مدیر نشر و ریالی بانک مرکزی با اشاره به پیش‌فروش سکه از 17 بهمن ماه جاری، گفت: براساس آخرین تصمیمات، در هنگام ثبت نام به ازای هر سکه یک میلیون تومان علی‌الحساب دریافت می‌شود و در موعد تحویل سکه، مابه‌التفاوت آن از مشتری اخذ خواهد شد.

جزئیات تازه از پیش فروش سکه/ پرداخت علی‌الحساب یک میلیون تومان در روز ثبت نام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مسعود رحیمی با اشاره به تعویق دو روزه ثبت نام پیش فروش سکه، اظهارداشت: با توجه به اینکه بانک ملی عاملیت این کار را بر عهده گرفته است، این بانک برای هماهنگی بیشتر بین شعب خود، درخواست کرد روز شروع ثبت نام‌ها به 17 بهمن ماه موکول شود که مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفت.

وی درخصوص قیمت مدنظر بانک مرکزی برای پیش فروش سکه، افزود: امروز بعد از ظهر سازوکار پیش فروش نهای خواهد شد اما تصمیمی که تاکنون برای قیمت‌گذاری سکه اتخاذ شده است، دریافت علی‌الحساب یک میلیون تومان به ازای هر عدد سکه پیش فروش شده است.

مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی تصریح کرد: بر این اساس قیمت نهایی سکه در روز تحویل و با توجه به قیمت سکه در بازار،محاسبه و از مشتری دریافت می‌شود.

پیش فروش سکه با قیمت های پایین‌تر از قیمت بازار در موعد ثبت نام برای پیش خرید و در سررسیدهای سه، شش و نه ماهه و یک ساله انجام می‌شود.