پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه نیازمند به در نظر گرفتن بسیاری از موارد است که اگر سهل‌انگاری کنیم، طبیعتاً نمی‌توانیم از پسِ نگهداری از این حیوانات خانگی برآییم. اما نکته‌ مهم‌تر در خصوص نحوه نگهداری از این گونه حیوانات در منزل توجه به مزایای غذای خانگی برای حیوانات خانگی است. همان‌طور که می‌دانید سگ و گربه‌ها دارای نژادهای مختلفی هستند که اگر به طور کامل با آنها آشنا نباشیم، نمی‌توانیم تصمیم درستی در خصوص مهیا کردن غذای مناسب اتخاذ کنیم. پس اگر شما هم برای تعذیه حیوان خانگی خودتان سردرگم هستید و نمی‌دانید که چه نوع غذایی خانگی باید به او بدهید؛ نگران نباشید. در این مطلب درباره مزایای غذای خانگی برای سگ و گربه صحبت می‌کنیم.

image_1642486726

انتخاب غذای خانگی برای سگ

همان‌طور که عرض کردیم، سگ‌ها دارای نژادهای مختلفی هستند که در نظر گرفتن یک غذای مناسب برای هر نژاد کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. اما برای تهیه غذای خانگی بهتر است بدانید که چه نوع غذاهایی را می‌توانید به سگ بدهید.

غذای خشک و کنسروی

از مزایای غذای خشک و تجاری برای حیوانات خانگی این است که دست‌تان برای انتخاب نوع غذا باز است. در واقع اگر می‌خواهید برای سگ خانگی‌تان غذای خشک تهیه کنید، حتماً از بسته‌بندی‌هایی استفاده کنید که از برندهای معتبر هستند. میزان پروتئین و مواد تشکیل دهنده محصولات برندهای معتبر به صورت بالانس شده تهیه شده است و می‌تواند نیازهای سگ را برطرف کند.

علاوه بر این، غذای آبکی برای سگ‌ها نیاز است اما به هیچ عنوان به تنهایی نمی‌تواند مواد مغذی مورد نیاز حیوان را تأمین کند. بنابراین اگر بنا به تهیه چنین غذاهایی برای غذای خانگی حیوانات دارید، حتماً توجه داشته باشید که باید در کنار آن از غذای خشک و خانگی نیز استفاده شود.

 

غذای خانگی

تهیه و استفاده از غذای خانگی سگ و توله سگ یکی دیگر از گزینه‌های تغذیه‌ای برای این حیوان است. تنوع مواد غذایی یکی از مزایای این روش تغذیه است. این موضوع برای توله سگ‌های درحال رشد بسیار مهم است که نیاز بدن آنها برای رشد تامین شود. اما در صورتی که به صورت درست و اصولی تهیه نشود می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. همچنین در صورتی که از مواد غذایی ممنوعه استفاده شود می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به سگ بزند. درادامه درباره مزایا و معایب غذای خانگی صحبت می‌کنیم.

image_1642486779

مزایای غذای خانگی برای سگ

تهیه غذای خانگی سگ مزیت‌هایی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • سالم بودن غذا: مطمئناً وقتی خودمان برای سگ خانگی‌مان غذا تهیه کنیم، سالم بودن غذا را در نظر خواهیم گرفت تا مشکلی از هیچ لحاظ برای سگ‌مان پیش نیاید.
  • نگهداری راحت‌تر: از مزایای غذای خانگی برای حیوانات خانگی این است که نگهداری غذا ساده‌تر است و احتمال اینکه غذایی بیش از اندازه بماند و سگ پس از مصرف دچار بیماری شود، کاهش می‌یابد.
  • قیمت مناسب‌تر: به طور حتم اگر غذای حیوانات را در منزل تهیه کنیم، به‌صرفه‌تر خواهد بود تا اینکه بخواهیم آن‌ها را به صورت بسته‌بندی از مراکز مختلف تهیه کنیم.

نکات مهم در تهیه غذای خانگی سگ

بالانس بودن غذای خانگی بسیار مهم است و اگر سر خود انجام شود، میزان و بالانس مواد غذایی برهم می‌خورد و ممکن است بعضی مواد غذایی کمتر و بعضی بیشتر به سگ برسد. همچنین اگر سگ مستعد بیماری باشد یا بیمار باشد بعضی غذاها را نباید مصرف کند که این مورد را نیز دامپزشک تغذیه تعیین می‌کند.

داشتن برنامه غذایی بالانس شده که توسط دامپزشک متخصص تجویز می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند. دامپزشکان و متخصصان تغذیه پت پرس با تجربه فراوان در تهیه برنامه غذایی سگ و گربه، با دریافت اطلاعاتی نظیر: سن، جنسیت، وزن، نژاد، وضعیت سلامتی و ... به شما دستور برنامه غذایی خانگی بالانس شده‌ را ارائه می‌دهند. برای دریافت این دستور غذایی می‌توانید به سایت پت پرس (petpors) مراجعه کنید.

 

انتخاب غذای خانگی برای گربه

انتخاب غذای گربه نیز دارای حساسیت‌های زیادی است. در واقع در نظر گرفتن یک غذای مناسب از هر لحاظ می‌تواند در رشد گربه و حتی اخلاق این حیوان موثر باشد. ما در ادامه یک راهنمای کلی را برای تهیه غذای خانگی گربه در نظر خواهیم گرفت:

غذای تجاری

در حال حاضر مراکز مختلفی برای این منظور وجود دارند که به تهیه غذای گربه می‌پردازند. اما همان‌طور که می‌دانید ممکن است در بعضی از موارد کیفیت غذاهای در نظر گرفته شده پایین باشد. بنابراین بیشتر صاحبان گربه ترجیح می‌دهند که از غذای خانگی بهره ببرند.

غذای خانگی

مزایای غذای خانگی برای گربه این است که کاملاً مطابق با ذائقه‌ گربه خانگی‌تان می‌توانید غذایش را در نظر بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که اکثر گربه‌ها گوشت‌خوار هستند و شاید بسیاری از موادهای غذایی مانند گوجه فرنگی، انگور، سیر و مواردی از این دست برایشان مضر باشد. با مطالعه مطلب غذای خانگی گربه می‌توانید دستورالعمل‌ها، مواد مفید، مواد غذایی خطرناک و بایدها ونبایدهای تغذیه خانگی در گربه‌ها را بدانید.

مزایای غذای خانگی برای گربه

طبیعتاً اگر خودمان برای گربه خانگی‌مان غذا تهیه کنیم، می‌تواند بسیار جذاب‌تر از تهیه غذا از بیرون باشد. دلایل این امر عبارتند از:

  • اطمینان از کیفیت غذا: قطعاً اگر غذای گربه از بیرون تهیه شود، احتمال اینکه غذا مانده باشد وجود دارد که در نتیجه به مشکلات گوارشی حیوان ختم می‌شود.
  • در نظر گرفتن مواد مغذی: اینکه گربه‌ها نیاز به یک غذای مغذی و سالم دارند بر هیچکس پوشیده نیست. لذا تهیه غذای گربه در منزل می‌تواند خیال افراد را راحت کند و این موضوع از مهم‌ترین مزایای غذای خانگی برای حیوانات خانگی است.

image_1642486826

تهیه دستور غذایی برای سگ و گربه توسط دامپزشک

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله اگر همچنان برای تهیه غذای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه دچار سردرگمی هستید، کافی است که از سایت پت پرس استفاده کنید. در واقع در نظر گرفتن غذای خانگی برای پت با استفاده از خدمات سایت پت پرس تمام دغدغه‌های‌تان را در این خصوص کاهش می‌دهد. به طور کلی اگر در خانه سگ یا گربه دارید و برای تهیه غذای این حیوانات ایده‌ خاصی ندارید و یا وسواس بیش از اندازه به خرج می‌دهید، کافی است که به موارد عنوان شده توسط متخصصان سایت پت پرس توجه کنید. در واقع تهیه دستور غذایی برای حیوانات باید طبق یکسری اصول انجام شود که اگر هر کدام از این موارد که شامل نژاد حیوان، سن و مواردی از این دست است، نادیده گرفته شود، به طور حتم نمی‌توانید از مزایای غذای خانگی برای حیوانات خانگی بهره ببرید. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای استفاده از خدمات ارزنده‌ سایت پت پرس به آدرس اینترنتی https://petpors.com/ مراجعه کنید. همچنین در این سایت خدمات کلینیک آنلاین نیز ارائه می‌شود که خدمتی نوین نسبت به سایر سایت‌های ارائه دهنده خدمات دستور غذایی حیوانات است.