شاخص بورس تهران با افزایش ۵۴۶۳ واحدی رکورد جدیدی ثبت کرد و عدد ۲۸۴ هزار و ۱۳۸ واحد را نشانه رفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شاخص بورس تهران با افزایش ۵۴۶۳ واحدی رکورد جدیدی ثبت کرد و عدد ۲۸۴ هزار و ۱۳۸ واحد را نشانه رفت. شاخص هم وزن نیز با ۱۱۸۲ واحد افزایش به رقم ۷۸هزار و ۹۸ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۰۷ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۷۴ هزار و ۴۷۵ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۵۶ واحدی به عدد سه هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

امروز با دست به دست شدن ۴ میلیارد و ۸۵۲ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۵۵ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای فولاد، فملی و فارس به ترتیب با ۶۶۱، ۴۳۳ و ۳۱۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای اخابر، خودرو و تنوین به ترتیب با ۴۱، ۲۳ و ۲۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، فولاد و شپنا پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، فلزات اساسی برترین گروه صنعت بود و  صنایع شیمیایی و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بورس تهران هم زمان با سرعت انتشار گزارش‌ ماهانه شرکت‌ها مجددا رکورد جدیدی ثبت کرد و از ۲۸۴ هزار واحد فراتر رفت. به گفته بسیاری از کارشناسان روند رو به رشد شاخص بر اساس کاهش تنش های بین المللی، عملکرد مثبت شرکت ها و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه شکل گرفته و این رشد ادامه دار است.