قیمت سکه دوباره صعودی شد.

قیمت سکه امروز چند؟ + لیست قیمت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت سکه دوباره افزایش یافت . قیمت سکه به (یازده میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید.

در بازار امروز قیمت سکه بهار آزادی ۱۰،۵۰۰،۰۰۰ (ده میلیون و پانصد هزار) تومان نرخ‌گذاری شد.قیمت سکه همچنان وضعیت نامناسبی و بی ثباتی دارد.قیمت سکه البته حباب زیادی دارد که امیدها به برطرف کردن آن وجود دارد.قیمت سکه موجب شده که تقاضای خرید تغییراتی پیدا ا کند.

نیم سکه به ۵،۵۵۰،۰۰۰ (پنج میلیون و پانصد و پنجاه هزار) تومان رسید.

همچنین ربع سکه ۳،۲۸۰،۰۰۰ (سه میلیون و دویست و هشتاد هزار) تومان معامله شد.

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۱،۷۵۰،۰۰۰ (یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار) تومان نرخ خورد.

قیمت سکه و طلا اوج می گیرد

قیمت سکه

طلا همچنان سطح کلیدی ۱۸۰۰دلار در هر اونس خود را حفظ کرده است. اما آیا حفظ این سطح قیمتی نشانه یک نقطه تقویتی در قیمت گذاری طلاست یا عدم وجود خریدار است؟

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ بارت ملک رییس استراتژی کالایی TD Securities در این باره به کیتکونیوز گفت: طلا اخیرا همچون دارایی‌های ریسک پذیر در حال نوسان است. قیمت این فلز گرانبها که در ماه ژوییه ۱۷۵۰ دلار در هر اونس بود به ۱۸۳۰ دلار هم رسیده است. در حالیکه در طول ماه آوریل هم از ۱۶۶۶ دلار در هر اونس تا ۱۷۵۰ دلار صعود کرده بود. قیمت گذاری طلا یک بازی کلان است و تجارت آن بر پایه ریسک پذیری بنا نهاده شده است، به این مفهوم که کاهش ارزش دلار آمریکا برای طلا یک امتیاز و راهی برای افزایش قیمتی است. ارزش دلار و نرخ بازده واقعی مواردی است که در قیمت گذاری طلا مورد توجه قرار می‌گیرد.

قیمت سکه

دنیل پاویلونیس کارگزار ارشد کالایی RJO Futures در این باره توضیح داد: معاملات طلا در نقطه توقف کمی بالاتر یا پایین‌تر از سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس قرار گرفته و در چنین شرایطی معاملات در حال انجام است. قیمت گذاری در هر دو سوی این لبه می‌تواند مفهوم خاصی به دنبال داشته باشد: یک صف آرایی قابل توجه در معاملات و یا کاهش قیمت به دلیل عدم وجود خریدار. 

وی افزود: همه چیز بر روی لبه قرار دارد و این می‌تواند به معنای طولانی‌تر شدن این شرایط باشد، در چنین شرایطی طلا سطح حمایتی بزرگی تشکیل می‌دهد و این بدان معناست که قیمت‌ها می‌توانند بیش از این روند افزایشی گرفته و یا در روی دیگر معاملات می‌توان گفت طلا با افزایش قیمت‌ها در یافتن خریداران جدید با مشکل روبرو شده است. در چنین سطحی، اگر اتفاق خاصی روی بدهد بازار‌های سهام، طلا و نفت در سطوح بالاتر معاملات خود را ادامه خواهند داد و یا به یکباره سقوط خواهند کرد.

قیمت سکه

این کارگزار کالایی افزود: اگر طلا بتواند سطح مقاومت ۱۸۲۹ دلار را بشکند، روند صعودی ادامه خواهد یافت؛ با عبور قیمت طلا از این سطح، می‌توان به دستیابی کوتاه مدت به قیمت ۱۹۲۳ دلار در هر اونس هم امیدوار بود. من بر این باورم که طی دو هفته آتی این سطح قیمتی شکسته و روند صعودی ادامه خواهد یافت.

جورج جرو مدیرعامل شرکت RBC Wealth Management در این باره توضیح داد: یک الگوی معاملاتی هیجان انگیز بین طلا و بازار‌های سهام وجود دارد به این مفهوم که بازتاب قیمتی طلا رفتار‌های بازار سهام را شکل می‌دهد.

جرو افزود: آنچه در طی هفته‌های گذشته برای عموم مردم جذابیت خاص خود را نشان نداده هماهنگی روند افزایشی میان قیمت طلا و بازار‌های سهام بوده که برای تحلیل‌گران بسیار جذابیت داشته است. معمولا در زمان‌هایی که بازار سهام روند معکوس داشته است، سهام‌داران با فروش سهام خود به بازار طلا روی آورده‌اند. اکنون این موضوع شکلی دیگر یافته است. 

پاویلونیس در این باره تصریح کرد: اگر موج دوم کرونا به بزرگی موج اول باشد و منجر به تعطیلی ایالت‌هایی، چون نیویورک و فلوریدا شود، بار دیگر سهام طلا مورد توجه قرار می‌گیرد.

تعداد موارد ابتلای به ویروس کرونا همچنان یکی از مهمترین فاکتور‌های تعیین کننده در بازارهاست، با توجه به اینکه روز چهارشنبه بالاترین آمار ابتلای جهانی به ثبت رسید، این روند افزایشی روز پنجشنبه هم ادامه یافت. افزایش تعداد قربانیان در ایالت‌هایی، چون تگزاس، آریزونا، کالیفرنیا و فلوریدا هم در این عوامل مورد توجه قرار می‌گیرد. 

سطح قیمتی طلا

به گفته افشین نبوی، معاون ارشد بازرگانی فلزات گرانبها MKS SA طلا در موقعیتی قرار گرفته که بیشتر به نظر می‌رسد به دنبال یک تجمع و صف آرایی است. وی افزود: دلار همچنان با فشار روبروست و پیش بینی وضعیت ژئوپولتیک در موقعیت فعلی امری دشوار است، شرایطی که منجر به بهبود موقعیت طلا شده است. در وضعیت کنونی سطح حداقلی طلا ۱۸۰۰ دلار و در شرایط صعودی ۱۸۲۰ دلار پیش بینی می‌شود.

نبوی عنوان کرد: اگر طلا روند صعودی خود را ادامه دهد و به سطح ۱۸۵۰ دلار برسد، دستیابی به سطح ۱۹۰۰ دلار در کوتاه مدت اتفاق خواهد افتاد. نبوی خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته، طلا به سطوح بسیار بالای معاملات رسیده است و این موضوع بسیار قابل توجه است.

جرو در این باره عنوان کرد: انتظار می‌رود که طلا در کوتاه مدت به سطح قیمتی ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برسد و برای مدتی این سطح پشتیبانی را حفظ کند، هر سطح قیمتی برای طلا با افت و خیز‌های فراوان همراه است و این موضوع می‌تواند باعث بازگشت خریداران به این بازار شود.

ملک در این راستا هشدار داد: این نکته قابل توجه است که سرمایه گذاران نمی‌توانند پیش از یک حرکت صعودی دیگر، سطح تثبیت خاصی را برای این بازار پیش بینی کنند و چنین مساله‌ای باعث شده تا بازار طلا بسیار پرفشار به نظر برسد. در حال حاضر ممکن است سطح قیمتی کمی رو به پایین به نظر برسد، اما مهم این است که نقطه تثبیت در همین سطح قیمت متوقف شود. اما کمی عقب نشینی از سطح ۱۸۰۰ دلار هم غیرمنطقی نیست. 

ملک عنوان کرد: بازار کمی بیش از اندازه در این نقطه تجاری آشفته است و همین موقعیت‌های زیادی را در تجارت طلا ایجاد و موجب سرمایه‌گذاری سوداگرانه در این بازار شده است.