی | طرح یسنا در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام آغاز خواهند شد. در گام نخست 27 هزار و 500 مادر باردار یا شیرده در دهک اول درآمدی جامعه ‌شناسایی شدند.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح یسنا در ۸ استان کشور اجرا می‌شود، استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام را از جمله این استان‌ها عنوان کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در گام نخست، ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر شیرده که در گروه دهک اول دهک‌بندی‌ها قرار دارند، مشمول طرح می‌شوند، گفت: در بازه زمانی ۶ ماهه و برای هر کدام از مادران شیرده تا سقف ۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود، البته این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ واریز می‌شود اما صرفا مجاز به خرید کالاهای تعریف شده هستند./ادامه خبر در سایت خبر آزاد