باوجود اینکه شرکت‌های سوخت‌رسان هواپیما در اکثر کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس به هواپیماهای ایرانی سوخت‌رسانی نمی‌کنند، اما به زودی مشکل تأمین سوخت هواپیماهای ایرانی درترکیه برطرف می‌شود.

خبر خوب سوختی برای هواپیماهای ایرانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه آغاز به کار کرد و دو کشور تمایل خود را برای بهبود سطح روابط خود در حوزه حمل‌ونقل اعلام کردند و در این راستا یکی از محورهای مورد بحث مسئله مهمی از جمله "تأمین سوخت ناوگان حمل و نقلی ایران در ترکیه" باوجود محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل اعمال تحریم از سوی آمریکایی‌ها بود که به نظر می‌رسد با گذشت بیش از یک هفته از این اجلاس که در سطح وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل ترکیه برگزار شد امکان سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی در ترکیه از هفته آینده فراهم می‌شود.

اخیراً مقصود اسعدی سامانی- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، انگلیس، ترکیه و… امکان سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی وجود ندارد، اعلام کرد که در کشورهایی نظیر لبنان، کویت و امارات و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به هواپیماهای ایرانی سوخت رسانی نمی‌شود.

اما خبر حائز اهمیت در این زمینه مربوط به تازه‌ترین اظهارات فرزانه شرفبافی-مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی "ایران‌ایر" در مراسم تودیعش بود؛ این‌که "بعد از تلاشی چهار ماهه امیدوار هستیم که طی هفته آتی بتوانیم در ترکیه سوخت‌گیری کنیم". وی همچنین به امتناع شرکت‌های سوخت‌رسان از ارائه‌ی خدمت به هواپیماهای ایران‌ایر اشاره و خاطرنشان کرد که متأسفانه خیلی از شرکت‌ها هما را محدود کرده‌اند، اما تلاش‌ها برای ادامه‌ی حیات ادامه دارد.