ایرانیانی که به دلیل تحریم های آمریکا با مشکلات عدیده ای در خصوص دریافت و پرداخت های ارزی خود مواجه شده اند گزینه افتتاح حساب در بانک های ترکیه می تواند به عنوان یک گزینه ی بسیار کاربردی برای این افراد باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت و با مبلغ بسیار پایین برای بسیاری از اتباع خارجی به خصوص ایرانیان امکان پذیر می باشد. ایرانیانی که به دلیل تحریم های آمریکا با مشکلات عدیده ای در خصوص دریافت و پرداخت های ارزی خود مواجه شده اند گزینه افتتاح حساب در بانک های ترکیه می تواند به عنوان یک گزینه ی بسیار کاربردی برای این افراد باشد. متقاضیان می توانند به راحتی حساب های ارزی لیر، دلار و یورو به نام خودشان داشته باشند.

حساب ها مادام العمر می باشد و تاریخ انقضای کارت بستگی به نوع کارتی که در نظر دارید بگیرد دارد مثلا برای کارت های ب مانند گلد و یا پلاتینیوم تاریخ انقضای کارت شما دو ساله است در حالی که برای کارت های کمبو کارت 4 ساله به شما داده می شود ولی کارت های نرمال ویزا دبیت و یا مستر کردیت 10 ساله هستند و بعد از پایان دوره شما به راحتی با در دست داشتن پاسپورت و کارت خودتون به یکی از شعب بانکی که حساب باز کردید می تونید برید و نسبت به تغییر کارتتون اقدام کنید.

365

افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه

بدون داشتن اقامت شما می توانید با حداقل 6 میلیون تومان در بانک زراعت حساب ارزی باز کنید. این مبلغ به مدت یک ماه در حساب شما بلوکه خواهد شد و بعد از یک ماه می تونید به مبلغی که به عنوان دپوزیت در حساب خود گذاشتید دسترسی داشته باشید و آن را برداشت کنید ولی در صورتی که از کردیت کارت خود می خواهید استفاده کنید به مبلغی که می خواهید از بانک کردیت بگیرید مبلغتون بلوکه می شود و 90 درصد از مبلغ بلوکه شده از طرف بانک به شما کردیت داده می شود. تمام کارت هایی که از سمت این بانک صادر می شود و همچنین حساب به نام شخصی خودتان خواهد بود. کارت ها دارای cv2 ، سوئیفت کد و IBAN خواهد بود البته در نظر داشته باشید که سوئیفت شما یک طرفه خواهد بود یعنی شما فقط دریافت کننده حواله سوئیفت می توانید باشید ولی به دلیل تحریم های آمریکا ارسال حواله سوئیفت در صوری که با پاسپورت ایرانی حساب باز کرده باشید غیرممکن خواهد بود مگر اینه شما دارای ملیتی دیگر به غیر از ایرانی باشید ( دو تابعیتی) و با تابعیت غیر ایرانی حساب باز کردده باشید.

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه فقط با کیملیک کارت امکان پذیر می باشد و این بانک بدون داشتن اقامت برای ایرانیان حساب باز نمی کند. پس در صورتی که در نظر داشته باشید در بانک هایی به غیر از بانک زراعت حساب باز کنید داشتن اقامت توریستی ترکیه لازم و ضروری می باشد. در زمانی که اقامت ترکیه را داشته باشید شما با دپوزیت 200 هزار تومان هم می توانید در هر کدام از بانک های ترکیه اقدام به باز کردن حساب به نام خودتان بکنید. در ارتباط با ایش بانک هم باید در نظر داشته باشید که به مانند بانک زراعت حساب ارزی خواهید داشت و همچنین حساب های شما دارای سوئیفت کد و ای بان خواهند بود ولیکن همچنان سوئیفت کد شما یک طرفه خواهد بود.

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

در ابتدا لازم است بدانید که ویزا کارت و مستر کارت دو نوع کارت هستند که به یک شبکه بانکی متصل هستند به مانند شبکه شتاب در ایران با این تفاوت که شما در اکثر نقاط دنیا به خدمات این دو کارت دسترسی دارید. در سراسر جهان بانک ها و موسسات اعتباری می توانند بعد از بازبینی توسط موسسات ویزا و یا مستر و اخذ مجوزهای لازم نسبت به صدور این کارت ها اقدام نمایند. در واقع می توان تاکید کرد که یان دو نوع کارت تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند فقط هر بانک با توجه به شرایط خودش یک سری ویژگی های جزئی به آن اضافه یا کم می کند مثل همین بسته بودن ارسال سوئیفت برای ایرانیان یا مثلا حساب های پایه در ترکیه به لیر می باشد حتی اگر شما حساب ارزی لیر، دلار و یورو هم داشته باشید باز هم حساب پایه شما در ترکیه در تمام بانک ها لیر خواهد بود. همچنین طبقه بندی کارت ها به دبیت، کلاسیک، گلد هم بر اساس برنامه های داخلی بانک می باشد. در ترکیه میزان انتقال اینترنتی در کارت های دبیت و کردیت کلاسیک حداکثر 5000 لیر می باشد ولی در حساب های پلاتینیوم می تواند تا 60000 لیر نیز باشد.

پس می توان نتیجه گرفت این دو نوع کارت با یکدیگر تفاوتی ندارد و در واقع بانک ها هستند که برای کارت های خود طبقه بندی انجام می دهند و با توجه به آن طبقه بندی خدمات ارایه می دهند. با دنبال کردن اینستاگرام الو اپلای با تمامی خدمات ما آشنا خواهید شد.

افتتاح حساب شرکتی در ترکیه

برای افتتاح حساب شرکتی لازم است تا در ابتدا نسبت به ثبت شرکت در ترکیه اقدام کنید و بعد از ثبت شرکت می توانید به یکی از شعبات ایش بانک یا زراعت بانک مراجعه کنید و نسبت به باز کردن حساب شرکتی اقدام کنید. همچنین امکان گرفتن درگاه اینترنتی نیز برای حساب های شرکتی در ترکیه مهیا می باشد. یک نکته مهم در خصوص حساب شرکتی برای ایرانیان این موضوع می باشد که در صورتی که شما شریک ترک نداشته باشید همچنان امکان ارسال حواله سوئیفت برای شرکت شما بسته خواهد بود.

84656

مدارک لازم برای افتتاح حساب حضوری در ترکیه

برای افتتاح حساب حضوری در ترکیه شما باید به همراه پاسپورتتون به اداره ورگی( مالیات) ترکیه مراجعه کنید و با ارایه پاسپورت و آدرس ( که می تونه آدرس هتل) هم باشه نسبت به گرفتن کد ورگی خودتون اقدام کنید. البته لازم است که یک سری از فرم ها رو هم به زبان ترکی پر کنید پس در صورتی که به این زبان آشنایی نداشته باشید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. بعد از گرفتن کد مالیاتی باید به یکی از شعبات ترکسل و یا وودافون مراجعه کنید و سیم کارتی به نام خودتون تهیه کنید. توجه داشته باشید که خدمان خارج از ترکیه ( رومینگ ) خطتتون رو فعال کنید تا بتوانید به همراه بانک و اینترنت بانک حسابتون در خارج از ترکیه دسترسی داشته باشید. بعد از خرید سیم کارتتون می توانید به شعب بانک زراعت مراجعه کنید و نسبت به افتتاح حساب با نام خودتون اقدام کنید. البته در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید حساب دونفره مشترک نیز باز کنید.

افتتاح حساب غیر حضوری در ترکیه

در صورتی که امکان حضور در ترکیه را نداشته باشید و تمایل به باز کردن حساب غیرحضوری در ترکیه داشته باشید می توانید به یک شخص در ترکیه از طریق سفارت ترکیه در ایران وکالت بدهید تا وکیل از سمت شما نسبت به باز کردن حساب و ارسال مدارک اقدام کند. در زمینه وکالت نامه باید به چند نکته توجه کنید اول اینکه یک شخص مطمئن را پیدا کیند و یا از موسسه مهاجرتی الو اپلای کمک بگیرید. موضوع دوم اینکه وکالت نامه یا باید در سفارت ترکیه داده بشه و یا در صورتی که در دفتر اسناد رسمی داده می شه باید نوتر سفارت ترکیه را داشته باشد. سومین مورد این است که وکالت نامه را برای افتتاح یک حساب با نام خودتون و با یک زمان مشخص به فرد بدهید و به محض اینکه کارت خود را تحویل گرفتید نسبت به تغییر کلیه رموز خود اقدام کنید.

3654