باید ها و نباید های لیزر موهای زائد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بدیهی است که انجام لیزر موهای زائد نیز مانند سایر عمل های زیبایی از جمله تزریق بوتاکس به رعایت مراقبت های خاصی برای کسب نتیجه ی بهتر و به حداقل رساندن عوارض دارد. در ادامه ی این مقاله به بیان مراقبت های قبل، بعد و حین انجام لیزر موهای زائد می پردازیم.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

  1. اولاً، قبل از انجام لیزر درمانی، نباید ناحیه تحت درمان را در معرض نور خورشید یا تحت آفتاب قرار دهید. هر زمان که قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب ناپذیر است، باید از یک ضد آفتاب با SPF 30 یا ترجیحاً یک بلوک کامل ضد آفتاب با SPF 50 استفاده شود.
  2. شش هفته قبل از درمان باید از کندن، اپیلاسیون یا سفید کردن موها خودداری کنید. حفظ ریشه و رنگدانه مو برای موفقیت در لیزر درمانی ضروری است.
  3. تراشیدن ناحیه مورد نظر در روز یا شب قبل از قرار ملاقات لیزر مهم است. انجام این کار از آسیب حرارتی به سطح پوست جلوگیری می کند زیرا موهایی روی سطح پوست برای جذب انرژی لیزر وجود نخواهد داشت. این به لیزر اجازه می دهد تا مستقیماً به فولیکول مو برود. همچنین در صورت بریده شدن سطح در حین اصلاح به پوست اجازه می دهد تا التیام یابد.

مراقبت های در طول لیزر موهای زائد

در طول این روش ملاحظات ایمنی خاصی مهم هستند. بیمار و هر فرد دیگری در اتاق لیزر برای جلوگیری از خطر آسیب به شبکیه چشم نیاز به پوشش محافظ چشم دارد. یک جت هوای سرد همراه با لیزر برای به حداقل رساندن آسیب اپیدرم و افزایش راحتی بیمار استفاده می شود. استفاده از بی حس کننده موضعی نیز در هنگام لیزر اختیاری است.همان طور که در زمان تزریق ژل نیز از بی حس کننده استفاده می شود.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

  1. بلافاصله پس از درمان، ناحیه ی لیزر شده ممکن است اریتم (قرمزی و مقداری تورم) در اطراف فولیکول ‌ها را نشان دهد که شبیه برآمدگی ‌های غازی بزرگ است. حدود 2 یا 3 هفته پس از لیزر موهای زائد، 10 تا 20 درصد از موهای درمان شده می ریزند. در مرحله بهبودی، ناحیه باید با ظرافت درمان شود. مالش یا خراش ندهید. اگر یک پوسته ایجاد شد، بگذارید خود به خود بیفتد. یک لایه نازک از پماد آلوئه ورا را چندین بار در روز روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا مرطوب بماند. ناحیه را خشک کنید. در صورت تورم یا پوسته پوسته شدن آن ناحیه را نتراشید.
  2. هنگام بروز تورم یخ بزنید. یخ را در یک پارچه نرم تمیز بپیچید. ناراحتی یا سوزش ممکن است با پاراستامول برطرف شود. ایبوپروفن یا آسپرین مصرف نکنید زیرا ممکن است این داروها به نور لیزر واکنش نشان دهند. اگر نیاز به آرایش روی ناحیه دارید، باید آن را با ظرافت پاک کنید. مالش بیش از حد می تواند ناحیه تحت درمان را باز کرده و احتمال ایجاد اسکار را افزایش دهد. تا دو روز پس از لیزر موهای زائد از ورزش شدید خودداری کنید. اگرچه پیاده روی مناسب می باشد.
  3. از حمام های خیلی داغ، دوش گرفتن، حمام بخار یا سونا پرهیز کنید و به مدت دو یا سه روز در آب قوی کلردار شنا نکنید. به مدت 24 تا 48 ساعت از کرم های سفید کننده یا محصولات عطری استفاده نکنید. به مدت یک هفته از لایه برداری خودداری کنید. سعی کنید دو یا سه روز از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. و اگر علائم عفونت مانند چرک، حساسیت یا تب وجود دارد، با کلینیک تماس بگیرید. دستورالعمل های مراقبت از پوست پس از درمان باید برای جلوگیری از هر گونه عارضه را رعایت کنید.
  4. لایه برداری را ۲ تا ۳ بار در هفته ادامه دهید.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه های لیزر مختلفی در سراسر دنیا وجود دارد که افراد از آن ها استفاده می نمایند، هر یک از این دستگاه ها در برخی از ویژگی ها قوت دارند و در برخی دیگر ضعف دارند. مهم ترین نکته در انتخاب دستگاه لیزر این می باشد که با پوست فرد سازگاری داشته باشد. همان طور که می دانید انواع مختلفی از دستگاه های لیزر وجود دارد. به عنوان مثال یکی از بهترین برند های دستگاه لیزر که در حال حاضر مورد استفاده افراد قرار می گیرد، دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا می باشد. که استفاده از این نوع دستگاه لیزر، نه تنها باعص ایجاد عوارض در فرد نمی شود، بلکه پس از چندین جلسه استفاده از آن موهای زائد به طور کامل از بین می رود. البته که برای کسب بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد علاوه براستفاده از بهترین برند دستگاه لیزر رعایت نکات دیگری نیز ضروری می باشد. که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهترین پزشک و تکنسین لیزر موهای زائد
  • رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

13

آیا امکان لیزر موهای زائد صورت پس از لیفت نخ وجود دارد؟

طبق گفته ی پزشکان توصیه می شود که افراد پس از لیفت نخ از انجام سایر اقدامات زیبایی چون لیزر موهای زائد خودداری نمایند. البتخ این نکته در حالت کلی برقرار نمی باشد. و همه چیز به محل لیفت نخ صورت و محل لیزر موهای زائد صورت بستگی دارد که آیا با یک دیگر تداخل دارند و یا خیر. به همین خاطر توصیه می شود که در صورتی که لیفت نخ انجام داده اید و خواهان انجام لیزر موهای زائد صورت می باشید، حتما به پزشک متخصص زیبایی مراجعه نمایید و مطلبق با نظر ایشان اقدام کنید.

افزایش مراجعین کلینیک ها به کمک سایت و سئو

در حال حاضر اکثر کلینیک های زیبایی و سایر کسب و کار ها برای معرفی خود به مخاطبانشان و افزایش مراجعین خود از سایت های شرکتی برای کسب و کارشان برخوردار می باشند. با استفاده از سئو سایت نیز می توان اقداماتی در راستای بهبود رتبه ی صفحات سایت در بین نتایج گوگل انجام داد. البته که در حال حاضر کسب و کار ها از مشاوره سئو سایت نیز برای بهبود عملکرد خود در بین نتایج گوگل استفاده می نمایند.