قبل از افزایش قیمت آجر لفتون در سال 1401 حتما خانه بسازید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آجر لفتون (آجر 10 سوراخ - سوراخ دار) از جمله مصالح ساختمانی محسوب می شود که هم در بنا و دیوار چینی و هم در نمای ساختمان و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو قیمت آجر لفتون، به عنوان اصلی ترین آجر در ساختمان سازی، می تواند تاثیر فراوانی بر قیمت تمام شده مسکن داشته باشد.

سایت آجر آنلاین به عنوان بزرگترین و معتبر ترین مرکز فروش اینترنتی آجر در سراسر ایران تحلیلی در خصوص قیمت آجر ده سوراخ تبریز، تهران و سایر شهرها و تأثیرات آن بر قیمت مسکن انجام داده است که مطالعه این مقاله قطعا برای تمام کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه مسکن یا خرید آجر لفتون دارند بسیار ضروری می باشد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • چه عواملی بر قیمت آجر لفتون تاثیر گذار است؟
    • گرانی سوخت
    • افزایش ساخت و ساز در بهار و تابستان
    • صادرات آجر لفتون
  • کاربرد انواع آجر ده سوراخ در ساختمان سازی
  • خرید آجر لفتون به قیمت درب کارخانه تنها با یک تماس!

چه عواملی بر قیمت آجر لفتون تاثیر گذار است؟

پس از شروع سال جدید و پایان فروردین ماه قیمت آجر لفتون در سال 1401 توسط سایت آجر آنلاین مشخص شد. خوشبختانه می توان اظهار داشت که قیمت این آجر نسبت به سال گذشته تغییر چشم گیری نداشته است. از این رو هم اکنون مناسب ترین زمان برای خرید آجر لفتون می باشد.

افزایش قیمت آجر ده سوارخ یا سایر مصالح ساختمانی، تأثیر فراوانی بر قیمت خانه و ساختمان می گذارد، از این رو تا جایی که امکان دارد باید بتوان هزینه آنها را کاهش داد تا جوانان با مناسب ترین قیمت بتوانند صاحب خانه شوند.

قطعا عدم افزایش قیمت مصالح ساختمانی می تواند بر قیمت تمام شده مسکن تاثیر فراوانی گذاشته و از رشد سرسام آور آن تا اندازه ای جلوگیری کند. اما چه عوملی بر قیمت آجر سوراخ دار تاثیر گذار است؟ آیا تا پایان سال جاری لیست قیمت آجر لفتون در سایت آجر آنلاین تغییری نخواهد کرد؟ پاسخ یه این سوالات نیاز به تحلیل عمیق تر و شناخت کامل بازار ساختمان در ایران دارد. پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را حتما به سرانجام رسانید.

2

عوامل متعددی می تواند بر قیمت آجر 10 سوراخ اثر گذار باشد و موجب نوسانات شدید یا ثبات آن شود. ادامه متن تک تک این موارد را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

افزایش قیمت آجر لفتون متأثر از گرانی سوخت!

همان طور که برای شما نیز واضح است پخت آجر در کوره پزی نیاز به سوخت فراوان دارد؛ از این رو اگر قیمت سوخت افزایش یابد و خرید آن برای تولید کننده دشوار شود، هزینه سوخت را بر قیمت آجر سوراخ دار اثر می دهد.

ای کاش شرایط کشور ما نیز مشابه کشورهایی بود که مسئولین تلاش بیشتری برای مقابله با گران فروشی دارند و روند نظارتی آنها بر قیمت سوخت موثر تر واقع می شود. نا گفته نماند که قیمت سوخت در سایر کشورها نیز تغییر و نوسان دارد اما تلاش برای کنترل نرخ سوخت بیشتر صورت می گیرد.

افزایش ساخت و ساز در بهار و تابستان، عاملی که بر قیمت آجر ده سوراخ اثر گذار است!

با توجه به تغییرات آب و هوایی که در فصل تابستان رخ می دهد؛ تقاضا نیز جهت ساخت و ساز افزایش یافته و همین امر موجب می شود تا قیمت آجر لفتون و سایر مصالح ساختمانی بیشتر شود. به همین نسبت با شروع فصل سرما قیمت ها کاهش پیدا می کند.

افزایش قیمت آجر سوراخ دار به دلیل صادرات!

با توجه به نوسانات اقتصادی و تغییرات قیمت دلار، بسیاری از تولید کنندگان آجر به سمت صادرات آن روی آوردند. این موضوع برای سایر مصالح ساختمانی نیز صدق می کند. از آنجایی که قیمت آجر لفتون به واسطه صادرات آن به صورت دلاری محاسبه می شود سود بسیاری می توان از این کار بدست آورد. در سال 99 این موضوع موجب کم شدن مصالح ساختمانی در کشور شد و کمیسیون عمرانی مجلس برای مدتی صادرات آجر و سایر مصالح ساختمانی را ممنوع کرد.

کاربرد انواع آجر 10 سوراخه در ساختمان سازی

کاربرد اصلی آجر 10 سوراخ دیوار چینی و تیغه کشی ساختمان ها می باشد. یکی از دلایل محبوبیت این آجر در ساختمان سازی سوراخ های موجود در آن است. در واقع وجود این سوراخ ها و پر شدن ملات در آنها باعث تحمل فشار زیاد توسط آجر و افزایش مقاومت آن می شود. با توجه به مقاومت بالایی که این آجر دارد و همچنین مناسب بودن قیمت آجر لفتون، می توان آن را به عنوان مناسب ترین آجر در ساختمان سازی معرفی کرد.

3

آجر لفتون (۱۰ سوراخ بهمنی) یکی از پر کاربرد ترین مصالح در ساخت ساختمان و نمای ساختمان است. در فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین (Ajoronline.com) قیمت آجر ۱۰ سوراخ یزد، تبریز، اصفهان، تهران وبر اساس درب کارخانه محاسبه می شود. انواع مختلف این آجرها از جمله: آجر لفتون قرمز، زرد، گلبهی، درجه ۱ یا ۲ و آجرهای سه طرف نما و چهار طرف نما در این فروشگاه موجود بوده و به سراسر نقاط ایران ارسال می گردد. مشتریان گرامی آجر ده سوراخ می توانند جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تماس گیرند. (۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱)”

سایر کاربردهای آجر لفتون به شرح زیر می باشد:

  • سوله سازی
  • اجرای سقف
  • نمای ساختمان با ترکیبی از ابعاد آجر لفتون

شما می توانید آجر مدنظر خود را در هر کجای ایران که باشید از کارخانه های تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، یزد و... با مناسب ترین قیمت، درب پروژه خود تحویل بگیرید. آجر لفتون انواع مختلفی دارد که بر اساس شرایط و ویژگی هایی که هر کدام دارند کاربرد آنها و همچنین قیمت آجر لفتون در آن نوع متفاوت می شود.

مقایسه انواع آجر 10 سوراخ بر اساس رنگ، کیفیت و جهت قرار گیری در نما

  • مقایسه بر اساس جهت قرار گیری در نما: آجر لفتون دارای دو نوع سه طرف نما و چهار طرف نما می باشد. آجر سه طرف نما تنها از یک جهت دارای زوایای صاف می باشد اما آجر 4 طرف نما از تمام زوایا یکدست و صاف است و مناسب برای نما می باشد.
  • مقایسه از نظر کیفیت و درجه بندی آجر: آجر لفتون درجه یک هم برای بنا و هم در نما مورد استفاده قرار می گیرد اما آجر ده سوراخ درجه دو تنها در ساختمان سازی استفاده می شود و در نما کاربرد ندارد.
  • مقایسه رنگ آجرهای ده سوراخ: شما می توانید آجر لفتون را در سه رنگ رایج زرد، قرمز، پوست پیازی (گلبهی) از سایت آجر آنلاین بخرید. (قیمت آجر سوراخ دار قرمز از سایر رنگهای آن بیشتر می باشد.)

خرید آجر لفتون به قیمت درب کارخانه تنها با یک تماس!

شما کاربران عزیز می توانید پس از تماس با کارشناسان فروش آجر آنلاین (09021684411) از قیمت آجر لفتون در سراسر کارخانه های آجر سازی ایران مطلع شده و تنها با یک تماس آجر مدنظر خود را به قیمت درب کارخانه سفارش دهید. تمامی پیگیری های حمل و نقل انواع آجرهای خریداری شده از سایت ما توسط واحد فروش و پشتیبانی انجام شده و مشتریان تنها کافی است هزینه حمل بار را پرداخت نمایند.

علاوه بر این ها شما می توانید از طریق وب سایت آجر آنلاین، به صورت روزانه و آنلاین از قیمت آجر سوراخ دار تهران، تبریز، اصفهان، قم و... مطلع شوید.

سخن پایانی:

در این مطلب از گرانی سوخت، افزایش ساخت و ساز در فصل بهار و تابستان و صادرات آجر، به عنوان عوامل موثر بر قیمت آجر لفتون و به تبع قیمت مسکن یاد کردیم. اما توجه داشته باشید که هزینه های واسطه گری برخی فروشندگان مصالح ساختمانی نیز روی قیمت آجر سوراخ دار برای ساخت و ساز مسکن، بی تاثیر نیست. سایت آجر آنلاین (Ajoronline.com) به عنوان مرکز معتبر فروش انواع آجر، قیمت تمام شده انواع آجر 10 سوراخ را بر اساس قیمت درب کارخانه به مشتریان خود ارائه می دهد و از این نظر توانسته نقش مهمی را در حوزه ساخت و ساز کشور ایفا کند.