پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سریال های محبوب در سال 2021 که روبه پایان است زیادند اما بخواهیم فاکتور بگیریم میتوانیم نام 3 سریال بازی مرکب، مانی هیست و لوسیفر رو نام ببریم که هرکدام رو توضیح ، نقد و حواشی آن را ذکر خواهیم کرد.

سریال بازی مرکب

1-سریال بازی مرکب یا اسکویید گیم (Squid Game) محصول کره جنوبی 2021 به کارگردانی هوانگ دونگ هیوک است. این سریال با یک داستان تقریبا تکراری توانست طرفدارای بالای در سراسر جهان پیدا کند. اینکه نت فلیکس پشت این سریال بوده و تبلیغات گسترده ای نیز داشته است شکی نیست اما دلیل محبوبیت بالای این اثر کره ای نحوه اجرا کردن آن و فضای فیلم و عوامل دیگر است. 456 نفر برای کسب جایزه 38 میلیارد دلاری در ماسبقه ای با بازی های کودکانه اما خطرناک ثبت نام میکنند که هرکدام بعد از باختن به طرزی خشن کشته می شوند و...

بازی مرکب در مجموع تحسین هایی بسیار دریافت نمود و در هفته ابتدایی انتشار به یکی از پربیننده ترین مجموعه های نت فلیکس در 90 کشور تبدیل شد و یک ماه بعد از نشر توانست با کسب 111 میلیون بیننده توانست رکورد سریال بریجرتون را بشکند و جایگاه نخست بایستد.

بازیگران اصلی سریال:

لی جونگ جه در نقش سونگ گی هون (بازیکن شماره 456) راننده و قمارباز که با مادر خود زندگی میکند و برای مخارج زندگی دخترش تحت فشار است برای تامین زندگی دخترش  و بدهی ها در بازی شرکت می کند.

پارک هه سو در نقش چو سانگ وو (بازیکن شماره 218) سرپرست گروه سرمایه گذاری در شرکت اوراق بهاردار و دوست قدیمی گی هون که به خاطر استعدادش در دانشگاه ملی سئول تحصیل کرده ولی به دلیل سرقت پول و مشکل مالی تحت تعقیب پلیس است.

وی ها جون در نقش هوانگ جون هو افسر پلیسی که در پوشش یک نگهبان به دنبال برادر گمشده اش مخفیانه به بازی راه پیدا میکند.

جونگ هون یون در نقش کانگ سه بیوک (بازیکن شماره 067) یک فراری از کشور مخوف کره جنوبی که برای پرداخت هزینه دلال و یافتن خانواده اش وارد بازی شده است.

او یونگ سو در نقش اوه ایل نام (بازیکن شماره 001) پیرمردیست بیماره و مبتلا به تومور مغزی که دیگر مرگ و زندگی برایش فرقی ندارد و ترجیح میدهد شانسش را برای بازی امتحان کند.

انوپام تریپاتی در نقش علی عبدل (بازیکن شماره 199) کارگری که موفق به کسب حقوق خود نشده و برای حل مشکلش وارد بازی می شود.

کیم جو ریونگ در نقش هان می نیو (بازیکن شماره 212) زنی مرموز و حیله گر که ادعا میکند مادری فقیر و مجرد است.

لینک دانلود : دانلود سریال بازی مرکب

money heist

2-سریال مانی هیست (money Heist) در زبان انگلیسی به نام سرقت پولی نیز شناخته می شود و در زبان اصلی آن یعنی اسپانیایی به خانه کاغذی (La casa de papel‎) توسط آلکس پینا ساخته شد. این سریال با موضوعی جنایی اکشن و سرقت از بانک ها توانست رکورد محبوب ترین سریال غیرانگلیسی زبان نت فلیکس را کسب کند.

داستان این سریال که از فصل 1 تا 5 نیز ادامه داشته درباره یک گروه از سارقان است که با کمک هم سعی دارند بزرگترین سرقت تاریخ اسپانیا را رقم بزنند. سرقت 2.4 میلیارد یورویی از یک ضرابخانه سلطنتی اسپانیا بیس از اصلی محتوای سریال است. جالب است بدانید نحوه سرقت و اجرای آن با واقعیت آن مو نمیزند و تلاش شده تا کاملا واقعی این سریال ساخته شود. بعد از هر قسمت باتوجه به واکنش های مخاطبان قسمت بعدی آن ساخته میشد. این نشان از هوش و نبوغ عوامل سازنده آن دارد که خط داستانی فیلم را بعد از هر قسمت باتوجه به رضایت یا عدم رضایت بیننده دستخوش تغییرات میکردند.

بازیگران اصلی این سریال اورسلا کوربرو، الوارو مورته، پدرو آلونسو، البا فلورس، ایتزیار ایتانو و میگل هرن می باشند.شما می توانید این سریال مهیج از فصل 1 تا 5 بصورت کامل با زیرنویس فارسی چسبیده در سایت نیکی دیلی دانلود کنید.

لینک دانلود : دانلود سریال مانی هیست

lucifer

3- سریال لوسیفر (Lucifer) دارای 6 فصل با موضوعی جنایی به کارگردانی تام کاپینوس داستان فرشته ای جذاب و قدرتمند که به دلیل شورش از بهشت بیرون رانده شده است. لوسیفر به عنوان شیطان خسته از کارهایش و اربابی جهنم ناراضی شده بنابراین برای مخالفت با پدرش، تاج و تخت خود را رها کرده و پادشاهیش را به سمت لس آنجلس ترک می کند. لوسیفر به کمک اداره پلیس لس آنجلس در حل پرونده های جنایی با استفاده از قدرتش در فهمیدن درون آدم هاست. در هنگام حل پرونده ها موجوداتی ماورایی پدیدار می شوند و رابطه ای میان آنها شکل میگیرد.

بازیگران بنام تام الیس، لورن جرمن، کوین آلخاندرو، دی. بی. وودساید، لزلی-ان برنت، راچل هاریس، تریشا هلفر، ایمی گارسیا، تام ولینگ، اینبار لاوی، برایانا هیلدبرند در این سریال به ایفای نقش پرداخته امد.

لینک دانلود :  دانلود سریال لوسیفر