در هفته گذشته ارزش طلا ثبات نسبی به خود گرفته بود و از حباب سکه‌های خرد کاسته شد که بیشترین میزان تخلیه حباب در سکه‌ها به میزان 100 هزار تومان مربوط به نیم‌سکه بود و حباب سکه تمام در حال حاضر 50 هزار تومان است.

شوک به بازار سکه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه با آغاز ماه محرم حباب سکه بیش از گذشته تخلیه خواهد شد و در حال حاضر حباب سکه تمام به 50 هزار تومان رسیده است، گفت: در روزهای پایانی هفته در پی کاهش ارزش انس جهانی و ثبات ارزش دلار قیمت طلا و انواع سکه روند نزولی به خود گرفت.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازار طلا و سکه در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته ارزش انس جهانی در محدوده 1498 تا 1530 دلار در نوسان بود که در مجموع ارزش متوسط یک هفته گذشته انس جهانی 1505 دلار بوده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: قیمت طلا و سکه تا روز سه‌شنبه بدون تغییر ماند و از روز چهارشنبه روند نزولی به خود گرفت که تا پایان روز پنج‌شنبه این روند ادامه داشت.

وی بیان کرد: در دو روز پایانی هفته گذشته ارزش دلار بدون تغییر بود و در کنار کاهش ارزش انس به کمتر از 1500 دلار و همچنین کاهش تقاضا برای سکه، ارزش طلا و سکه روند نزولی به خود گرفت و حباب سکه‌های کوچک‌تر به‌جز سکه یک گرمی با تخلیه همراه شد.

کشتی آرای با اشاره به اینکه با آغاز ماه محرم و کاهش تقاضا برای سکه، حباب سکه‌های گرمی نیز تخلیه خواهد شد، یادآور شد: ارزش طلای خام 18 عیار در هفته گذشته در محدوده 415 هزار تا 419 هزار تومان در نوسان بوده که حجم قابل‌توجهی از این نوسان متأثر از ارزش‌گذاری بازار جهانی طلا بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع در هفته گذشته ارزش طلا ثبات نسبی به خود گرفته بود و از حباب سکه‌های خرد کاسته شد که بیشترین میزان تخلیه حباب در سکه‌ها به میزان 100 هزار تومان مربوط به نیم‌سکه بود و حباب سکه تمام در حال حاضر 50 هزار تومان است.

این کارشناس بازار طلا و سکه آخرین قیمت انس جهانی را 1503 دلار، سکه تمام طرح قدیم را 4 میلیون و 70 هزار، سکه تمام طرح جدید را 4 میلیون و 150 هزار، نیم‌سکه 2 میلیون و 160 هزار، ربع‌سکه را 1 میلیون و 360 هزار، سکه یک گرمی را 960 هزار، هر مثقال طلا را 1 میلیون و 795 هزار و هر گرم طلای خام 18 عیار را 415 هزار و 700 تومان اعلام کرد.