آینده ی بیت کوین نسبتا مشخص نیست. در حال حاضر، دولت ها و بانک ها قادر به کنترل این ارز نیستند. اما هرچه این ارز بزرگتر و مشهور تر می شود، دولت های بیشتری سعی می کنند آن را تحت کنترل خود قرار دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک بیت کوین که تحت کنترل قرار گرفته و قانون گذاری شده است، یک نوع ارز کاملا متفاوت خواهد بود.

 

قوانین کشورها درباره بیت کوین

 

موقعیت قانونی بیت کوین از کشوری تا کشور دیگر به شدت متفاوت است. در برخی کشورها، استفاده و معامله از طریق بیت کوین ترغیب می شود در حالی که در دیگر کشورها غیرقانونی و ممنوع اعلام شده است.

نگرانی های زیادی در رابطه با نیاز جنایتکاران به بیت کوین وجود دارد، برخی خبرگزاری ها حتی اعلام کرده اند شهرت بیت کوین تنها به دلیل توانایی آن برای مبادله کالاهای غیرقانونی می باشد. در حقیقت، هنگامی که بازار سیاه اینترنتی به نام Silk Road متلاشی شد، ارزش بیت کوین فورا کاهش یافت(wired.com).

درجه ی به رسمیت شناختن

 

اگر چه بعضی از دولت های جهان هنوز هیچ قوانینی را در رابطه با بیت کوین وضع نکرده اند و حتی بعضی به طور کامل آن را ممنوع کرده اند، این ارز رمزپایه در کشورهای بسیاری به رسمیت شناخته شده و کاملا قانونی است.

اکثر تجارت ها اعم از بزرگ و کوچک همچنان به آن بی توجه هستند. تقریبا می توان گفت این که بخواهیم دیگر ارزها را رها کرده و منحصرا از بیت کوین استفاده کنیم، تقریبا غیرممکن است.

مفقودی کلیدها (رمز ها)

 

کلید یک رمز عبور منحصر به فرد و الفبایی است که برای دسترسی به کیف پول بیت کوین ضروری است. گم کردن این کلید به معنای از دست دادن کیف پول می باشد. با این حال، اکثر کیف پول های فعلی مکانیسم هایی برای پشتیبان گیری اطلاعات و بازگردانی رمز عبور دارند. اما بدیهی است قبل از اینکه کاربران بتوانند از آن ها استفاده کنند باید اقدامات لازم جهت تنظیم آن ها را انجام بدهند.

نوسانات بیت کوین

 

قیمت این ارز رمزپایه دارای فراز و نشیب هایی بوده و می باشد و از میان چرخه های گوناگون صعودی و نزولی گذر کرده است که از بعضی از آن ها به عنوان حباب و یا انفجار قیمتی یاد می شود. بیت کوین در تاریخ پیدایش خود با افزایش های جدیدی تنها به منظور این که بتواند با افت های بزرگی که پس از آنها بوجود می آیند مواجهه کند، همراه بوده است. ارزش این ارز دیجیتال غیرقابل پیش بینی است زیرا معمولا به سرعت و به شدت در حال تغییر است که می تواند باعث خسارت مالی قابل توجهی به یک سرمایه گذار بی احتیاط شود.