واریزی ۱۵ میلیون یارانه معیشتی به این دهک‌ها | وام بلاعوض ۹۵ میلیون تومانی رئیسی به سرپرستان خانوارها

کد خبر: 1229496

جزئیات جدید از واریز یارانه معیشتی 15 میلیونی دولت رئیسی به دهک های کم درآمد جامعه منتشر شد.

واریزی ۱۵ میلیون یارانه معیشتی به این دهک‌ها | وام بلاعوض ۹۵ میلیون تومانی رئیسی به سرپرستان خانوارها

یارانه معیشتی / یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. آخرین اخبار درباره یارانه معیشتی را با هم در سایت فردا میخوانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از ابلاغ ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض معیشتی برای ساخت واحد‌های مسکونی شهری و روستایی زلزله‌زده خبر داد.

سیل و زلزله دو حادثه طبیعی هستند که  بخش‌های از خراسان جنوبی را مانند دیگر نقاط کشور در طول سال تحت تاثیر قرار می‌دهند و سبب خسارات جانی و مالی به مردم این مناطق می‌شوند.

 22 آذر ماه 1401 زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر در 33 کیلومتری بشرویه به وقوع پیوست. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد منطقه وقوع زلزله استان خراسان جنوبی و فاصله‌ آن 33 کیلومتری بشرویه، 41 کیلومتری ارسک و 44 کیلومتری عشق آباد در خراسان جنوبی بوده است.

همچنین زمین زلزله‌ای دیگری به قدرت 5.1 ریشتر دی ماه سال 1401 بشرویه را لرزاند که آخوندی مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آن به عنوان پس لرزه، زلزله قبل در منطقه بشرویه یاد کرد.

در پی وقوع زلزله در شهرستان بشرویه، نیروهای دستگاه‌های اجرایی استان شامل مدیریت بحران استانداری، هلال احمر و غیره در اولین  زمان بعد از زمین‌لرزه به کمک مردم زلزله‌زده این شهرستان شتافتند تا بلکه مرهمی بر زخم ناشی از وقوع زلزله در این منطقه باشند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز یکی از دستگاه‌های بود که پس از انجام ارزیابی توسط نیروهای امدادی موجود در منطقه، کار خود را برای بررسی منازل آسیب دیده و تشکیل پرونده برای آنها آغاز کردند و در کمترین زمان ممکن توانست با وجود تعطیلات نوروز این کار را انجام دهند.

پرداخت 95 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان بشرویه

مقام‌های ارشد استان و شهرستان بشرویه از خدمات‌رسانی مطلوب همه نیروهای دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی به مردم آسیب‌دیده بشرویه در این زلزله به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که با تلاش شبانه روزی زمینه تشکیل پرونده خانه‌های آسیب دیده را برای بهره‌مندی آنها از تسهیلات بانکی در کمترین زمان ممکن را فراهم آوردند، تشکر کردند.

امام جمعه بشرویه در شورای اداری شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان که چندی پیش با حضور قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، گفت: اواخر سال گذشته شهرستان بشرویه در اوج اغتشاشات به دو بحران زلزله و قطعی گاز دچار شد که اگر مدیریت خوبی از سوی فرماندار و مجموعه اجرایی دولت نمی‌شد قطعاً برخی ناهنجاری‌ها را شاهد بودیم.

حجت الاسلام زارعی افزود با وقوع زلزله به دستور استاندار از همان ساعت اولیه ستاد بحران در شهرستان تشکیل و گزارش‌های در این زمینه ارائه شد.

 وی خاطرنشان کرد: تسهیلات خوبی توسط دولت برای این منظور در نظر گرفته  شد که شامل 95 میلیون تومان بلاعوض و 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی است.

اقدامات بنیاد مسکن

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم از جمله دستگاه‌های بود که در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام داد و  معاون بنیاد مسکن تعطیلات نوروز شبانه روز در منطقه مستقر بود و تا نیمه شب کار بررسی منازل آسیب دیده و تشکیل پرونده برای آنها را انجام  داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این زمینه به خبرنگار تسنیم، اظهارداشت: پرونده دریافت تسهیلات 650 واحد مسکونی زلزله زدگان بشرویه و طبس به بانک‌های عامل ارسال شده است.

قاسم تنها با اشاره به تشکیل پرونده 800 واحد مسکونی شامل 550 واحد خسارت دیده و 150 واحد تعمیری در طبس و بشرویه گفت: زلزله بشرویه به بزرگی 5.4 ریشتر در تاریخ 29 آذر 1401 و زمین لرزه طبس به بزرگی 5.1 ریشتر در تاریخ سوم دی 1401 به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: در این زمین لرزه‌ها 100 واحد شهری شامل دو واحد مسکونی شهری در عشق آباد طبس و 98 واحد در شهر‌های خور، بشرویه و ارسک نیازمند احداث مجدد بودند و 550 واحد روستایی شامل 424 واحد در روستا‌های بشرویه و 126 واحد در روستا‌های طبس خسارت دید.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: 150 واحد تعمیری نیز شامل 5 واحد تعمیری روستایی و شهری در طبس و 145 واحد تعمیری در بشرویه نیز شناسایی و تشکیل پرونده شدند.

تنها با اشاره به اینکه هیئت دولت ابلاغیه تسهیلات را در تاریخ 23 اسفند 1401 به استان ابلاغ کرده است افزود: در این ابلاغیه تسهیلات 350 میلیون تومانی برای بازسازی واحد‌های مسکونی شهری و 300 میلیون تومان در روستا‌ها با نرخ سود 5 و 6 درصد و بازپرداخت 15 ساله به استان ابلاغ شده است.

وی همچنین از ابلاغ 80 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت و 15 میلیون تومان بلاعوض معیشتی برای ساخت واحد‌های مسکونی شهری و روستایی خبر داد و گفت: در واحد‌های تعمیری نیز 20 میلیون تومان کمک بلاعوض و 30 میلیون تومان تسهیلات 5 تا 6 درصد با بازپرداخت 5 ساله ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی روند کند ساخت مسکن زلزله‌زدگان  را به دلیل ابلاغ نشدن اعتبارات به 4 بانک عامل استان عنوان کرد.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها