بازار طلا و ارز درحالی آخرین شنبه زمستانی خود را سپری کرد که قیمت سکه طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه کاهش یافت و نرخ ارز هم کاهشی شد.

کاهش قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه در روز افت قیمت ارز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۹۳ هزار و۵۵۷ تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۸۳۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۵۵۷ دلار رسیده است.

نرخ ارز کاهشی شد

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که امروز نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز مقداری کاهش یافته است.

بازار ارز طی هفته قبل ثبات تقریبی داشت و در بعضی روزها هم نوسان کمی را تجربه کرد. اما این هفته بازار با کاهش اندکی قیمت آغاز شده است. امروز (شنبه) بانک‌ها هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۶۷۰ تومان می‌خرند و نرخ خرید هر یورو نیز را ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند که کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان می‌خرند و ۱۳ هزار و ۵۰ تومان می‌فروشند که نسبت به آخرین روز هفته قبل اندکی کاهش قیمت دارد.

این صرافی‌ها هر اسکناس یورو را ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان می‌خرند و ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان عرضه می‌کنند که نرخ خرید و فروش این ارز هم نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

بانک‌ها تا سقف ۱۰۰۰ یورو به مسافران کشورهای غیر همسایه ارز مسافرتی ارائه می‌کنند که قیمت این ارز نیز در حال حاضر با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک‌ها، حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.