قانون‌گذاران حمل‌ونقل شهری در لندن مجوز بزرگترین تاکسی اینترنتی جهان را به دلیل هویت جعلی ۴۰ راننده از ۴۵ هزار راننده در این شهر، لغو کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چرا مجوز «اوبر» در لندن لغو شد؟

امروز(دوشنبه) مجوز «اوبر»، بزرگترین تاکسی اینترنتی جهان در لندن باطل شد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، نهاد قانون‌گذار حمل‌ونقل شهری لندن (TFL) به علت آنچه که «در معرض خطر بودن امنیت و سلامت مسافران» خواند، مجوز فعالیت اوبر را در این شهر لغو کرد.

شرکت مرکزی اوبر مستقر در «سان‌فرانسیسکو» بلافاصله اعلام کرد که درخواست تجدید نظر در این تصمیم را دارد.

به دنبال لغو این مجوز، سهام اوبر در معاملات روز دوشنبه در بورس نیویرک بیش از ۶ درصد سقوط کرد.

سی‌ان‌بی‌سی در تحلیل این اقدام می‌نویسد: «این درخواست، هیچ‌چیزی را برای مسافران و رانندگانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، تغییر نخواهد داد اما این ممنوعت ضربه بزرگی به این شرکت تاکسی‌رانی است که اکنون با مدیریت دارا خسروشاهی تلاش می‌کند تا شهرت خود را به عنوان یک دوست و نه یک حریف یا دشمن، برای نهادهای قانون‌گذار بهبود دهد.»

پیش از این نیز نهاد قانون‌گذار حمل‌ونقل شهری لندن یک بار در سال ۲۰۱۷،مجوز فعالیت اوبر را تعلیق کرده بود.

اما بر اساس گزارش گاردین از جزئیات این اقدام، مجوز این شرکت بزرگ بعد از آنکه مقامات لندن متوجه هویت جعلی ۴۰ راننده که ۱۴ هزار سفر انجام داده بودند، لغو شد.

نهاد قانون‌گذار حمل‌ونقل شهری لندن اعلام کرده است که این تصمیم حداقل تا دو ماه آینده هیچ تغییری نخواهد کرد.

پیش از این به اوبر گفته شده بود تا مشکل نظارت روی راننده‌ها، بیمه و امنیت را برطرف کند اما این شرکت نتوانست مقامات پایتخت انگلستان را راضی کند.

«دارا خسروشاهی»، مدیرعامل این شرکت اظهار کرد که این تصمیم بعد از تغییرات ایجاد شده در اوبر اشتباه بود.

مدیرعامل ایرانی‌تبار اوبر در توییتی نوشت: «این تصمیم نهاد قانون‌گذار حمل‌ونقل شهری لندن اشتباه بود. ما در دو سال گذشته، نحوه عملکردمان در لندن را از اساس تغییر داده‌ایم.»

«جیمی‌ هیوود»، مدیر کل منطقه‌ای اوبر نیز گفت: «تصمیم نهاد قانون‌گذار حمل‌ونقل شهری لندن برای عدم تمدید مجوز فعالیت اوبر در لندن، عجیب و اشتباه است و ما درخواست تجدید نظر خواهیم داد. ما از اساس کسب‌وکارمان را در دو سال گذشته تغییر داده و استانداردهای ایمنی را فراهم کرده‌ایم.»

هیوود ادامه داد: «هرآنچه که برای همکاری با نهاد قانون‌گذار حمل‌ونقل شهری لندن در جهت حل این مشکل نیاز باشد، انجام خواهیم داد.»