رئیس کمسیون عمران مجلس دلایل افزایش قیمت مسکن را تشریح کرد.

«چرا قیمت مسکن افزایش یافت؟»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه در چند وقت اخیر عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل نیست، گفت: حدود 3 میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم.

بیشتر بخوانید:

طرح مجلس برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن + جزئیات

وی ادامه داد: یک عده‌ای خانه‌های خالی را در کلانشهرها خریداری کرده‌اند و آنها را خرید و فروش نمی‌کنند و در چرخه عرضه و تقاضای مسکن اختلالاتی ایجاد کرده‌اند که در همین زمینه قرار است قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با تاکید براینکه باید به سمت تولید مسکن در کشور برویم، افزود: به دلیل عدم تناسب در عرضه و تقاضا قیمت مسکن و اجاره بها روند صعودی به خود گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:اگر تولید مسکن با رویکرد نگاه به اقشار ضعیف جامعه رونق بگیرد و بافت‌های فرسوده بازسازی شوند و دولت شرایط را برای این کارها فراهم کند، قطعاً شاهد روند رو به رشد قیمت مسکن نخواهیم بود.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه دو نگاه متفاوت بین مجلس و دولت درباره ساخت مسکن وجود دارد، اظهارداشت:دولت معتقد است کمبود مسکن در کشور نداریم و باید به سمت مقاوم‌سازی مسکن‌های که وجود دارد برویم اما نظر نمایندگان و به ویژه مرکز پژوهش‌ها بر این است که باید به سمت تولید مسکن برویم تا از افزایش قیمت‌های بی‌رویه جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه طبق اسناد بالادستی حداقل باید سالانه یک میلیون مسکن در کشور تولید شود، گفت: به طور معمول سالانه حدود 300 هزار مسکن از سوی بخش خصوصی ساخته می‌شود و این فاصله هر سال افزایش پیدا می‌کند که نهایتاً باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.