نکات مهم پیش از خرید شیرآلات روشویی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

با دقت به طراحی مدرن سرویس بهداشتی می‌توان دریافت که تا میزان چشمگیری کارایی با زیبایی و تناسب درهم‌آمیخته و ترکیب چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارد. با این اوصاف خرید شیرآلات روشویی بیش از گذشته اهمیت پیداکرده است. به نظر می‌رسد در زمان انتخاب شیرآلات موردنظر، رعایت چند نکته کمک می‌کند تا نتیجه، همانی باشد که مصرف‌کننده فکر می‌کند.

چرا خرید شیرآلات روشویی مثل گذشته نیست؟

هرچه نفوذ و گسترش فناوری‌های نوین در زندگی ما بیشتر شده، کارایی در کنار زیبایی معنا پیداکرده است. یعنی مصرف‌کننده صرفاً به دنبال محصولی نمی‌گردد که نیاز او را برای پاکیزگی برطرف کند. بلکه افزوده شدن جذابیت‌های بصری در کنار عملکرد باعث شد تا سطح سلیقه مشتری هم به طرز چشمگیری تغییر کند.

امروزه سرویس بهداشتی صرفاً بخش معمولی هر خانه نیست، بلکه جزئی از طراحی داخلی خانه به شمار می‌رود که عناصری از تناسب و چیدمان نظرگیر را دربر می‌گیرد. نکته قابل‌توجه، رواج زندگی آپارتمان‌نشینی است که باعث می‌شود، مدیریت فضاهای کوچک به دغدغه جدید افراد در طراحی سرویس بهداشتی تبدیل شود. این نکات درنهایت باعث شده است، خرید شیر روشویی با نکته‌سنجی بیشتری همراه باشد.

بایدها و نبایدها در زمان خرید انواع شیر روشویی

2

لازم است در زمان انتخاب محصول موردنظر خود نکاتی را در نظر بگیرید که درنهایت به رضایت شما از خرید محصول منجر می‌شود.

جنس شیرآلات روشویی مهم است

کیفیت شیرهای بهداشتی تا میزان زیادی به جنس محصول، بدنه و قطعات داخلی، بستگی دارد. بنابراین تاجایی که آگاهی دارید بهتر است به انتخاب جنس شیرآلات روشویی دقت کنید.

به‌طورکلی چهار جنس در بازار موجود است:

استیل ضدزنگ: این جنس فلز پرمصرف‌ترین جنس در صنعت تولید شیر روشویی است. مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، ساییدگی و لک پذیری پایین باعث می‌شود تا استیل ضدزنگ همواره در صدر جدول بهترین محصول برندهای نام آشنایی مثل شیرآلات کی دبلیو سی بنشیند.

مهم: شیرهای روشویی استیل با درجه 304 در مقایسه با انواع دیگر در بازار از کیفیت بهتری دارد که این، به دلیل استفاده از درصد بیشتر کروم است.

برنجی: این آلیاژ کاربرد به‌مراتب بیشتری در صنعت تجهیزات بهداشتی و مخصوصاً شیرآلات بهداشتی دارد. فلز برنج از ترکیب مس و روی ساخته می‌شود و از نظر کیفیت و دوام محصول می‌توان روی آن حساب کرد. ناگفته نماند که نمونه‌هایی با روکش فقط برنجی هم در بازار موجود است که هم قیمت پایین‌تری دارد و هم کیفیت کمتر.

فلزی: این نوع آلیاژ لزوماً جنس باکیفیتی ندارد. توجه داشته باشید که بدنه فلزی در مقایسه با بدنه پلاستیکی کیفیت بهتری دارد ولی انتخاب ویژه‌ای نیست.

پلاستیکی: این جنس باید آخرین انتخاب شما باشد. پلاستیک در مقایسه با جنس‌هایی که پرمصرف هستند، دوام کمتری دارد و مخصوصاً احتمال فرسودگی آن با جریان آب سخت، بسیار بیشتر است.

به نوع نصب شیرآلات روشویی دقت کنید

به‌طورکلی دو حالت نصب برای شیرهای روشویی وجود دارد:

نصب شیرهای تک سوراخ

نصب شیرهای دوسوراخ

در مورد شیرهای تک سوراخ

این مدل فقط یک سوراخ برای اتصال به سینک و روشویی دارند. ناگفته نماند که به دلیل کنترل مناسب حجم و دما و طراحی دستگیره تک اهرمی، برای انواع سرویس‌های بهداشتی کوچک مناسب است. همچنین باید اضافه کنیم که این محصول ازنظر کیفیت و تنوع طراحی در سطح بالایی قرار دارد و می‌توان برای همخوانی با طراحی داخلی روی زیبایی آن حساب کرد.

در مورد شیر روشویی دو سوراخ

این نوع طراحی هم طرفداران زیادی دارد و دو نوع اهرمی (ترکیبی) و کلاسیک (پیچی) آن در بازار موجود است. برای نصب شیرهای دوسوراخ، لازم است دو سوراخ برای جریان و دمای آب در نظر گرفته شود. البته ناگفته نماند که نوع اهرمی این محصول کاربردی‌تر است و همخوانی بیشتری با طراحی مدرن دارد.

ابعاد در شیرآلات روشویی مهم است.

3

یکی از مهمترین نکات پیش از خرید شیر روشویی، توجه به ابعاد این نوع شیر است. توصیه می‌کنیم نکات زیر را در زمان خرید شیر روشویی موردنظر خود در نظر بگیرید:

  • حتما توجه نمایید که شیر روشویی شما از لحاظ اندازه تناسب و همخوانی داشته باشد.
  • اگر در قسمت بالای شیر روشویی، قفسه وجود دارد، سعی کنید حتی المقدور شیر روشویی پایه بلند نخرید؛ زیرا احتمال برخورد شیر با قفسه بالای آن وجود دارد.
  • فاصله قرارگیری شیر روشویی تا دیوار کناری را نیز درنظر بگیرید؛ درصورتی که این فاصله کم باشد، شاید در هنگام باز و بسته کردن شیر دچار مشکل شوید.

نوع و مدل دستگیره را در نظر بگیرید.

این مورد به سلیقه و انتخاب بستگی دارد. انواع دستگیره می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:

دستگیره پیچی: شاید سال‌ها پیش رواج داشت و همه‌پسند بود. درحال حاضر ازجمله شیرآلات بهداشتی ارزان‌قیمت است. ناگفته نماند که شیرهای پیچی با طراحی سنتی، مخصوصاً مدل ضربدری، طرفداران بیشتری دارند.

مهم: باز و بسته کردن مدل پیچی برای کودکان و افرادی که مشکلات مفصلی دارند، کار ساده‌ای نیست.

دستگیره اهرمی: پرطرفدارترین نوع دستگیره که باز و بسته کردن آن ساده است. شما می‌توانید آب گرم و سرد را همزمان داشته باشید. البته ناگفته نماند که نوع دو دستگیره هم برای این مدل طراحی‌شده است.

دستگیره جوی استیک: این مدل شبیه به دستگیره اهرمی است ولی طراحی باریک و متفاوتی دارد. شیرآلات بهداشتی با دستگیره جوی استیک برای سرویس بهداشتی با طراحی مدرن بسیار مناسب هستند.

لمسی یا چشمی: این مدل درواقع به‌روزترین نوع شیرآلات محسوب می‌شوند. شیرهای لمسی (جریان آب با لمس انگشت دست) و چشمی (جریان آب با حرکت دست مقابل شیر) بهترین گزینه برای مکان‌های پرجمعیت مثل هتل‌ها و رستوران‌ها هستند. تماس دست با بدنه‌ی شیرآلات چشمی لازم نیست.

قیمت شیر روشویی

انتخاب محصول باکیفیت از برند مطمئن شاید هزینه بیشتری داشته باشد ولی ضمانت ماندگاری محصول به‌مراتب بالاتر است. این نکته، مخصوصاً، در مورد شیرآلات روشویی چشمگیر است که مصرف و کاربرد بیشتر در طول دارد و افراد زیادی با آن‌ها کار می‌کنند.

در نظر گرفتن آیتم‌هایی مثل نرم بودن دستگیره، ارتفاع پایه شیر، جنس و طراحی در قیمت نهایی محصول تأثیرگذار است. کارشناسان توصیه می‌کنند محصولی را انتخاب کنید که اگرچه قیمت بالایی دارد ولی می‌توان به لطف نام برند، از کیفیت بالای آن با گذر زمان مطمئن بود.

نتیجه گیری در مورد خرید شیر روشویی

خرید شیرآلات بهداشتی از جمله شیر روشویی امروزه یک خرید ساده نیست. بسیاری از مصرف‌کنندگان مایل هستند به‌تناسب طراحی و چیدمان سرویس بهداشتی، محصولی را انتخاب کنند که همخوانی و جلوه بصری داشته باشد. اهالی فن توصیه می‌کنند که توجه به نکاتی مثل جنس، ابعاد، نوع نصب و قیمت کمک می‌کند تا محصول با اطمینان بیشتری خریداری شود. همچنین خرید شیر روشویی از برندهای معتبر میتواند خیال مصرف کنندگان را از بابت کیفیت محصول راحت نماید. به همین دلیل پیشنهاد میشود پس از آشنایی با بهترین برندهای شیرآلات، خرید خود را از این برندها انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شیرآلات ایرانی، اینجا را مطالعه کنید.