زمان واریز یارانه نقدی اعلام شد.

زمان واریز یارانه نقدی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زمان واریز یارانه نقدی اعلام شده است . زمان واریز یارانه نقدی که از سوی دولت برای مردم واریز می شود همچنان بعد از افزایش قیمت بنزین طبق روال سابق است . زمان واریز یارانه نقدی که اهمیت فراوانی برای مردم دارد بر اساس اعلام سخنگوی دولت تغییری نکرده است .

محمد باقر نوبخت یکشنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره زمان واریز یارانه نقدی گفته است با بیان اینکه «روز دهم هر ماه مبلغ حمایت معیشتی دولت و روز بیستم هر ماه یارانه نقدی خانوارها و قبل از سی ام هر ماه نیز حقوق کارکنان دولت را پرداخت می‌کنیم»  اضافه کرد: جمع این ارقام حدود ۳۶ تا ۳۷ هزار میلیارد تومان در ماه خواهد شد.  

ترمیم حقوق ها و زمان واریز یارانه نقدی

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده در شرایط تحریمی تنظیم شده و برای شاغلان و بازنشسته‌ها تقریبا ۱۵ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: این بودجه برای شرایط تحریمی است که البته ما سومین سال تحریم را پشت سر می‌گذاریم لذا برای سال آینده از همکاران خودمان کار را شروع کرده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در سال جاری ۵ هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اعتبار در نظر گرفته ایم افزود: برای بازنشستگان در سال جاری علاوه بر ۱۵ درصد افزایش حقوق، ۵ هزار میلیارد تومان به منظور همسان سازی حقوق آن‌ها اعتبار در نظر گرفته‌ایم و برای سال آینده تصمیم گرفته‌ایم تا حداقل ۶ هزار میلیارد تومان دیگر به این رقم بیفزاییم و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان استفاده کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه حقوق فرهنگیان نیز ترمیم خواهد شد ادامه داد: در بودجه سه هزار میلیارد تومان اعتبار را در نظر گرفته ایم، امسال قرار است دو هزار میلیارد تومان رتبه بندی را انجام دهیم لذا به این رقم سال آینده ۳ هزار میلیارد دیگر نیز اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی افزود: طی دو سال گذشته به جهت توجه دولت به این اقشار ضعیف مستمری‌های آن‌ها را ۳ تا ۶ برابر افزایش داده ایم لذا امسال هم برای آن‌ها همانند کارکنان دولت افزایش در نظر گرفته شد و ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان هم برای خدمات مختلفی که بتواند تحت عنوان اجرای سیاست کاهش فقر باشند به این قشر توزیع خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه علاوه بر پولی که به بهداشت و درمان کشور اختصاص داده ایم سال آینده ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت صرف خواهیم کرد گفت: هزینه‌ای که از جیب بیمار برای درمان صرف می‌شود باید کم شود، سیاست‌های مهار تورم جزء سیاست‌هایی است که از قبل آن را شروع کرده‌ایم و امسال هم آن را ادامه خواهیم داد لذا اجرای این سیاست‌ها باعث شد تا تورم کاهش پیدا کند.

نوبخت با اشاره به اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه ماهانه و ۱۲ ماهه کاهش را نشان می‌دهد افزود: تورم یعنی کاهش قدرت خرید مردم، تورم از سال ۹۲ به این سو مرتب کاهنده بوده است، سه سال نرخ تورم را یک رقمی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث تقاضا تلاشمان بر این است تا تقاضای مازاد از طریق پول پرقدرت ایجاد نکنیم و از بانک مرکزی برای کسری بودجه استقراض نداشتع باشیم گفت: استقراض از بانک مرکزی به صورت مستقیم ممنوع است و در بحث طرف عرضه به قدری قیمت عوامل تولید باید بالا برود که قیمت تمام شده بالا باشد، برای سال آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی مردم پرداخت می‌شود.