نمایشگاه اختصاصی ایران هفته آینده در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر اقتصاد ترکیه به عنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه این نمایشگاه را افتتاح می کنند.

استانبول هفته آینده میزبان نمایشگاه اختصاصی ایران است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 این نمایشگاه چهار روزه از سوم تا 6 آبان ماه در مرکز نمایشگاه بین المللی استانبول برگزار می شود.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه در حاشیه سفر معاون اول رییس جمهوری کشورمان به ترکیه با همدیگر دیدار کرده و بر حضور و افتتاح این نمایشگاه در راستای گسترش مراودات اقتصادی دوجانبه تاکید کردند.
همچنین در این دیدار دو وزیر ایران و ترکیه توافق کردند که ماه آینده کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شود.
همچنین طرفین توافق کردند در راستای توسعه تجارت میان دو کشور، توسعه متوازن توافقنامه تجارت ترجیحی دوجانبه را پیگیری کنند.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار با اشاره به روند رو به افزایش تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه گفت: رسیدن به اهداف روسای جمهوری دو کشور و به خصوص دسترسی به چشم انداز 30 میلیارد دلاری از اولویت های برنامه کاری کمیسیون مشترک دو کشور خواهد بود.
وی با اشاره به همراهی هیات تجاری شرکتهای خدمات فنی و مهندسی از ایران برای تفاهم با شرکتهای خدمات فنی و مهندسی ترکیه افزود: امیدواریم در زمینه همکاریهای مشترک شرکت های فنی و مهندسی، دو کشور بتوانند به نتیجه رسیده و برای اجرای پروژهای مختلف مکمل هم باشند.
به گزارش ایرنا، در این ملاقات شرکتهای نماینده انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و شرکتهای عضو انجمن پیمانکاران ترکیه نیز حضور داشتند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری