‌رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار اصفهان گفت: در حالیکه حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و 500 هزار تومان است، اما براساس نرخ تورم امروز هزینه سبد معیشت کارگران به حدود پنج میلیون تومان رسیده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمدرضا معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت معیشت کارگران با توجه به افزایش نرخ تورم، اظهار کرد: جلسات مختلفی جهت بهبود معیشت کارگران هر ماه برگزار می‌شود، البته تعیین مزد در پایان هر سال مشخص می‌شود.

وی افزود: در جلسات مختلف در نظر داریم به کارفرمایان بگوییم که با توجه به رقم مزد تعیین شده در پایان سال گذشته هنوز معیشت کارگران جبران نشده و اکنون تورم از دستمزد کارگران پیشی گرفته است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: اگرچه به گفته رئیس‌جمهور تورم نقطه‌به‌نقطه در حال کاهش است، اما هنوز تورم سالانه کاهش نیافته و متأسفانه امروز کارگران در تأمین معیشت خود دچار مشکل شده‌اند و حداقل دستمزد جوابگوی هزینه‌های مسکن نیست، چراکه دو سوم حقوق یک کارگر صرف رهن و اجاره مسکن می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه در جلسات مختلف پیشنهاد بسته‌های حمایتی ویژه را جهت بهبود معیشت کارگران به دولت داده‌ایم، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال سازمان تأمین اجتماعی و یا وزارت صمت می‌تواند برای تامین یکسری کالاهای اساسی همچون برنج، حبوبات، روغن و ... به صورت ارزان قیمت وارد عمل شود و آن را به صورت بن در اختیار کارگران قرار دهد.

معینی با بیان اینکه پیشنهاد فوق قرار است در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شود، گفت: با دیدگاهی که از قبل وجود دارد، احتمال دارد این پیشنهاد به زودی عملیاتی نشود.

وی در خصوص فاصله دستمزد کارگران با افزایش تورم، گفت: در حال حاضر رقم خط فقر با توجه به شرایط هر استان متفاوت و بین 7 میلیون و 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان متغیر است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار اصفهان اظهار کرد: هزینه سبد یک خانوار مطابق رقم تورم سال گذشته حدود 3 میلیون و 700 هزار تومان بود که براساس نرخ تورم امروز به حدود پنج میلیون تومان رسیده است، در حالیکه حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و 500 هزار تومان است.