کلاس چرتکه کودکان چیست و چه فواید آموزشی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

[1] 

آموزش محاسبات و ریاضی همواره یکی از چالش های مهم در دوران تحصیل برای دانش آموزان و حتی معلمین بوده است. خستگی و عدم نشاط در این کلاس ها زمینه لازم برای یادگیری را فراهم نمی کند ، اما با استفاده از روش های جایگزین جدید مانند محاسبات ذهنی و ریاضی چرتکه کودکان می توان جذابیت را به آموزش ریاضی بازگرداند.

امروزه دوره های مختلفی از آموزش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه سوروبان در سراسر دنیا برگزار می شود که هدف همگی آنها افزایش توانایی و سرعت در محاسبات بنا شده است. از جمله کلاس چرتکه کودکان که در این قسمت می خواهیم ویژگی ها و فواید آموزشی آن را مورد برسی قرار دهیم.

[2] 

[3] 

 

 

کلاس چرتکه چیست ؟

[4] 

به دوره های مبتنی بر محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه سوروبان که برای کودکان و نوجوانان و یا حتی سنین بالاتر در قالب دوره های مربیگری برگزار می شود کلاس چرتکه می گویند.  کلاس ها به صورت آنلاین و حضوری قابل برگزاری است و تداخلی با دروس مدرسه نخواهد داشت.

این کلاس ها بر اساس متد آموزشی سوروبان و با ایجاد تصویر سازی آن در ذهن کودکان اجرا می شود که طی آن کودکان و دانش آموزان در آن شرکت می نمایند. برای کلاس چرتکه کودکان فواید مهمی بر شمرده شده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

انواع برگزاری کلاس چرتکه کودکان و دانش آموزی

همانطور که گفتیم این آموزش ها را می توان به صورت حضوری و یا آنلاین در قالب برنامه های جمعی و یا انفرادی برگزار نمود. خوشبختانه با وجود پیشرفت ایجاد شده در اجرای کلاس های آنلاین و معرفی پلتفرم های برگزاری آنلاین آنها می توان با همان کیفیت دوره های حضوری و یا شاید حتی بهتر کلاس آنلاین چرتکه را برگزار نمود

5

به صورت سنتی کلاس های حضوری از استقبال بیشتری برخوردار می باشد ، این کلاس ها علاوه بر یادگیری توانایی ایجاد ارتباط اجتماعی را نیز بین کودکان افزایش می دهد. هم اکنون بسیاری از مراکز آموزشی در سراسر جهان این آموزشها را به صورت حضوری به دانش آموزان خود ارائه می دهند.

برای شرکت در کلاس های چرتکه چه تجهیزاتی را نیاز داریم؟

همانند بسیاری از کلاس های آموزشی که برای یادگیری نیاز به ابزارهایی خواهد بود برای این مورد نیز به وسایل آموزشی مرتبط با آن نیاز می باشد. برای کلاس چرتکه کودکان مهمترین وسیله ، چرتکه دانش آموزی سوروبان که از میله های عمودی در یک قاب مستطیلی و مهره های قرار گرفته در آن است.

این وسیله در تمامی ترم های آموزشی در کلاس چرتکه همراه دانش آموز و کودک خواهد بود ، در واقع تمامی نکات و ترفند های تسریع روند محاسبات ذهنی با چرتکه در آن نهفته است.

البته باید گفت در کنار حل مشکل حل محاسبات پیچیده ، این وسیله در زمینه های دیگر از جمله تقویت هوش و حافظه ، قدرت تمرکز دست ها و چشم ها و در مجموع شادابی ذهنی بسیار موثر است به طوریکه امروزه با کمک تجسم حرکات مهره چرتکه، کودکان می توانند محاسبات را در ذهن خود به سرعت حل کرده و توانایی های ذهنی و قدرت تجسم و تصویر سازی را در آنها بالا ببرد.

 

اهمیت برگزاری کلاس های چرتکه کودکان

در آموزش چرتکه به کودکان با استفاده از روش سوروبان استفاده از چرتکه سبب خلاقیت و حس بازی در کودکان می شود. آنها با نگاهی متفاوت نسبت به فرمول های پیچیده بسیار علاقه مند تر از روش های دیگر به یادگیری محاسبات عکس العمل نشان می دهند.

6

از فواید و اهمیت کلاس چرتکه  می توان موار زیر را بر شمرد:

– اعتماد به نفس کودکان در محاسبات افزایش می دهد.

– محاسبات ذهنی را که یک منبع بی نهایت است را افزایش می دهد.

– حس موفقیت را در کودکان و دانش آموزان تقویت می کند

– باعث توسعه بسیار خوب سمت راست مغز می شود.

– به توانایی ذهنی بیشتر منجر می شود

– تفکر بصری را بهبود و تقویت می نماید.

– باعث افزایش توانایی حل مسائل می شود.

– ظرفیت حافظه را بهبود می بخشد.

– تمرکز و استقامت روانی را بهبود می بخشد.

چگونه باید ثبت نام کلاس چرتکه را انجام دهیم؟

برای ثبت نام باید ابتدا نوع حضوری و یا آنلاین کلاس را انتخاب نماییم. کلاس های حضوری در مراکز مختلف آموزشی برگزار می شود. می توان با مراجعه به نزدیک ترین مرکز آموزشی که کلاس چرتکه برگزار می کند ثبت نام را انجام دهیم.

اما برای دوره های آنلاین باید از طریق یکی از سایت های مرتبط با آموزش آنلاین این کار را انجام دهد.در انتخاب بهترین آن ها می بایست گزینه ای را که از استقبال عمومی خوب برخوردار بوده و یا کاربران در بخش نظرات بازخورد مثبتی به آنها داشته اند را برگزینیم.

همچنین اگر مدیر یک مرکز آموزشی باشیم و یا مدرس برگزاری کلاس های دانش آموزی ، با اخذ نمایندگی یک شرت معتبر آموزشی ارائه دهنده خدمات آموزش چرتکه می توانیم این دوره ها برگزار نماییم.

داناکو یکی از شرکت های معتبر در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان بوده که در کنار دوره های متنوع آموزشی خدمات مرتبط با آموزش چرتکه مانند دوره های کودکان ، دوره های مربیگری ، اعطای نمایندگی و تامین تجهیزات و وسایل کمک آموزشی را ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راههای ارتباطی زیر مشاوره رایگان را از کارشناسان آموزشی ما دریافت نمایید.

 

 


 

استفاده از عبارات سوالی یا اعداد وهمچنین بهره‌برداری از روندهای روز وخبرربایی در عنوان می‌تواند باعث افزایش بازدید و خوانده شدن خبرتان ‌شود.

 

محتوای اصلی رپورتاژ خودرا با توجه به محدودیت‌های وبسایت مدنظر در تعداد کلمات بنویسید.

 

تصویر شاخص: اولین تصویر فایل شما به عنوان تصویر شاخص شناخته می‌شود.

 

تا می‌توانید از تیترهای فرعی استفاده کنید که جذابیت خواندن متن را ارتقا می‌دهد.علاوه بر تیترهای فرعی استفاده از بولت‌ها و اشاره تیتروار به نکات هم بسیار جذاب خواهد بود.