عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بحث حقوق هنرمندان و حق هنر و فرهنگ را نباید به مباحث سیاسی کشاند.

سیاوشی: بحث حقوق هنرمندان را نباید سیاسی کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه  99، گفت: این معافیت‌های مالیاتی صرفا برای هنرمندان نیست و مربوط به موسسات فرهنگی هم می‌شود.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به این نکته توجه کرد که صرفاً هنرمندان و سلبریتی ها نیستند که از این معافیت‌های مالیاتی منتفع می‌شوند، بلکه موسسات فرهنگی زیادی هم از این معافیت استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در واقع همه موسسات فرهنگی و هنری مانند بخش قرآنی و همچنین سینمایی قرار است از این معافیت ها استفاده کنند، ادامه داد: لذا باید به این مسئله توجه داشت که شاید حدود تنها نیم درصد از هنرمندان از این معافیت ها بهره می‌برند و مابقی بخش‌های فرهنگی مانند بخش قرآنی، بخش کتاب و صنعت چاپ هم نیاز به حمایت‌های دولت دارند.

کل بودجه فرهنگ در بودجه سالیانه کمتر از  یک صد است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کل بودجه فرهنگ در بودجه سالیانه کمتر از  یک صد است، افزود: مگر درآمد چند درصد از هنرمندان به رقمی بالغ بر سی و چند میلیون تومان می‌رسد  که حالا بخواهیم از آنان مالیات اخذ کنیم؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما هر از گاهی می شنویم که هنرمندی بیمار است و یا مشکل مسکن دارد و لذا باید به این مسئله توجه کنیم که هنرمندان یک سال کار می‌کنند و سال دیگر کاری ندارند و باید درآمد خود را در سال هایی که بیکار هستند خرج کنند.

سیاوشی با بیان اینکه بحث حقوق هنرمند، حق هنر و فرهنگ را  نباید به مباحث سیاسی کشاند، گفت: به دلیل اینکه ۴ سلبریتی زمانی در انتخابات از فردی سیاسی حمایت کرده‌اند، نباید این مسئله را ملاک عمل قرار داد و از آنها در این مقطع حسابرسی کرد.

وی بیان کرد: ما در حال حاضر هنرمندانی را داریم که در شرایط سخت، پشت نظام هستند و نباید این هنرمندان را با یک قِران و دوزار مالیاتی تحقیر کرد. ما نباید این نیم درصد سلبریتی را ببینیم و از آن ۹۹ درصد افراد دیگر در بخش فرهنگ و هنر غافل شویم.