به دنبال پیگیری‌ها و تلاش‌های وکلای مردم گرانی قیمت بنزین و سهمیه‌بندی این سوخت به تعویق افتاد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 بازهم خبر از گرانی یک کالای دیگر! اما این بار بنزین که دولت سال‌ها قیمت آن را ثابت نگه داشته بود و اکنون گرانی این سوخت علاوه بر گران کردن دیگر کالاها، دردسرهای بیشتری برای مردم به دنبال خواهد داشت به‌همین دلیل نخستین خبرهای منتشر شده در راستای احتمال افزایش گرانی بنزین با بازخورد جامعه و افزایش نگرانی‌ها رو به رو شد اما در پی این خبر، اتفاق‌های دیگری نیز رخ داد.

نخستین خبرهای منتشر شده در راستای احتمال افزایش گرانی بنزین با بازخورد جامعه و افزایش نگرانی‌ها رو به رو شد اما در پی این خبر، اتفاق‌های دیگری نیز رخ داد

بنابراین گزارش، در پی اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر مبنی بر افزایش قیمت بنزین تا نرخ 2500 تومان آن هم از فردا شب و آغاز سهمیه‌بندی بنزین، نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی اظهارات متفاوتی را بیان کردند.

دولت درصورت گرفتن چنین تصمیمی مجلس را در عمل انجام شده قرار داده است

برخی از نمایندگان به دولت بابت عدم در جریان گذاشتن مجلس بابت از اتخاذ چنین تصمیم مهمی انتقاد کرده و حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت؛ دولت درصورت گرفتن چنین تصمیمی مجلس را در عمل انجام شده قرار داده است.

جایگاه‌های سوخت شلوغ شد

همچنین به‌دنبال شلوغ شدن ایستگاه‌های عرضه سوخت برای تهیه بنزین، عصبانیت و نارضایتی مردم از گرانی بنزین، حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به خانه ملت، گفت: دولت موظف است در هر گونه تصمیم‌گیری خود عواقب و آسیب‌های اجتماعی محتمل آن را در نظر گیرد.

مردم دیگر طاقت گرانی بیشتر را ندارند

هدایت‌الله خادمی نیز در پی انتشار خبر افزایش قیمت بنزین در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: افزایش قیمت سوخت مساوی با گران‌تر شدن قیمت کالاها است در حالی که مردم دیگر طاقت گرانی بیشتر را ندارند.

شرایط کنونی اقتصاد مناسب افزایش قیمت حامل‌های سوخت و بنزین نیست

این گزارش می‌افزاید: به نظر می‌رسد نگرانی نسبت به ایجاد التهاب در جامعه و طاق شدن طاقت مردم از ادامه گرانی‌ها در میان بسیاری از مسئولان ایجاد شده است چراکه علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به خانه ملت، گفته است: شرایط کنونی اقتصاد مناسب افزایش قیمت حامل‌های سوخت و بنزین نیست چراکه با تحقق این امر التهابات بسیاری به بازار تزریق شده و قیمت سایر کالاهای اساسی نیز گران می‌شود.

در پی ادامه این نگرانی‌ها بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت تاکید دارد: دولت نباید ریسک پرخطر افزایش قیمت بنزین را انجام دهد و در شرایط کنونی نباید مشکلی دیگر به مردم تحمیل شود.

برخورد قوه قضاییه با منتشر کنندگان خبر کذب افزایش قیمت بنزین

اما محسن کوهکن با وجود محتمل بودن خبر افزایش قیمت بنزین و رد نکردن کامل آن ازسوی وزیر نفت معتقد است؛ قوه قضاییه باید با مسئولانی که خبر بنزین 2500 تومانی را منتشر کردند، برخورد کند.

رسانه‌ها به شایعات دامن نزنند

همچنین حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه جامعه کشش گرانی بنزین را ندارد ، اضافه کرد: رسانه‌ها به شایعات دامن نزنند چراکه به جامعه مخصوصا اقشار کم درآمد آسیب جدی وارد می‌شود.

ارجاع مردم به سایت دولت برای پیگیری این نوع اخبار مهم

شجاع‌الدین بازرگانی معاون پارلمانی مجلس نیز با ارجاع مردم به سایت دولت برای پیگیری این نوع اخبار مهم، اظهار کرد: دولت تاکنون ابلاغیه‌ای به وزارت نفت برای گرانی بنزین ارسال نکرده است.

وزیر نفت تکذیب کرد: آغاز سهمیه‌بندی بنزین از فردا دروغ است

از طرفی شلوغ شدن ایستگاه‌های عرضه سوخت و ایجاد صف‌های طولانی به‌واسطه گسترش این خبر در فضاهای خبری و کانال های مجازی سبب شد تا وزیر نفت امروز(چهارشنبه 11 اسفندماه) در حاشیه "نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران" نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و بگوید: "آغاز سهمیه‌بندی بنزین از فردا دروغ است."

بنابراین گزارش، به نظر می‌رسد سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن همچنان محتمل است اما اعمال آن از فردا پنجشنبه 12 اردیبهشت نخواهد بود و این تصمیم دولت به دلایلی که از آن بی‌اطلاع هستیم به تعویق افتاده است./

پایان پیام