سخنگوی قوه قضائیه گفت: بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در این پنج ماهه با پیگیری قوه‌قضائیه به صندوق بیت‌المال برگشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در دهمین نشست خبری خود اظهار کرد: وعده داده بودم گزارشی از بازگشت اموال به یغما رفته به بیت‌المال ارائه کنم. البته به قدری فعالیت‌ها زیاد بوده که همه را نمی‌توانم ارائه کنم و سعی می‌کنم به تناوب در جلسات گزارشی را خدمت مردم ارائه کنم.

وی افزود: بدون صدور حکم قضایی و با پیگیری بازرسی کل کشور و واخدهای ذی‌ربط در حوزه فرار مالیاتی در پنج ماهه نخست امسال، موفق شدیم با شناسایی کسانی که فرار مالیاتی داشتند و جمع‌آوری دلایل و ارائه آن به سازمان امور مالیاتی، 42 هزار و 974 میلیارد و 330 میلیون و 378 هزار و 651 ریال مالیاتی که پرداخت نمی‌شد را وصول کنیم. یعنی بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در این پنج ماهه با پیگیری قوه‌قضائیه به صندوق بیت‌المال برگشت.

سخنگوی قوه‌قضائیه ادامه داد: این رقم در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان بود در حالی که در 5 ماهه امسال، چهار برابر سال 97 شناسایی و صول فرار مالیاتی داشتیم.

وی اضافه کرد: در سال 98 موفق شدیم مساحتی بالغ بر 178 هزار هکتار از اراضی تصرف شده توسط زمین‌خواران را به سازمان‌های متولی زمین و مسکن اعاده کنیم که رقم تقریبی آنها بالغ بر 11 هزار میلیارد برآورد می‌شود.

اسماعیلی گفت: در استان تهران از ابتدای سال 98 تا امروز بالغ بر یک هزار هکتار از اراضی تصرف شده توسط زمین‌خواران و سودجویان را به نهادهای متولی زمین و مسکن اعاده کردیم که این رقم در تهران بیش از 48 هزار میلیارد ریال ارزش داشته است.