چرا منابع انسانی مهم است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

چرا منابع انسانی مهم است؟ این سوالی است که بسیاری از مدیران می پرسند و اغلب پاسخ دقیقی برای آن دریافت نمی کنند. به دلیل اهمیت پاسخ این سوال ما در ادامه قصد داریم به بررسی پاسخ های مرتبط بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید از منابع انسانی خود به بهترین روش کمک بگیرید.

منابع انسانی چیست؟

منابع انسانی برای هر سازمانی که کارمند دارد مهم است، زیرا منابع انسانی طیف گسترده ای از وظایف مربوط به عملیات تجاری را انجام می دهد. منابع انسانی می تواند به جذب و حفظ کارمندان با کیفیت بالا کمک کند که یک کسب و کار را موفق تر  خواهد کرد. منابع انسانی همچنین انطباق با روش های مربوط به قوانین شرکت، ایالت و فدرال را تضمین می کند. در این مقاله به این می پردازیم که متخصصان منابع انسانی چه می کنند و چرا منابع انسانی مهم است.

نیروی انسانی چه می کند؟

منابع انسانی بسیاری از جنبه های استخدام، آموزش و حل تعارض را مدیریت می کند. منابع انسانی ممکن است یک فرد یا بخش خود با افراد زیادی بسته به اندازه یک شرکت باشد. از آنجایی که اکثر شرکت‌ها نمی‌توانند بدون کارمندان کار کنند، منابع انسانی برای اطمینان از دسترسی کامل آن کارکنان به تمام مزایای خود، دانستن قوانین شرکت و درک نحوه انجام وظایفشان مهم است.

در یک روز، یک کارمند منابع انسانی ممکن است یک لیست شغلی ایجاد کند، رزومه های ارسالی را بررسی کند، یک رویداد در محل کار برنامه ریزی کند، با کارمندان برای بحث در مورد یک درگیری ملاقات کند و گروهی از کارمندان جدید را وارد سازمان نماید.

10

اهمیت منابع انسانی

منابع انسانی به حفظ نیروی کار شاد، قانونی و مؤثر کمک می کند. در اینجا دلایل مهم بودن منابع انسانی را نشان خواهیم داد.

جذب نیرو

متخصصان منابع انسانی از طریق روش‌های مختلف، از جمله رویدادهای آنلاین و حضوری، فهرست‌های شغلی و ارجاع کارمندان، کارکنان را برای سازمان خود جذب می‌کنند. متخصصان منابع انسانی اغلب از یک طرح استخدام رسمی پیروی می کنند، به خصوص در صنایعی که تقاضای نیروی کار وجود دارد. اگر به عنوان یک متخصص منابع انسانی کار می کنید، ممکن است رزومه ها را بررسی کنید و اولین مصاحبه ها را انجام دهید تا بهترین کاندیداها را برای کارکنان مربوطه پیدا کنید تا مصاحبه های بعدی با آنها برگزار شود.

متخصصان منابع انسانی همچنین متقاضیان را از طریق فرآیند استخدام دنبال می‌کنند تا آن  ها را سازماندهی کرده  و مدیران استخدام بتوانند اطلاعات مربوطه مورد نیاز خود را دریافت کنند. مدیریت منابع انسانی در استخدام به سایر کارمندان اجازه می دهد تا کار خود را به طور مؤثرتری انجام دهند.

استخدام

اغلب، منابع انسانی تمام مراحل استخدام، از جمله ارائه پیشنهاد، هماهنگی هر گونه مذاکرات لازم و گرفتن مدارک مورد نیاز را مدیریت می کند. آنها ممکن است توصیه هایی را در مورد اینکه چه حقوقی را بر اساس دستمزدهای موجود شرکت به نامزد ارائه دهند ارائه کنند و در صورت نیاز به مدیران استخدام کننده در مورد این فرآیند راهنمایی کنند. آنها همچنین پس از گفتگو با هر یک از کارکنان مربوطه، تاریخ شروع را به نامزد اعلام می کنند.

همیشه در دسترس

Onboarding فرآیند شروع کار یک کارمند جدید در نقش خود از طریق تکمیل مدارک لازم، آموزش در مورد مزایا، تنظیم تجهیزات و آموزش است. ورود به سیستم همیشه یک فرآیند رسمی نیست، اما بسیاری از دپارتمان ‌های منابع انسانی در حال تلاش برای تغییر آن به منظور بهبود حفظ کارکنان هستند. کارمندانی که به وضوح درک می کنند که از آنها چه انتظاری می رود، اغلب در نقش خود بهتر عمل می کنند، بنابراین متخصصان منابع انسانی اغلب با حضور مناسب، جابجایی کارمندان را کاهش می دهند.

آموزش کارکنان

آموزش پس از ورود کارکنان به سمت نقش‌ها و مسئولیت‌های جدید اتفاق می‌افتد و منابع انسانی اغلب مسئول ابتکارات آموزشی هستند. این ممکن است شامل آموزش در سطح شرکت در مورد موضوعاتی مانند آزار و اذیت یا اخلاق باشد، یا ممکن است شامل آموزش های ویژه کارکنان باشد. همه آموزش‌ها به مشارکت منابع انسانی نیاز ندارند، اما متخصصان منابع انسانی اغلب آموزش‌هایی را که آنها یا سایر سرپرستان اجرا می‌کنند دنبال می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که کارکنان جدید به راحتی به مسئولیت‌های شغلی کامل خود منتقل می‌شوند.

11

مدیریت منافع

بسیاری از مردم منابع انسانی را با مزایایی مانند بیمه درمانی و صندوق های بازنشستگی مرتبط می دانند، زیرا منابع انسانی اغلب مسئول ارائه اطلاعات مزایا، پیگیری اسناد مربوط به مزایا و یادآوری دوره های ثبت نام به کارکنان است. HR همچنین اغلب اوقات مرخصی با حقوق و سایر مزایا را مدیریت می کند. آنها ممکن است با ارائه دهندگان مزایا برای شرکت خود هماهنگ کنند تا بهترین ارزش را برای آنچه کارمندانشان نیاز دارند به دست آورند و همچنین ممکن است در تعیین میزان PTO که شرکت به کارکنان ارائه می دهد کمک کنند.

نوشتن کتابچه راهنمای کارمند

کتابچه های راهنمای کارمندان ابزار ارزشمندی برای انتقال قوانین، رویه ها و اطلاعات مزایا به کارکنانشان است. این اسناد به عنوان راهنمای مرجع به راحتی قابل دسترسی هستند که انتظارات را در سراسر سازمان استاندارد می کنند. از آنجایی که کتاب های راهنما حاوی قوانین و دستورالعمل های مربوط به وظایف شغلی هستند، متخصصان منابع انسانی اغلب در ایجاد و بازنگری کتابچه راهنمای کارکنان شرکت کمک می کنند. این ممکن است مستلزم ایجاد یک کتابچه راهنما، انجام به‌روزرسانی‌های منظم با رخ دادن تغییرات و مشاوره مدیریت در مورد نحوه نوشتن کتابچه راهنمای کاربر باشد.

 

ایجاد فرهنگ

منابع انسانی نقطه شروع برای فرهنگ یک شرکت است، زیرا آنها اغلب قوانین مربوط به مواردی مانند حضور یا آزار و اذیت را ایجاد و اجرا می کنند. متخصصان منابع انسانی همچنین برای کاهش تعارض در محل کار و گوش دادن به مسائل کارمندان تلاش می کنند. علاوه بر این شما در HR می توانید بر نحوه واکنش بقیه شرکت به شرایطی که شامل منابع انسانی می شود و اینکه کارکنان چقدر احساس استقبال می کنند تأثیر بگذارید.

سازماندهی رویدادهای کارکنان

رویدادهای کارکنان ممکن است شامل مهمانی ها، مراسم جوایز، ساعات شادی، سخنرانان، جشن های سالگرد و برنامه های تیم سازی باشد. برخی از سازمان ها یک گروه کارمند دارند که انواع خاصی از رویدادها را ترتیب می دهد، اما برای برخی از سازمان ها، این مسئولیت منابع انسانی است. رویدادها بخشی از فرهنگ شرکت هستند، بنابراین متخصصان منابع انسانی می توانند با برنامه ریزی رویدادهای سرگرم کننده و معنادار تأثیر مثبتی بر احساس کارکنان در مورد سازمان بگذارند.

 

کارلاین و تامین نیروی انسانی

 

ما در این مطلب سعی کردیم به این سوال که چرا منابع انسانی مهم است؟ پاسخ دهیم. دلایل اهمیت منابع انسانی بررسی شد و همچنین و اینکه کارمندان منابع انسانی چه وظایف دارند ارائه گردید. از آنجایی که گاهی منابع انسانی درگیر وظایف روتین و عادی می شوند لازم بود که در این مطلب به بررسی اهمیت این بخش از سازمان و وظایف آن به صورت دقیق بپردازیم.

کارلاین بزرگترین مجموعه در خصوص تامین نیروی انسانی در سریع ترین زمان ممکن است که خدمات بی نظیری مانند تامین نیروی انبار و کارگر ساده، تامین نیروی نظافت، تامین نیروی تشریفات، مصاحبه، گزینش و تامین نیروی پرسنل اداری، آموزش پرسنل را ارائه می دهد. که با توجه به نیاز خود می توانید از خدمات کامل و منحصر به فرد این مجموعه استفاده کنید.