رضا صادقی: خواننده موفق کشورمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

رضا صادقی یکی از خوانندگان پاپ ایرانی بوده و در سال 1358 در بندرعباس متولد شده است. او علاوه بر خوانندگی به عنوان آهنگساز و ترانه سرا نیز فعالیت می‌کند و در اکثر کارهایش کار ترانه سرایی و آهنگسازی را خودش بر عهده داشته است.

بیوگرافی رضا صادقی

رضا صادقی در 25 مرداد سال 1358 به دنیا آمد و خواندن را با تلاوت قرآن شروع کرد. علاقه او به موسیقی باعث شد که مسیر خود را تغییر دهد. بعد از اینکه با سبک‌های مختلف موسیقی آشنا شد، توانست در سال 1372 اولین آلبوم موسیقی خود را ارائه کند.

رضا صادقی هنگامی که کودک بود به خاطر تزریق اشتباه آمپول پنی‌سیلین در عصب، تمام بدن او فلج شد. اما بعد از تلاش‌های پدر و مادرش، دوباره بدنش مداوا شد.

از آنجایی که رضا در درس ریاضی چندان خوب نبود، پدرش از یک معلم می‌خواهد که چند جلسه‌ای با رضا کار کند. در اولین جلسه، معلم رضا متوجه می‌شود که او عاشق خوانندگی است. از آنجایی که معلم هم موسیقی می‌دانست، باعث می‌شود کار کردن با معلم برای رضا جذاب‌تر شود.

او در دانشگاه استکهلم کشور سوئد در رشته موسیقی تحصیل کرده و توانسته مدرک لیسانس خود را از آنجا دریافت کند. رضا صادقی در زمینه ادبیات و شعر هم فعالیت دارد و به همین خاطر اکثر ترانه‌هایش را خودش می‌سراید.

11

شروع فعالیت‌های حرفه‌ای رضا صادقی

او اولین موسیقی خود را در سال 1371 با آهنگ راز عشق شروع کرد. سپس در سال 1372 اولین آلبوم خود را با همان نام «راز عشق» منتشر کرد. بعد از انتشار اولین آلبوم، شروع به همکاری با گروه هنری کیمیا کرد که نتیجه آن انتشار آلبوم‌های گل لاله، رویای شیرین و مستانه و دیوانه شد.

رضا در یکی از آهنگ های رضا صادقی در هتل هما بندرعباس، با امین تارخ آشنا شد و آقای تارخ از او خواست برای اینکه موفق شود به تهران بیاید. به همین خاطر رضا صادقی همکاریش را با گروه کیمیا قطع کرده و به تهران رفت.

او در سال 1382 بعد از 10 سال فعالیت حرفه‌ای در زمینه موسیقی، آلبوم «مشکی رنگ عشقه» را منتشر کرد و ترانه‌ای که با همین اسم منتشر شده بود، توانست بر سر زبان‌ها بیفتد. سپس در سال 1385 و با انتشار آلبوم «وایسا دنیا» توانست به شهرت زیادی برسد.

ازدواج رضا صادقی

او در یکی از سفرهای خود که برای اجرای کنسرت به آلمان رفته بود، با همسرش آشنا شد و در 20 بهمن 1390 با او ازدواج کرد. رضا دو دختر به نام‌های تیارا و ویانا دارد که اولی متولد 1392 و دومی متولد 1396 است.

جالب است بدانید که رضا صادقی عاشق لباس مشکی است و حتی در مراسم عروسی نیز لباس مشکی پوشیده بود. همچنین او علاوه بر دو دخترش، یک دختر دیگر نیز دارد که او را به سرپرستی گرفته است.

آلبوم‌ها و کنسرت‌های رضا صادقی

از زمانی که این خواننده خوش صدا کار خود را با اهنگ رضا صادقی سال 1372 شروع کرده، تاکنون بیش از 28 آلبوم از خود منتشر کرده است. در اکثر آثارش کار آهنگسازی و ترانه سرایی به عهده خودش بوده و در آهنگ‌های بندری‌اش از اشعار ابراهیم منصفی و محمد علی قویدل استفاده کرده است.

رضا صادقی در اجرای زنده توانایی زیادی دارد و در دوره فعالیت خود توانسته بیشترین تعداد کنسرت‌ها را در شهرهای مختلف برگزار کند. او حتی در خارج از کشور نیز اجرا داشته و جزو محدود خواننده‌هایی است که قبل از انتشار آلبوم رسمی، توانسته اجرای زنده داشته باشد.

در ادامه برخی از آلبوم‌هایی که از این خواننده منتشر شده را مشاهده می‌کنید.

  • وایسا دنیا
  • یکی بود یکی نبود
  • سلام آقا
  • هشت
  • دیگه مشکی نمی‌پوشم
  • نسیم انتظار
  • فقط گوش کن
  • شب بارونی
  • حواست به منم باشه

رضا صادقی علاوه بر تک خوانی با خوانندگانی همچون ناصر عبدالهی، فرزاد فرزین، بابک جهانبخش، خشایار اعتمادی، پویا نیکپور، مرتضی پاشایی، محمد علیزاده، مهدی یراحی و سالار عقیلی هم‌خوانی داشته است.