مثلث آنلاین:عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس از تصویب کلیات طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران خبر دارد.

 بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران تاسیس می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی کاظمی باباحیدری عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره نشست امروز کمیسیون گفت: به عنوان کمیسیون فرعی، طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که بعد از بررسی، کلیات آن تصویب شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در این طرح در واقع گفته شده بود که از امکانات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود اما از آنجایی که بار مالی داشت اصلاحاتی صورت گرفت.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران بار مالی داشت در کمیسیون مقرر شد که امکانات وزارت در اختیار بانک صنعت و معدن قرار بگیرد تا هم بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد و هم بار مالی نداشته باشد.

وی گفت: بررسی مواد 5، 7 و 9 طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران در حوزه وظایف کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بود که بعد از بررسی به تصویب رسید و یک ماده الحاقی نیز به تبصره 7 اعمال کردیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در ماده 5 آمده است که طرح های توسعه ای قابل تامین مالی توسط بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران طرح هایی هستند که حسب تایید سازمان برنامه و بودجه، از قابلیت ایجاد جریان درآمدی و جبران هزینه های انجام شده، پس از بهره برداری، برخوردار باشد. طرح های مزبور باید توسط عالی ترین مقام دستگاه ذی ربط برای درج در لایحه بودجه یا اصلاحیه آن به دولت پیشنهاد شده باشد.تامین مالی طرح های کلان توسعه ای توسط بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران، منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است./

پایان پیام