مثلث آنلاین: در هشتمین روز اردیبهشت ،‌سکه از مرز 5 میلیون تومان گذشت. 

عبور قیمت سکه از 50 میلیون ریال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرآنلاین ، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: از هفته گذشته نرخ جهانی طلا روند افزایشی یافته به طوری که در هفته قبل 15دلار بر قیمت اونس جهانی افزوده شد.

محمد کشتی آرای افزود: روند افزایشی قیمت سکه و طلا در بازار ایران نیز که از هفته قبل آغاز شده بود، ‌این هفته ادامه یافته و سبب شد تا از روز پیش بر قیمت این فلز گرانبها افزوده شود.

وی تصریح کرد: روز گذشته افزایش قیمت جهانی طلا و همچنین بالارفتن نرخ ارز سبب شد تا قیمت سکه و طلا بالا رود.

وی عنوان کرد: دلار روز گذشته 13هزار و 900 تومان بود و امروز تا 14هزار و 300تومان افزایش یافته است.

سکه از 5میلیون تومان گذشت/ طلا 447800 تومان شد 

وی گفت: امروز قیمت سکه به بالای 5میلیون رسید و از مرز 5میلیون و 10هزار تومان گذشت.

کشتی آرای بیان کرد: امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 850هزار تومان، نیم سکه 2میلیون و 800هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 800هزار تومان و سکه های گرمی 960هزار تومان معامله می شود.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: با توجه به عدم تغییر داد و ستدها و روال عادی تقاضا حباب سکه نسبت به روز گذشته همچنان ثابت بوده و اکنون 570هزار تومان است.

وی عنوان کرد: هر مثقال طلای 17عیار به عنوان مبنای معاملات یک میلیون و 940 هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار 447هزار و 800 تومان معامله می شود.

وی گفت: قیمت هر اونس طلای جهانی امروز نیز افزایش یافته و اکنون 1286دلار و 90سنت معامله می شود.

وی تاکید کرد: روند صعودی نرخ سکه و طلا و ارز که از هفته پیش اتفاق افتاده سبب شده تا امروز ۷/۵درصد بر قیمت ارز و سکه و طلا نیسبت به مدت مشابه هفته پیش افزود شود.

وی در پاسخ به این سووال که آیا امکان برگشت قیمت ها به نرخ 15مهر 97 وجود دارد یا خیر، توضیح داد: بعید است چنین اتفاقی و به سرعت در زمینه نرخ سکه و طلا اتفاق بیافتد و دوباره شاهد بازگشت قیمت ها به وضعیت سال 97 باشیم.