پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زندگی در جوامع امروزی که شکل و شمایل خاص خود را دارد، در کنار تمام مزایایی که برای آن تعریف شده، دارای مشکلات بسیاری است که به رسیدگی و مدیریت درست نیاز دارد. حتما شما نیز در گیرودار زندگی در آپارتمان‌ها با مشکلات رایج آن آشنا هستید و احتمالا گاهی برایتان پیش آمده از حجم مشکلات به وجود آمده در آپارتمان آزرده خاطر شده باشید. قطعا زندگی در یک آپارتمان که افراد بسیاری در آن از حقوق مساوی برخوردارند، فرهنگ خاصی می‌طلبد و باید به درستی مدیریت شود. مدیریت ساختمان قوانین خود را دارد و آنچنان هم ساده نیست. مدیریت ساختمان و وظایف مربوط  به مدیر آنچنان حائز اهمیت است که هر کسی نمی‌تواند از عهده این مسئولیت مهم برآید. به همین دلیل بسیاری از آپارتمان نشینان ترجیح می‌دهند برای داشتن یک زندگی بدون دغدغه از خدمات شرکت‌های مربوط به این حوزه استفاده کنند.

فرهنگ آپارتمان نشینی

همان‌طور که اشاره کردیم این روزها به دلیل اهمیت مدیریت ساختمان و البته مسئولیت سنگین مدیر ساختمان، شرکت‌های خدماتی خاصی این مسئولیت را به عهده می‌گیرند‌.‌ قبل از این که به معرفی بهترین مدیر ساختمان بپردازیم، بهتر است کمی راجع به فرهنگ آپارتمان نشینی صحبت کنیم. همه ما به عنوان یک عضو از جامعه امروزی زندگی آپارتمان نشینی را تجربه کرده و از معضلات آن آگاه هستیم. رعایت حقوق هم نوع در هر بخشی از یک اجتماع امری ضروری و انسانی است. اهمیت این مسئله در آپارتمان‌ها به عنوان فضای کوچکی از اجتماع که ممکن است ساعات زیادی از روز را در آنجا سپری کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. احتمالا اصلاح «فرهنگ آپارتمان نشینی» را به وفور شنیده‌اید اما آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که وظیفه شما در قبال حفظ این فرهنگ چیست؟ فرهنگ آپارتمان نشینی مجموعه قوانینی است که برای تمام افراد ساکن در یک آپارتمان تعریف شده و افراد موظفند برای داشتن زندگی بهتر و تأمین آسایش خود و دیگران به این قوانین احترام بگذارند.

وقتی از فرهنگ آپارتمان نشینی صحبت می‌کنیم، صرفا ساختمان‌های مسکونی را مد نظر قرار نمی‌دهیم. این فرهنگ و مجموعه قوانین تعریف شده برای هر ساختمانی است که زندگی در آن جریان دارد. به عنوان مثال قوانین آپارتمان نشینی برای ساختمان‌های تجاری نیز در نوع خود تعریف شده است. آنچه که در رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی و مدیریت ساختمان اهمیت دارد، احساس رضایت تمام ساکنین ساختمان و بهره‌مندی تمام افراد از منابع مشترک در یک آپارتمان است. تحقق این هدف گذشته از مسئولیت‌پذیری تک تک افراد ساکن در آپارتمان به یک مدیر مسئولیت‌پذیر و مدبر احتیاج دارد. مدیریت مجتمع‌های مسکونی و اداری مسئولیت کمی نیست. به هر حال باید بتواند به صورت هم زمان به چندین امور در یک ساختمان رسیدگی کرده و اعتماد ساکنین ساختمان را جلب نمایید.

مدیر ساختمان کیست؟

برای آشنایی بیشتر با فرهنگ آپارتمان نشینی، بهتر است وظایف مدیر ساختمان را بررسی کنیم. می‌خواهیم بدانیم به چه کسی می‌توان لقب مدیریت بخشید؟ مدیر ساختمان در واقع فرد یا گروهی است که وظیفه حفظ و اداره ساختمان را جهت برقراری نظم، آسایش و آرامش افراد به عهده دارد. این که چه وظایفی به عهده مدیر ساختمان است، با توجه به شرایط هر ساختمان متفاوت است. مدیر ساختمان موظف است تصمیماتی را که به تأیید افراد ساکن در یک آپارتمان می‌رسد را به بهترین شکل اجرا کند. از وظایف مدیر برای مدیریت ساختمان می‌توان به مواردی از جمله: تعیین شارژ هر واحد، بیمه کردن ساختمان‌ها در برابر حوادث طبیعی مانند آتش سوزی، رسیدگی به اعتراضات ساکنین آپارتمان، ارائه اظهارنامه به مالکین بدهکار، ارائه گواهی تسویه حساب هزینه‌های ساختمان و در کل پیگیری جهت وصول مطالبات ساختمان، رسیدگی به فرآیندهای بازسازی ساختمان و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.‌ معمولا انتخاب مدیر یا هیئت مدیره توسط مجمع عمومی یا همان مالکین آپارتمان انجام می‌شود. در واقع ساکنین آپارتمان‌ها سعی می‌کنند بهترین فرد را برای مدیریت انتخاب کنند‌.

با وجود این که مدیر ساختمان معمولا از سوی ساکنین خود ساختمان انتخاب می‌شود، گاهی به دلیل حجم زیاد مسئولیت‌ها از عهده رسیدگی به امور بر نیامده و نارضایتی اهل ساختمان را به دنبال دارد‌. به همین دلیل است که توصیه می‌شود حداقل سالی یکبار مجمع عمومی تشکیل شده و یک مدیر لایق برای مدیریت ساختمان برگزیده شود‌. وضع قوانین ساختمانی و مدیریت و رسیدگی به امور ساختمان فعالیتی زمانبر است و به دانش و تخصص کافی نیاز دارد. بارها دیده‌ایم که ساختمان‌ها به دلیل عدم مدیریت صحیح با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. به عنوان مثال: عدم وجود بازرسی‌های فنی سبب بروز حوادث جبران‌ناپذیر در ساختمان‌ها شده و یا ساکنین ساختمان‌ها از نبود آرامش و معضلات بسیار دیگر شکایت دارند. در چنین شرایطی باید به فکر یک مدیر متخصص و با تجربه بود که بتواند اوضاع نابسامان را به درستی مدیریت کرده و مورد اعتماد همه افراد ساکن آپارتمان باشد.

برترین شرکت مدیریت ساختمان

با توجه به اهمیت قوانین مدیریت ساختمان و نحوه اجرای این قوانین در راستای رفع دغدغه‌های افراد ساکن ساختمان، گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها خدمات مدیریت و رسیدگی به امور ساختمان‌های مسکونی و تجاری را ارائه می‌دهد. این روزها زندگی آپارتمان نشینی به یک امر معمول تبدیل شده و هر روز شاهد احداث و تولید پروژه‌های آپارتمانی متعددی در سطح شهرها هستیم. هر چند زندگی آپارتمان نشینی در عصری که بشر نهایت بهره برداری را از زمین دارد، به امری معمول تبدیل گشته اما قطعا نیازمندی‌های افراد و عدم آسایش آن‌ها در برهه از تاریخ هیچگاه جلوه طبیعی به خود نمی‌گیرد. در واقع بشر در هر شرایطی که قرار گیرد، حتی با وجود بهترین امکانات در نهایت به دنبال آن است که در جایی به آرامش برسد. به همین خاطر است که این روزها افراد هنگام خرید یا اجاره ساختمان، وجود یک مدیر لایق را در کنار سایر پارامترهای فیزیکی بررسی می‌کنند‌.

تجربه زندگی آپارتمان نشینی، افراد را به این نتیجه مهم رسانده که آرامش آن‌ها در زندگی آپارتمان‌نشینی مشترک در گرو داشتن یک مدیر منظم و لایق با هوش مدیریتی بالا است. به این نکته توجه کنید، فرهنگ سازی بین افراد زمانی صورت می‌گیرد که ذهن آن‌ها از هر دغدغه‌ای دور باشد. این مسئله در مورد فرهنگ آپارتمان نشینی نیز صدق می‌کند. قطعا وقتی ساکنین ساختمان به آرامش نسبی برسند و حق و حقوق خود را در امان بدانند، خود را موظف به رعایت متقابل حقوق دیگران می‌دانند‌. این آرامش به خدمات مدیر ساختمان بستگی دارد. در واقع مدیریت ساختمان به عنوان یک راهکار تخصصی موجب آرامش و آسایش ساکنین می‌شود‌. در این راستا گروه فنی مهندسی طاها با مدیریت دکتر امین نعیم آبادی و بیش از دو دهه تجربه در این حوزه به عنوان پیشرو در ‌حوزه مدیریت آپارتمان و ساختمان‌های مسکونی تجاری شناخته می‌شود و بسیاری از مجتمع‌های لوکس و لاکچری خدمات مدیریت ساختمان خود را به این مجموعه واگذار می‌کنند.

خدمات گروه طاها در حوزه بهره برداری و مدیریت ساختمان

از خدمات گروه طاها در حوزه بهره برداری و مدیریت انواع ساختمان مسکونی و تجاری می‌توان به مواردی از قبیل: برآورد شارژ متناسب با نیاز ساختمان و تأمین رفاه و خدمات ساکنین ساختمان و فرایندهای مربوط به جمع‌آوری، وصول و ارائه رسید پرداخت شارژ، بایگانی تراکنش‌های مالی، نظارت و کنترل پیمانکاران، به کارگیری نیروهای متخصص جهت سرویس و نگهداری از قسمت‌های مختلف ساختمان، تعمیرات اساسی و ارتقاء سیستم‌ها، ایجاد بستر مناسب برای اطلاع رسانی ساکنین ساختمان در فضای مجازی، تهیه بروشورها برای مطالعه جهت فرهنگ سازی افراد، تدوین اساسنامه و آیین نامه داخلی ساختمان، تأمین نیروی خدماتی و غیره اشاره کرد. سرویس و نگهداری تأسیسات مکانیکال و تأسیسات الکتریکال، تعمیرات لازم در سیستم‌ها و تأسیسات برقی، تعمیر و نگهداری از آسانسور، نگهداری از فضای سبز و به کارگیری نیروی متخصص برای پیشبرد اهداف مدیریت از دیگر خدمات گروه طاها می‌باشد. حال که با وظایف کلی گروه طاها به عنوان مدیریت تخصصی ساختمان آشنا شدید، می‌توانیم به شرح مختصری از این خدمات بپردازیم.

  • با توجه به این که پرداخت شارژ ساختمان معمولا به صورت دوره‌‌ای و در دوره‌های کوتاه مدت می‌باشد، به یک دغدغه برای ساکنین تبدیل شده چون ممکن است به دلیل مشغله‌های فراوان، پرداخت شارژ را فراموش کرده و به تعویق بیاندازند؛ قطعا هزینه‌های شارژ صرف رسیدگی به نیاز ساختمان می‌شود. در صورتی که مدیریت ساختمان دارای نظم و قانون باشد، افراد، خود را موظف می‌دانند که به موقع شارژ ساختمان را پرداخت کنند. به این ترتیب فرآیندهای مدیریتی نیز سیکل منظم خود را خواهد داشت.
  • رسیدگی به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و سایر فعالیت‌های تعمیر و نگهداری تأسیسات مکانیکی از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه فنی مهندسی طاها می‌باشد. طبیعتا سرویس مرتب این تجهیزات ضمن پیشگیری از مشکلات بعدی، راندمان تجهیزات و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر سرویس و تعمیر تجهیزات مکانیکال، تعمیرات و نگهداری سیستم‌ها و تحهیزات برقی ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در حیطه مسئولیت‌های مدیر ساختمان بررسی می‌شود. سرویس تجهیزات برقی امنیت ساختمان‌ را نیز ارتقاء می‌دهد.
  • بازدید فنی از آسانسورها و سرویس دوره‌ای و ماهانه‌ی آن‌ها و همچنین دریافت گواهی استاندارد پس از بازدید از وظایف مهم مدیر ساختمان است. گروه فنی مهندسی طاها ضمن رسیدگی به سرویس و نگهداری آسانسورها، تمامی این تجهیزات ساختمانی را تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می‌دهد تا هنگام بروز حوادث توانایی پرداخت خسارت داشته باشد.
  • زندگی آپارتمان نشینی با وجود تمام امکانات و مزایا به دلیل محدودیت‌هایی که برای آن تعریف شده، گاهی به شدت خسته کننده می‌شود و افراد ساکن آن نیاز دارند که به طریقی این احساس خستگی را از خود دور کنند‌. طراحی فضای سبز در پروژه‌های ساختمانی دقیقا با همین اهداف انجام می‌شود و مدیران ساختمان‌ها می‌توانند با نظارت درست بر این بخش‌ها ضمن بهبود شرایط فضای سبز، رفاه ساکنین ساختمان را از این طریق فراهم نمایند. گذشته از تأثیرات فضای سبز در پروژه‌های ساختمانی در راستای تأمین هوای پاک، کاهش آلودگی، افزایش رطوبت و تعدیل دما، جلوه بصری خاصی به نمای ساختمان می‌بخشد. حفظ و نگهداری از این پوشش‌های گیاهی به تخصص و دانش خاصی نیاز دارد و گروه طاها به عنوان برترین تیم مدیریت ساختمان به درستی بر این بخش‌ها نظارت و مدیریت می‌کند.

  • احتمالا تا کنون نام ساختمان‌های برند به گوشتان خورده است. به نظر شما چه چیزی سبب می‌شود که نام یک ساختمان به برند تجاری تبدیل شود؟ این روزها به دلیل عدم آموزش‌های صحیح در حوزه تربیت نیروی متخصص تشریفات، مدیریت بخش‌های مختلف ساختمان‌ها و مجتمع‌های لوکس و لاکچری از جمله مدیریت لابی من، لابی وُمن، فضای سبز، نگهبانی، سرایداری، استخر و فضای آبی و بخش‌های دیگر به یک دغدغه مهم برای صاحبین چنین پروژه‌های ساختمانی تبدیل شده است. در این راستا گروه طاها در تلاش است که با فراهم کردن بستری مناسب به آموزش پرسنل دارای صلاحیت پرداخته و نیروی تشریفات، لابی، حراست و غیره را برای ساختمان‌های برند فراهم سازد.‌ لازم به ذکر است تمامی پرسنلی که در ساختمان‌های برند استخدام می‌شوند، دارای گواهی عدم اعتیاد و سوء پیشینه هستند.
  • یکی از مهم‌ترین خدمات مدیریت ساختمان گروه طاها خدمات مشاوره و کارشناسی است که خود طیف وسیعی از خدمات را شامل می‌شود. این خدمات شامل: آموزش و فرهنگ سازی از طریق تدوین بروشور‌های آموزشی، برگزاری جلسات مختلف، ایجاد محتوا در فضای مجازی، کارشناسی ملک برای آشنایی با بخش‌های مختلف ساختمان و امکانات آن جهت تعیین ارزش افزوده ملک، بازسازی  و نوسازی ساختمان‌ها و یا بازسازی تأسیسات ساختمانی، خدمات هتلینگ و به کارگیری تجهیزات لازم برای تبدیل ساختمان‌های مختلف به هتل آپارتمان، ارائه مشاوره و مهندسی خرید جهت تأمین امکانات سخت افزاری و طراحی فضا برای بهره برداری بهتر از محیط ساختمان در راستای آسایش ساکنین، تهیه اساس نامه جامع بر مبنای شرایط و فرهنگ ساکنین هر ساختمان برای اداره بهتر آن  و خدمات بسیار متنوع دیگر می‌شود.
  • گروه طاها ضمن ارائه خدمات مدیریت ساختمان، سعی دارد با آموزش سازمانی و ایجاد دپارتمان‌های آموزش نیروی متخصص، بازار کار را برای افراد علاقه‌مند به کار در حوزهای خدمات و تشریفات توسعه دهد. گروه فنی مهندسی طاها با ترتیب و استخدام نیروهای انسانی کارآمد در تلاش است که نیاز سازمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری بزرگ به نیروهای متخصص را برآورده سازد.‌

چگونه خدمات لازم را از گروه طاها دریافت کنیم؟

همانطور که چندین بار اشاره کردیم، مدیریت ساختمان یک اصل مهم در راستای بهره برداری از ساختمان‌ها در مسیر سرمایه گذاری در پروژه‌های ساختمانی است. قطعا ساختمان‌هایی که به درستی مدیریت شوند و با تخصص و دانش مهندسی به بهترین امکانات برسند، به سرعت به برند تبدیل شده و صاحبین چنین ساختمان‌هایی می‌توانند به سودهای قابل توجهی برسند‌. اگر قصد دارید مدیریت و رسیدگی ساختمان‌های خود را به یک تیم کاربلد، متخصص و مورد اعتماد بسپارید، کافی است با گروه طاها تماس حاصل نمایید. شما می‌توانید از طریق لینک زیر وارد سایت گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها شده و از خدمات و آموزش‌های حرفه‌ای این تیم استفاده کنید.