پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
در ایتالیا ممکن است چیز‌ها و سنت‌هایی را ببینید که هرگز در کشور‌های دیگر نبینید. در ادامه ۹ مورد متفاوت کشور ایتالیا را بیان می‌کنیم.

وقتی مردم در مورد ایتالیا صحبت می‌کنند، اولین چیز‌هایی که به ذهن می‌رسد پاستا، پیتزا، خرید در یکی از پایتخت‌های مد جهان، یعنی میلان، و مکان‌های مسحورکننده میراث یونسکو است. اما مردم محلی می‌گویند جاذبه‌های ایتالیا فراتر از این‌ها می‌باشد- در اینجا ممکن است چیز‌ها و سنت‌هایی را ببینید که هرگز در کشور‌های دیگر نبینید. برای مثال، آیا می‌دانستید ایتالیایی‌ها در شب کریسمس اثاثیه خود را بیرون می‌اندازند؟ یا در مورد جزایر جن زده و نفرین شده آن می‌دانستید؟ ما در  مجله خبری-سبک زندگی نگار، چیز‌ها و سنت‌های جالبی را که در ایتالیا وجود دارد را جمع آوری کرده ایم که احتمالا هرگز درباره آن‌ها نشنیده اید.

۱-پوشیدن لباس زیر قرمز برای جذب شانس

مردم ایتالیا نه تنها لباس‌های جشنواره را برای جشن سال نو انتخاب می‌کنند، بلکه مطمئن می‌شوند که لباس‌های زیر زنانه‌شان رنگ قرمز خاصی داشته باشد. در اینجا هم زن و هم مرد در آستانه سال نو، لباس زیر قرمز می‌پوشند، زیرا این رنگ را رنگ جذب شانس می‌دانند. ممکن است همین سنت در کشور‌های مختلف لاتین ببینید، اما مردم آنجا به جای قرمز، لباس زیر زنانه زرد می‌پوشند. در آن فرهنگ‌های محلی، باور این است که رنگ زرد عشق و شادی به ارمغان می‌آورد.

۲-بیرون انداختن اثاث خانه از پنجره

در شب سال نو، مردم در برخی کشور‌ها سعی می‌کنند آخرین کار‌های خود را تکمیل کنند، مثلا هر هدیه‌ای را که در لیست آن‌ها باقی مانده است بخرند. اما ایتالیایی‌ها در این روز یک آداب و رسوم بسیار غیرعادی دارند: قابلمه ها، تابه‌ها و حتی مبلمان را از پنجره‌ها بیرون می‌اندازند. این کار نمادی از خلاص شدن از شر قدیمی‌ها برای باز کردن در‌ها به روی شروعی تازه است.

۳-جزیره نفرین شده ایزولا دلا گایولا (Isola della Gaiola)

یکی از جزایر کوچک ناپل، ایزولا دلا گایولا (Isola della Gaiola)، بدون شک زیبا، اما ترسناک است. مردم محلی آن را جزیره نفرین شده می‌نامند، چون تعداد زیادی از صاحبان این جزیره کشته شده اند. اولین ساکن آن که تنها زندگی می‌کرد، یک روز بدون هیچ نشانه‌ای ناپدید شد، صاحب بعدی آن بر اثر حمله قلبی مرد، و صاحب دیگر آن خودکشی کرد. موارد ذکر شده تنها نمونه از آن بود. پس از همه این اتفاقات، این جزیره در حال حاضر خالی از سکنه و متروک است.

۴-دیر شام خوردن ایتالیایی‌ها

شام را بسیار دیر می‌خورند و بسیاری از رستوران‌ها حتی تا ساعت ۷ تا ۷:۳۰ بعد از ظهر باز نمی‌شوند. در اینجا مردم، بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، حدود ساعت ۹ شب غذا می‌خورند. دلیل آن را می‌توان با این واقعیت توضیح داد که ایتالیایی‌ها یک استراحت طولانی ۲ ساعته در وسط روز کاری دارند، بنابراین آن‌ها نیز دیر شام می‌خورند.

۵-پوست میوه را قبل از خوردن جدا می‌کنند

مردم ایتالیا معمولا میوه‌هایی مانند سیب، گلابی و هلو را با پوست نمی‌خورند. بلکه ابتدا پوست آن را جدا می‌کنند، که اکثر خارجی‌ها این کار را غیرعادی می‌دانند. توضیح این موضوع این است که ایتالیایی‌ها می‌خواهند غذای سالم بخورند و فکر می‌کنند که آفت‌کش‌هایی که روی آن استفاده می‌شود، حتی پس از شستن به درستی پاک نمی‌شوند.

۶-برای صبحانه تخم مرغ مصرف نمی‌کنند

اگر ایتالیایی نیستید، تخم مرغ سرخ شده با بیکن، نان و کره ممکن است یک صبحانه عالی به نظر برسد. اما مردم محلی ترجیح می‌دهند چیزی شیرین، مانند غلات یا یک بیسکویت، میوه و اسپرسو را به عنوان صبحانه مصرف کنند. همانطور که خود ایتالیایی‌ها می‌گویند: "برای صبحانه تخم مرغ میل دارید؟ لندن را انتخاب کنید.»

۷-جزیره ترسناک و اسرارآمیز پوگلیا (Poveglia)

در ایتالیا، نه تنها ممکن است باستانی‌ترین مکان‌های جهان را ببینید، بلکه یک جزیره خالی از سکنه را نیز می‌بینید. جزیره پوگلیا (Poveglia به دلیل تاریخ عجیب و غریب آن به عنوان "جزیره ارواح" شناخته می‌شود. بیش از ۱۰۰ سال است که این مکان به عنوان ایستگاه قرنطینه برای مبتلایان به طاعون مورد استفاده قرار گرفته است. گفته می‌شود که حدود ۱۶۰۰۰۰ نفر در اینجا سوزانده شده اند. اکنون بازدید توریست‌ها از این جزیره رسما ممنوع شده است.

۸-در ایتالیا عدد ۱۷ یک عدد نحس است.

در حالی که در اکثر کشورها، عدد "۱۳" یک عدد نحس و بدشانسی است، برای ایتالیایی‌ها "۱۷" عدد نحس است. به این دلیل است که مرتب کردن مجدد عدد رومی، XVII، کلمه "VIXI" را می‌سازد که در لاتین به عنوان "زندگی من به پایان رسیده است" ترجمه شده است. به همین دلیل، حتی برخی از هتل‌های اینجا طبقه هفدهم ندارند.

۹-شیک پوش بودن، حتی در هنگام خرید مواد غذایی

در اینترنت، ممکن است مقالات زیادی در رابطه با نحوه لباس پوشیدن مثل یک زن ایتالیایی ببینید، و جای تعجب نیست، چون که میلانو یکی از پایتخت‌های مد جهان است. در اینجا، هم مرد و هم زن از مد‌های روز پیروی می‌کنند و بدون توجه به شرایط، با کلاس می‌مانند.  در این مقصد گردشگری زنان ایتالیایی حتی زمانی که به فروشگاه‌های مواد غذایی می‌روند، خیلی خوب و جذاب به نظر می‌رسند!