وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات محصولاتی در داخل کشور با کیفیت مطلوب تولید می‌شود ممنوع خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که شامگاه امشب در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم این در حالی است که تحریم کنندگان امیدوار بودند صنعت و تولید تعطیل شود و تحلیل‌شان نیز این بود که تا پایان سال 97 به صورت دومینو، تمام واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل خواهد شد.

وی افزود: ما وضعیت خطیری را پشت سر گذاشته‌ایم اما امروز در سطح کلان به پیروزی رسیده‌‌ایم.

این مسؤول عنوان کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی که در این جلسه نیز مطرح شد ارتباطی به تحریم ندارد و با یک مدیریت قوی قابل حل است.

وزیر صمت با ابراز نارضایتی از میزان کم صادرات در استان قزوین بیان کرد: این آمار کم در حوزه صادرات استان قزوین به هیچ عنوان قابل قبول نیست و لازم است که با توجه به ظرفیت‌‌های موجود در استان، صادرات قزوین گسترش یابد.

رحمانی عنوان کرد: ما موانع بزرگی همچون تحریم‌‌های ظالمانه و هشت سال جنگ تحمیلی را حل کرده‌‌ایم و قطعاً رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعت استان که امروز عنوان شد، ساده‌‌تر خواهد بود.

وی افزود: واردات هر محصولی که در داخل کشور ساخته می‌شود و کشور به آن نیاز دارد را ممنوع می‌‌کنیم.

وزیر صمت بیان کرد: اگر بدانیم که در داخل شرکتی می‌‌تواند که محصولی را با کیفیت تولید کند قطعاً راه ورود جنس‌ مشابه خارجی به کشور را سد می‌‌کنیم تا رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود اما متأسفانه بسیاری از تولید کنندگان هنوز می‌‌گویند واردات کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است که این امر صحت ندارد.

وی همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سیستم اقتصادی ما به نقل از بانک مرکزی، نزدیک به 90 درصد وابسته به نظام پولی و بانکی است.

رحمانی همچنین افزود: 499 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در استان قزوین وجود دارد.

وزیر صمت ادامه داد: در نظر داریم تا در گام نخست طرح‌‌هایی که بالای نود درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند مورد توجه قرار گرفته و با پرداخت تسهیلات به آنها هرچه زودتر زمینه بهره‌برداری آن‌ها را فراهم کنیم و در گام دوم نیز به سراغ واحدهای تولیدی با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی خواهیم رفت.

رحمانی بیان کرد: اولویت تکمیل و پرداخت تسهیلات نیز با واحدهایی است که دارای تولید هستند و محصولات آنها نیز جزو نیازها و اولویت‌های کشور باشد.

وی در پایان یادآور شد: واحدهایی که راکد نبوده و بازار فروش داخل یا خارج داشته باشند جزو اولویت‌‌های ما قرار می‌‌گیرند.

انتهای پیام