4 مهارت کلیدی  برای یادگیری زبان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

همیشه هنگامی که می خواهید شروع به یادگیری یک زبان جدید کنید، به دنبال روشی هستید تا بتوانید بهترین مسیر را برای رسیدن به هدف خود طی کنید. به عبارتی دیگر بتوانید با صرف کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید!

در این مقاله می خواهیم، 4 مهارت کلیدی زبان را به شما معرفی کنیم که برای تسلط به یک زبان باید تمامی آن ها را به خوبی فرا بگیرید. توجه خاص به یک مهارت و غافل شدن از دیگر مهارت ها، همان اشتباهی است که بیشتر زبان آموزان دچار آن می شوند و بعد از گذشت سال ها زمان و انرژی نمی توانند نتیجه دلخواه را به دست آورند.

اسپیکینگ (Speaking)

یکی از اصلی ترین مهارت ها در یادگیری هر زبان، تسلط بر صحبت کردن (Speaking)  است. برای مثال اگر مشغول به آموزش زبان انگلیسی هستید، نتیجه ایده آل را هنگامی به دست می آورید که بتوانید با افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است به راحتی صحبت کنید. مفاهیم مورد نظر خود را برسانید و جملات آنها را به درستی و کامل متوجه شوید.

مهارت اسپیکینگ جزو مهارت هایی است که بیشترین زمان را برای تسلط به آن باید صرف کنید و نیاز دارد تا روزانه تمرین و تکرار کنید. یکی از راه های تقویت این مهارت، بودن در محیط است. اما به دلیل اینکه این شرایط برای اکثر افراد فراهم نیست، می توانید از منابع کمک آموزشی در این زمینه استفاده نمایید. منابع بسیار زیادی توسط موسسات معتبری نظیر (کمبریج، اپلیکیشن دلفین و ...) منتشر شده است که می توانید از آنها برای تقویت هر چه بیشتر این مهارت استفاده نمایید. در سایت لنگوئج دانلود و دسته آموزش اسپیکینگ  Speakingمی توانید به منابع معتبر متعددی در این زمینه دسترسی پیدا کنید.

15

رایتینگ (Writing)

مهارت نوشتن نیز یکی دیگر از این 4 مهارت کلیدی می باشد. این مهارت مخصوصا در بخش امتحان ها و گرفتن مدرک هر زبانی نقش کلیدی ایفا می کند. نمی توانید بر یک زبان مسلط شوید بدون اینکه بتوانید به آن زبان بنویسید! مهارت نوشتن یا رایتینگ جزو مهارت هایی است که غالبا زبان آموزان در آن مشکل دارند. معمولا در کتاب های آموزشی به این مطلب کمتر پرداخته می شود و در کلاس های آموزشی نیز تمرکز بر این مهارت کمتر است، بنابراین بیشتر کسانی که در حال آموزش زبان می باشند، در این مهارت احساس ضعف می کنند. می توانید با رفتن به دسته آموزش رایتینگ Writing در سایت لنگوئج دانلود به منابع بی شماری در این زمینه دسترسی پیدا کنید و با کار کردن بیشتر بر روی این مهارت، ضعف های خود را برطرف نمایید.

16

ریدینگ (Reading)

ریدینگ یا به عبارتی درک مطلب یکی دیگر از آن مهارت های کلیدی و ضروری آموزش زبان انگلیسی است. جدا از بحث تسلط به زبان و یا آزمون، مطالب زیادی نیز به آن زبان وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از متون و کتاب های علمی به زبان انگلیسی می باشند. به عبارتی دیگر علم به روز دنیا با زبان انگلیسی مکتوب می شود و اگر بتوانید قدرت خواندن و درک مطلب خود را در زبان انگلیسی افزایش دهید، می توانید از متون روز دنیا و کتاب های علمی مرتبط با رشته خود استفاده نمایید و معلومات و دانش خود را چندین برابر کنید.

لیسنینگ (Listening)

اما یکی از مهمترین و کارامدترین مهارت های زبان، لیسنینگ یا همان قدرت شنیداری می باشد. این مهارت به گونه‌ای مهارت اول (اسپیکینگ) را هم در بر میگیرد. شما نمی توانید خوب صحبت کنید، اگر خوب نشنوید!  شنیدار قوی یکی از مهمترین مهارت های یک زبان می باشد که غالب زبان آموزان در این بخش نیز دچار مشکل هستند. برای تقویت لیسنینگ (Listening) اکتفا به یک یا دو منبع آموزشی به هیچ وجه کافی نیست. باید بشنوید و بشنوید!

17

کتاب های داستان همراه فایل صوتی، پادکست های صوتی، اخبار، فیلم ها و سریال های آموزشی (سطح بندی شده) و ... می توانند منابعی کارآمدی باشند که استفاده درست از آن ها می تواند به طرز چشمگیری قدرت شنیداری شما را بالا ببرد.

سایت لنگوئج دانلود با داشتن بیش از هزاران منبع در زمینه زبان های مختلف و همچنین دسته بندی آن ها می تواند به عنوان یک مرجع کامل نیازهای شما را برای یادگیری هر یک از 4 مهارت های کلیدی زبان بر طرف نماید.