راهنمای خرید دستگاه استرچ پالت و ویژگی های آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

خرید تجهیزات بسته بندی از ضروریات کارخانجات و ادارات است. در این سال ها صنایع بسته بندی پیشرف زیادی داشته که منجر به تولید تجهیزات سریع و پیشرفته شده است. داشتن وسیله ای که بتوان با آن محصولات را سریع، ارزان و بی دغدغه بسته بندی کرد اهمیت بسیاری دارد. دستگاه استرچ پالت یکی از این تجهیزات است که در زیر انواع آن را به شما معرفی خواهیم کرد؛

دستگاه استرچ پالت

یکی از ماشین های پرکاربرد در زمینه بسته بندی فوری، دستگاه استرچ پالت یا استرچ رپینگ است. همانطور که از نام آن نمایان است به منظور سلفون کشی انواع بطری های آشامیدنی، بشکه های 220 لیتری، رول پارچه، قطعات بدون شکل صنعتی و کارتن که روی پالت جابجا می شوند به کار می رود. در قدیم این کار به کمک استرچ های دستی انجام می شد اما به دلایلی از جمله کندی روند بسته بندی، محدودیت در ارتفاع و ابعاد، عدم استحکام کافی، مصرف زیاد سلفون و ... در مقیاس صنعتی دیگر کاربرد ندارد.

اساس کارکرد این ماشین کشیدن سلفون نازک (معمولا شفاف) به دور محصولات است. این کار با چرخش پالت و یا کالا انجام می گیرد تا سلفون بسته بندی دورتا دور آن را احاطه کند.

انواع استرچ پالت

به دلیل استقابل خوبی که از این دستگاه شده برای تمامی کارایی ها تولید و بهینه سازی شده است. مکانیزم های متعددی روی آن سوار شده تا تمامی کاربری ها را پوشش دهد. از حیث کارایی تمامی استرچ رپینگ ها به یک صورت هستند اما به جهت کاربرد، سرعت عملکرد و حجم بسته بندی با یکدیگر  متفاوت هستند.

استرچ پالت نیمه اتوماتیک

پر استفاده ترین پلتفرم استرچ مدل نیمه اتومات است. دارای دو بخش ظاهری دکل و صفحه گردان می باشد. پالت یا کالا بر روی صفحه دوار قرار می گیرد. بخشی از نایلون استرچ را به دور محصول گیر داده و با استارت، صفحه به آرامی گردش می کند و با بالا و پایین شدن بخش سلفن گیر، نایلون به تمام نقاط پیچیده و بسته بندی تکمیل می شود. تعبیه مرغک برای محصولات با ارتفاع زیاد و ایجاد مشعل حرارتی برای شرینک کردن نایلون از آپشن هایی هستند که روی این مدل امکان نصب را دارد. امکان طراحی دو صفحه گردان به صورت دوبل با یک دکل برای بسته بندی همزمان دو پالت نیز وجود دارد که حدود ۲۵ درصد کاهش هزینه در تامین دستگاه را رقم می زند.

استرچ پالت دروازه ای

دستگاه استرچ پالت دروازه ای فاقد صفحه دوار است. به دلیل اینکه هدف از طراحی این ماشین استرچ نمودن محصولات فوق سنگین و مرتفع است، به جای صفحه گردان، دکل دستگاه به دور پالت میچرخد و روند استرچ پیچی را شکل می دهد.

5

استرچ پالت فرودگاهی

این مدل نوع پرتابل دستگاه است که ایده آل برای پایانه های باری قطار، فرودگاه و ترمینال های مسافری است. هرچند از دستگاه استرچ پالت فرودگاهی برای اداره جات، مغازه ها و کارگاه های کوچک نیز استفاده می شود. با چرخ های تعبیه شده در زیر بدنه امکان جابجایی دستگاه جود دارد و معمولا در ابعاد کوچک طراحی و ساخته می شود.

6

استرچ مدل های متنوع دیگری نیز دارد. برای مثل استرچ رولی منحصرا برای موارد استوانه ای نظیر طاقه پارچه، فرش، لوله و ... استفاده می شود.

نکات مهم در خرید استرچ پالت

طبیعتا دانستن یک سری نکات مهم در خرید هر وسیله ای می تواند در انتخاب آن کمک زیادی کند. در زیر چند نمونه از موارد مهم در خرید استرچ پالت ذکر شده است:

- دستگاه استرچ خوب قابلیت کشش نایلون را به شما می دهد. بدین صورت که با توجه به جنس نایلون می توان تا 40 درصد کشش ایجاد کرد. یعنی 1متر نایلون را با پیش کشش به 1.40 متر می رسانیم که در طولانی مدت باعث صرفه جویی می شود.

- دکل دستگاه می بایست دارای ارتفاع کافی باشد تا بسته هایی که می خواهیم سلفون پیچ کنیم بدون مشکلی در بازه طول آن قرار بگیرد.

- طراحی لولایی شکل دکل استرچ پالت نیمه اتومات امکان جابجایی آن را تسهیل می کند.

- غلتک های تعبیه شده در زیر صفحه گردان بایستی از جنس های مرغوب و با توجه به وزن کاری در نظر گرفته شود تا طول عمر بیشتری داشته باشد. استفاده از بلبرینگ با پوشش تفلون ساده سبب می شود در فشارهای زیاد از بین برود.

- معمولا سینی استرچ پالت نیمه اتومات دارای ضخامت 10 میلی متر و قطر 150 سانتی متر است که با cnc گرد بری شده است.

- استرچ استاندارد مجهز به دو اینورتر است که یکی برای سرعت بسته بندی و دیگری برای حرکت مجموعه سلفون پیچ است.

- استفاده از لینیر گاید خطی در دکل، دقت حرکت مجموعه سلفون پیچ را افزایش می دهد و بسته بندی تمیز تری ارائه می دهد.

- در استرچ فرودگاهی تعبیه میله فنری در وسط صفحه گردان برای نگه داری چمدان و وسایل ضروریست.

- حذف نرده و حفاظ دور در مدل استرچ دروازه ای ضمن ایجاد خطر، قیمت دستگاه را ارزان تر می کند که می توانید در نظر بگیرید.

خرید دستگاه استرچ پالت

اگر شما هم نیاز به خرید دستگاه استرچ دارید می توانید روی طراحان و مهندسین مبتکر گروه پندار صنعت حساب کنید. این کارخانه با سال ها تجربه در تولید ماشین های بسته بندی صنایع غذایی آماده طراحی و ساخت دستگاه های مورد سفارش شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09124624533 تماس و یا به وبسایت https://pendarsanat.com مراجعه نمایید.