چنان چه تصمیم گرفته اید برای خود وبسایت راه اندازی کنید ،اولین اقدام جهت راه اندازی یک سایت خرید هاست و دامنه مناسب مس باشد .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ما در این مقاله قصد داریم کاربران را با مفاهیم هاست و دامنه آشنا کنیم و نکات لازم را در زمان خریداری هاست و دامنه برای آن ها شرح دهیم ،با ما همراه باشید.

خرید هاست و دامنه برای راه اندازی سایت

همانطور که می دانید اولین قدم برای راه اندازی وبسایت ، خرید هاست و خرید هاست ویندوز می باشد . تمامی سایت هایی که در اینترنت مشاهده می کنید توسط یک سرویس هاست خدمات خود را به کاربران ارائه می دهند .این جمله به این معناست که اساس تشکیل تمامی سایت های اینترنتی دامنه و هاست می باشند.

هاست در حقیقت وظیفه نگهداری اطلاعات برنامه نویسی شده وبسایت را دارد.وبسایت توسط سیستم مدیریت محتوا ساخته می شود و برای فعال شدن آن در اینترنت،این سیستم باید بر روی کامپیوتر راه اندازی شود ، در واقع هاست کامپیوتری است که طراحان وبسایت را قادر می سازد که اطلاعات وبسایت را روی آن قرار دهند .

با این وجود هاست به صورت 24ساعته و همیشگی در دسترس بوده و تمامی اطلاعات وب سایت ها بر روی هاست قرار داده می شود . اطلاعات وبسایت تا زمانی که هاست فعال باشد در معرض دید کاربران اینترنت قرار می گیرد .جهت مشاوره و خرید هاست می توانید به وبسایت صباهاست مراجعه فرمایید و از راهنمایی مشاورین و کارشناسان مجموعه ما بهره مند شوید . 

نکات مهم در زمان خرید هاست

قبل از خریداری هاست بهتر است با برخی از اصطلاحات هاستینگ آشنا شوید . در زمان خرید هاست احتمالا با اصطلاحاتی رو به رو خواهید شد که چنان چه آشنایی کامل با آن ها داشته باشید می توانید مناسب ترین و بهترین هاست را برای وبسایت خود خریداری کنید .

پهنای باند یا Bandwidth میزان تراکنش اطلاعات میان وبسایت و کاربران بازدیدکننده از سایت است.هرچه میزان بازدیدکنندگان از سایت بیشتر باشد بایستی پهنای باند ماهانه هاست نیز بیشتر باشد.در موقع خریداری هاست باید به این نکته توجه کافی داشته باشید .

Database یا پایگاه داده،جهت نگهداری جدول های بانک اطلاعاتی سایت می باشد . دیتابیس در هاست های ویندوزی sql server می باشد و در هاست های لینوکس mysql است . در برخی از دیتابیس های شرکت های فروش هاست عددی به عنوان تعداد اکانت دیتابیس درج شده است که با توجه به آن می توانید میزان ظرفیت ایجاد اکانت دیتابیس را مشاهده کنید .

Cms یا سیستم مدیریت محتوا،نرم افزارهایی هستند که روی هاست نصب شده و امکان بروزرسانی و مدیریت سایت را به صورت آنلاین فراهم می کنند . اکثر سیستم های مدیریت محتوا که به صورت دروپال ، وردپرس ، جوملا و .. وجود دارند می توانند از زبان فارسی پشتیبانی کنند .

با توجه به ارائه دو نوع هاست ویندوزی و لینوکس از سوی شرکت های هاستینگ،اولین و مهم ترین سوالی که در ذهن کاربران ایجاد می شود این است که کدام یک در زمان خرید هاست برای ما مناسب تر است .پاسخ این سوال به نوع برنامه نویسی سایت شما مربوط می شود . چنان چه سایت کاربر توسط زبان php برنامه نویسی شده باشد بهتر است از هاست لینوکس استفاده شود ، در غیر این صورت بهتر است هاست ویندوزی خریداری شود .

قبل از خرید هاست در مورد میزان بازدید و حجم اطلاعاتی که قرار است در سایت قرار دهید تحقیق کنید و با توجه به این مورد هاست مناسب را خریداری کنید .ابتدا میزان پهنای باند و فضای مورد نیاز خود را تعیین کرده و با کمی تحقیق و مشورت مناسب ترین هاست را خریداری کنید .

نوع سیستم مدیرت محتوای سایت خود را قبل از خریداری هاست مشخص کنید و در زمان خریداری هاست از شرکت های هاستینگ از سازگاری سیستم مورد نظر با سیستم مدیریت محتوای سایت خود اطمینان حاصل فرمایید .لازم به ذکر است برخی از سرویس های هاست مشترک سازگاری با برخی از افزونه ها و سیستم های مدیریت محتوا نخواهد داشت .

از مهم ترین و اصلی ترین کارهای میزبانی وب ،بکاپ گیری از اطلاعات مشتریان می باشد . قبل از خریداری هاست از دوره بکاپ گیری شرکت های فروش هاستینگ مطلع شوید .زمانی که شرکت های هاستینگ بکاپ گیری منظم از اطلاعات هاست مشتریان داشته باشند.

 می توانید در زمان مورد نیاز درخواست خود را جهت بازگردانی وب سایت به چند روز اخیر به شرکت های هاستینگ ارائه دهید .در زمان خرید هاست حتما به این موضوع دقت کنید که شرکت های خرید هاست بکاپ گیری منظم را تضمین و به صورت هفته ای و منظم انجام می دهند .